Noul pariu de business pe care îl face astăzi antreprenoarea Cori Grămescu e strâns legat de piața americană

Senica Micu 13/02/2023 | 10:14 Oameni
Noul pariu de business pe care îl face astăzi antreprenoarea Cori Grămescu e strâns legat de piața americană

În 2020, după 15 ani de activitate în domeniul fitnessului și al nutriției, antreprenoarea Cori Grămescu a lansat un business nou: platforma de diete personalizate Yummdiet.com. În același an a atras o rundă de investiții în valoare de 200.000 de dolari condusă de Simple Capital, un vehicul de investiții private fondat în 2019 de Andrei Pitiș și centrat pe start-upuri din domeniul tehnologiei. Astăzi, afacerea este pregătită pentru scalare în Statele Unite ale Americii (SUA) și în Europa.

Primele investiții

„Până în prezent am atras o singură rundă de investiții, cea anunțată în 2020. Întrucât am avut vânzări încă de la începutul proiectului, am putut să dezvoltăm aplicația, noua versiune a algoritmului și API-ul (interfața de programare a aplicației, n.r.) din surse proprii“, detaliază Cori Grămescu. Potrivit spuselor sale, cu Yummdiet s-a lansat în România, iar ulterior a intrat într-o nouă fază de dezvoltare cu brandul Crave Bespoke Nutrition, pentru piața din SUA. Crave este o aplicație IOS pe care a finalizat-o în noiembrie 2022, „o aplicație de personalizare a meniului zilnic pentru sănătate metabolică și slăbire“.

Odată cu lansarea acestei aplicații a fost revizuit algoritmul de generare de diete în așa fel încât să poată propune meniuri personalizate pentru orice tip de restricție nutrițională. „Atât Crave, cât și Yummdiet recreează vizita la un cabinet de nutriție printr-un chestionar detaliat, pe baza căruia se formează un profil nutrițional al clienților, apoi se generează meniurile personalizate. În prezent avem peste 13.000 de meniuri personalizate generate prin tehnologia noastră“, mai spune Cori Grămescu.

Studiile citate de antreprenoare arată că 60% dintre bolnavii cronici nu respectă niciodată recomandările medicilor în legătură cu schimbările de lifestyle necesare gestionării bolilor cronice de care suferă.

Expansiunea B2B

Lansarea în SUA înseamnă și intrarea pe segmentul business-to-business (B2B), în urma unor parteneriate în zona de wellbeing și sănătate. „Până acum am făcut partea pregătitoare, de market research (cercetare de piață, n.r.), am avut întâlniri cu echipa mea de avocați din Statele Unite, am stabilit primele parteneriate cu companiile din SUA și am înființat compania din SUA. Iar în următoarele luni vom începe efectiv activitatea pe piața americană“, subliniază Cori Grămescu.

De asemenea, o piață foarte interesantă, continuă ea, este Germania, unde o să lanseze anul acesta versiunea în limba germană a aplicației Crave. Astăzi vorbește deja de clienți din țări precum SUA, Canada, Germania, Suedia, Italia, Spania sau Emiratele Arabe Unite, chiar dacă lucrează încă la optimizarea businessului, iar pe anumite piețe nu s-a lansat oficial.

Lucrăm la o nouă rundă de investiții, în valoare totală de 1,3 milioane de dolari. Acum pregătim runda pre-seed de 300.000 de dolari și suntem în discuții cu VCs (venture capital companies – vehicule de investiții, n.r.) din Silicon Valley pentru a finaliza această rundă în Q2 (trimestrul al doilea, n.r.) din 2023“, punctează Cori Grămescu.

De ce a ales să își dezvolte afacerea și în America? Pentru că este „cea mai mare piață din lume, o piață matură, foarte bine structurată în ceea ce privește preferințele consumatorilor“.

Odată cu pivotarea către B2B în domeniul medical, ne așteptăm să atingem vânzări de 26 de milioane de dolari până în 2026. Anul trecut, vânzările au fost de 120.000 de dolari și ne propunem ca în 2023 să ajungem la 300.000 de dolari. Simt că am suficientă experiență să extind acest nou proiect global, un proiect care inovează piața de nutriție personalizată“, nuanțează antreprenoarea.

Cunoscută în industria fitnessului din plan local – când a început pandemia deținea LadyFIT, un brand de săli de fitness și aerobic din București, adresat publicului feminin –, aceasta s-a adaptat rapid noului context, pivotând extrem de repede online.

În august 2022 am vândut afacerea LadyFIT, după ce am făcut o selecție atentă a noului cumpărător. Am avut trei oferte de achiziție și am preferat să las businessul pe mâna celui despre care am simțit că va duce mai departe brandul și comunitatea construite în cei 15 ani de activitate“, spune acum Cori Grămescu, dar fără a intra în alte detalii. Adaugă totuși un lucru: „Cel mai probabil, mă voi muta permanent în Silicon Valley, ca să dezvolt acest nou proiect“.

Acest articol a apărut în numărul 156 al revistei NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.