PODCAST. Cum a intrat în antreprenoriat Zuzanna Kurek, comunicatorul care convinge antreprenorii români să se listeze pe bursă

PODCAST. Cum a intrat în antreprenoriat Zuzanna Kurek, comunicatorul care convinge antreprenorii români să se listeze pe bursă

Zuzanna Kurek (30 de ani), proprietara agenției Cornerstone Communications, este unul dintre câștigătorii avalanșei de listări și emisiuni de obligațiuni din ultima vreme. Compania sa, specializată în servicii de consultanță pentru clienți prezenți pe piața de capital, a avut anul trecut venituri de aproape 200.000 de euro și o marjă a profitului net de 70%. Însă nu creșterea cu orice chip este obiectivul său principal.

Acest podcast a fost înregistrat via Skype pe 22 iunie 2021 și durează 40 de minute.

Câteva dintre observațiile Zuzannei Kurek la Podcast de criză:

„(Înainte de plasamentul privat al producătorului de îngrășăminte organice Norofert, n.r.) s-au plâns foarte mult și investitorii și intermediarii că nu avem agricultură pe bursă, mai ales că agricultura este importantă pentru România. Acum, la doi ani după plasamentul privat al Norofert, nu putem să spunem că avem zece companii din agricultură listate, dar într-un an acest lucru probabil se va întâmpla.”

„Acum lucrăm cu 15 companii dintre care 12 au emis obligațiuni sau sunt listate pe bursă. Aceatsa este specializarea noastră. Cred că anul acesta ajungem la venituri de peste un milion de lei (peste 200.000 de euro, n.r.), dar nu este target în sine, pentru că nu mă uit la asta.”

„Am simțit că, de obicei, antreprenorii nu vor să vorbească despre faptul că vor să atragă bani. Eu le recomand să ieșim și să vorbim despre investițiile lor, pentru că știu cum lucrează fondurile de investiții – acestea se uită la presă, sunt interesați să afle cine are nevoie de bani.”

„Nu am crezut niciodată că voi fi antreprenor. Toată viața mea am crezut că sunt făcută pentru companii, pentru structuri foarte bine organizate, că îmi place să am un șef, să am o echipă. Dar cele șase luni pe care le-am lucrat la o multinațională prezentă în România, la începutul carierei mele, au fost cele mai grele din viața mea.”

„La începuturile companiei (ianuarie 2018, n.r.), cineva ne-a spus că vom muri de foame dacă vrem să facem bani din piața de capital (servicii de relații cu investitorii, n.r.). Între timp, piața s-a schimbat.  Dar, la început, a avut dreptate. Am început prea devreme.”

„Am citit în presa poloneză că în 2019 pe piața de obligațiuni ale IMM-urilor (din această țară), 20% dintre emitenți nu au avut capacitatea de a răscumpăra obligațiunile la maturitate. A fost o cifră care m-a surprins. Nu m-am așteptat la așa ceva, în special de la bursa poloneză. Cu siguranță astfel de situații vor fi și în România.”

„Nu cred că fiecare companie este listabilă.”

Zuzanna Kurek, carte de vizită:

Zuzanna Kurek (30 de ani) este proprietara Cornerstone Communications, agenție care vinde servicii de realții cu investitorii și sfătuiește companiile antreprenoriale locale despre cum să atragă bani de pe bursă.  Agenția, de departe cea mai mare pe acest segment, este, de fapt, unul dintre câștigătorii euforiei pe care o trăiește piața de capital românească, în materie de listări și emisiuni de obligațiuni. Printre clienții săi se numără companii precum Simtel, Safetech Inovations, Autonom, , Bittnet Group, Meta Estate Trust sau MAMBricolaj.

Zuzanna a început compania alături de Ludwik Sobolewski, fostul CEO al Bursei de Valori București și, de altfel, fostul său șef. Între timp, Sobolewski a ieșit din firmă. Primul său job în România a fost la IBM. S-a născut în Polonia și a studiat atât în țara natală, cât și în Olanda și Franța.

Acest podcast folosește fragmente muzicale din „Mr. Brightside” (The Killers).

Ionuț Ancuțescu are o experiență de peste 17 ani în presa economică și de business. A lucrat la publicațiile Ziarul Financiar, Capital, Biz, Business Magazin, Money Express, Forbes și Adevărul Financiar, iar acum este redactorul-șef al revistei NewMoney.