Star Stone mizează pe noi linii de business. În 2023, cifra de afaceri a companiei se duce spre pragul de 10 mil. euro

Senica Micu 22/06/2023 | 10:45 Companii
Star Stone mizează pe noi linii de business. În 2023, cifra de afaceri a companiei se duce spre pragul de 10 mil. euro

După 15 ani de activitate, producătorul autohton de pavaje Star Stone continuă investițiile și anunță noi linii de business, afacerea urmând să se apropie anul acesta de zece milioane de euro.

Este final de mai 2023, iar Star Stone – pro­ducător român de pavaje premium destinate sectorului rezidențial – începe pro­duc­ția de confecții metalice, ceva cu totul nou în portofoliul său.

Proiectul a fost fina­lizat cu două luni mai devreme decât pla­nul inițial și vine după alte investiții punctate de fondatorul companiei, Cristian Pop, în ultimele șase luni.

Având ca principale piețe de desfacere România și Unga­ria, unde își comercializează produsele în rețele de magazine specializate, antreprenorul se uită astăzi și către noi piețe europene, ca parte a unui plan strategic de ex­pansiune pe termen mediu și lung. Cu toate acestea, ca premisă, Cristian Pop mi­zează pe anul în curs pe o creștere a cifrei de afaceri de 30% față de 2022, la peste nouă milioane de euro.

„Gard la cheie“

După ce a anunțat în de­cembrie 2022 că alocă 2,5 milioane de euro pentru o nouă linie de producție pe segmentul de piatră decorativă, Star Stone și-a continuat proiectele de dezvoltare pe noi paliere în prima parte a acestui an. De curând, de exemplu, a fost finalizată o in­ves­tiție de 350.000 de euro în producția de confecții metalice.

Potrivit lui Pop, compania va continua să pună accent pe produ­sele consacrate (bolțarii Traverstone Block, dalele de pavaj, accesoriile de gard sau piatra decorativă), în timp ce „producția de confecții metalice va aduce un plus de valoare“ prin completarea gamei existente cu elemente complementare, cum ar fi lansarea pe piață a unui sistem complet de „gard la cheie“.

„Pentru 2022 estimăm venituri de aproxi­mativ 200.000 de euro din această activitate, bazată pe cererile clienților de a avea un gard la cheie atunci când cumpără bol­țari de gard. (…) Pe termen lung ne dorim să ajungem să asigurăm elemente de gard pentru 40% din gardurile realizate din bol­țarii Traverstone Block“, spune antreprenorul.

Într-o primă fază, pentru această categorie, este vizată piața din nord-vestul țării, în mod direct, urmând ca de anul vii­tor produsele să aibă acoperire națională, prin parteneriate cu mai mulți distribui­tori. În prezent, compania are un portofoliu de peste 300 de distribuitori, lucrând cu rețelele Dedeman și Hornbach, cu dezvoltatori imobiliari și arhitecți.

Star Stone a încheiat anul 2022 cu vân­zări de peste 7,1 milioane de euro, în creș­tere cu peste 30% față de 2021, procent pe care antreprenorul îl estimează și pentru 2023.

„În plan extern, suntem prezenți în Ungaria, unde continuăm consolidarea ope­-rațiunilor, mărind echipa. Avem în vedere extinderea activității în Austria, Slovacia, Germania și Cehia. Ponderea actuală a exporturilor este de 10% din totalul cifrei de afaceri și ne așteptăm la o creștere pe termen mediu și lung“, adaugă antreprenorul.

Piscina de acasă

O altă categorie de pro­duse despre care Pop crede că va avea o evoluție mai bună decât în anii prece­denți este cea a piscinelor.

„Aceste tipuri de construcții iau avans în România, pe fon­dul dezvoltării segmentului rezidențial, al deschiderii de noi hoteluri și pensiuni și al numărului mai mare de proiecte publice care vizează și construcția de piscine și ba­zine de înot. La nivel individual însă, deși majoritatea românilor și-ar dori să aibă o piscină proprie, doar 6% au în plan construirea sau renovarea piscinei în ur­mă­torii doi ani. Dintre aceștia, peste 65% vor să amenajeze piscină cu skimmer, iar cel mai dorit tip de piscină este cea din be­ton – aproape 40.

În plan global, piața construcțiilor de pis­cine avea o valoare de 6,77 miliarde de dolari în 2019, estimându-se că ar putea ajunge la 7,39 miliarde de dolari până în 2027, conform unei analize realizate de Allied Market Research.

În ceea ce privește piața locală a ame­na­jă­rilor în ansamblul său, Star Stone a reali­zat anul trecut un studiu potrivit căruia ju­mătate dintre românii care locuiesc la casă intenționau să facă lucrări de îm­bu­nă­tățire, renovare și amenajări exterioare a proprietății în următorii doi ani. Aproape 60% dintre aceștia spuneau că vor aloca până la 1.500 de euro pentru un astfel de proiect, în timp ce 20% aveau în plan un buget de până la 3.000 de euro. Sume mai mari, de aproximativ 5.000 de euro, erau luate în calcul de doar 10-12% dintre cei in­tervievați.

„Peste o jumătate dintre cei care vor face renovări exterioare în următorii ani se vor axa pe lucrări de tâmplărie, de reno­vare a acoperișului și de termoizolații. 35% sunt interesați de montaje de pervazuri pentru ferestre, 42%, de amenajări peisa­gistice, iar 25% dintre aceștia iau în calcul să monteze pavaje în curțile locuințelor. Mai mult de o treime vor monta pavaj premium cu aspect de piatră naturală, iar un sfert vor opta pentru pavaj premium vibropresat (25,22%).“

De 15 ani

Prima încercare antrepre­no­rială a lui Cristian Pop datează din 1995 și a constat în dezvoltarea unei platforme de promovare online pentru companiile din România. A doua încercare o reprezintă bu­sinessul său din prezent – Star Stone –, care a pornit cu o investiție de peste 300.000 de euro în 2008, primul an de activitate.

„Star Stone s-a născut din dragoste la prima vedere. Se întâmpla în 2004, într-un magazin de bricolaj din Barcelona (Spa­nia), unde am avut o revelație, aș putea spune, la vederea unui produs de piatră artificială deosebit. M-a impresionat atât de mult, încât m-am îndrăgostit iremedia­bil de beton“, povestea antreprenorul într-o altă discuție cu NewMoney.

De la momentul 2004 și până când a în­ființat compania, „au fost câțiva ani de cer­ce­tare, pregătire, incubare a ideii de pro­du­cător pentru asemenea elemente“. Încă de la început, Pop a urmărit să lanseze produse diferite de ceea ce exista la momentul acela în piață, poziționându-se pe segmentul de producție de pavaje premium pentru sectorul rezidențial.

Mărturisește că, în evoluția businessului, l-a ajutat foarte mult și pasiunea sa din copilărie pentru fotografie și design, având astfel ochiul format pentru dezvoltarea unor produse de nișă.

Acest articol a apărut în numărul 166 al revistei NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.