Pariul făcut de Cori Grămescu: un business în fitness doar pentru femei

Senica Micu 03/12/2018 | 16:58 Oameni
Pariul făcut de Cori Grămescu: un business în fitness doar pentru femei

Ce se întâmplă cu businessul tău când pui împreună peste zece ani de experiență și un MBA? Răspunsul vine de la una dintre cele mai cunoscute antreprenoare din industria fitnessului, sub forma unui plan de extindere care ar urma să ducă la vânzări de aproape o jumătate de milion de euro.

Acest articol a apărut în numărul 53 (19 noiembrie – 2 decembrie) al revistei NewMoney

În fiecare dimineață, între 6.30 și 7.30 trecute fix, Cori Grămescu ia pulsul știrilor. Citește despre orice, dar mai ales despre business, despre ce merge și ce nu merge în economia românească. Și bea cafea. Este o rutină care s-a instalat în ultimii ani, cu accent pe mediul în care își dezvoltă propria afacere. Chiar și în timpul interviului cu NewMoney așteaptă câteva telefoane cu ultimele detalii despre sala de sport pe care o va deschide în ianuarie 2019, în nordul Capitalei, lângă Promenada. O investiție de circa 50.000 de euro, care vine la mai puțin de un an de la lansarea unui alt studio în Piața Victoriei (martie 2018). „A durat mai bine de zece ani până să capăt curajul de a mă extinde“, spune ea. Zece ani în care „nu a fost totul roz“, a învățat din gre­șeli și a mers mai departe.

Adresat exclusiv femeilor, brandul LadyFIT se va extinde începând cu anul viitor pe trei direcții: în București, în orașele din țară și la nivel internațional. „Devenim un brand în adevăratul sens al cuvântului. Până acum ne-am jucat. Anul viitor ne apropiem de afaceri de jumătate de milion de euro“, punctează ea.

Iar entuziasmul ei e confirmat și de cifrele din piață, care arată că loc de creștere există, atât în București, cât și în provincie. Potrivit lui Andrei Crețu, cofondator 7card (o soluție de acces la câteva sute de săli de sport din România la preț de un singur abonament), la nivel local există aproximativ 700.000 de membri afiliaţi la diverse centre și cluburi sportive, repre­zentând aproximativ 3,5% din populaţia activă. Adică, mai puțin de jumătate dintr-o medie europeană de 7,4%. Cu o precizare: LadyFIT a ajuns astăzi la aproape 800 de cliente pe lună.

ÎN CONTINUĂ MIȘCARE. Primul contact cu fitnessul pentru Cori Grămescu s-a petrecut în adolescență. „Eram grasă, trebuia să fac ceva“, mărturisește ea. „Câțiva ani mai târziu, când m-am apucat serios de business, scăpasem de kilogramele în plus, puteam împărtăși ușor clientelor din experiența mea.“ Afacerea a pornit cu un credit de 10.000 de euro, prin 2006, când Cori avea 21 de ani, iar asociatul ei de atunci, 26 de ani. Pentru a face acest pas, antreprenoa­rea a renunțat la un job foarte bine plătit într-o bancă, intrând pe un teritoriu cu totul diferit de ceea ce fă­cuse până atunci. „Am studiat mult pe tema aceasta. Iar primul curs de instructor pentru pilates l-am făcut în Canada. Erau foarte puțini care știau ce înseamnă cu adevărat pilates“, detaliază ea. Inițial a deschis o sală pe Lipscani, „în buricul târgului“, pe care a relocat-o ulterior câteva străzi mai încolo, aproape de magazinul Cocor.

În 2008, înainte de criză, a cumpărat pachetul de ac­țiuni deținut de asociatul său, a restructurat afacerea și a început să-și dezvolte brandul personal. Una dintre cele mai dificile perioade a fost chiar după 2008-2009, când numărul clientelor s-a redus drastic. Ca să susțină afacerea a fost nevoită să predea opt ore pe zi, alături de celelalte ins­tructoare. Treptat, în anii următori – care au însemnat și studii, și specializări pe partea de nutriție –, Cori Grămescu a devenit unul dintre cei mai căutați antrenori din București, cu sute de cliente în fiecare lună.

Între timp, a trecut și printr-un MBA sub tutela Maastricht School of Management, filiala din România, despre care spune acum că a fost „cel mai bun lucru“ pe care l-a făcut în cariera de antreprenor, aplicând în business tot ceea ce a învățat. „Am crescut foarte mult cu MBA-ul. Am avut chiar și o propunere de achiziție“, punctează ea, dar fără a intra în amănunte. Anul trecut, cifra de afaceri a fost de 250.000 de euro pe tot grupul. Din motive de optimizare fiscală, activitatea LadyFIT este împărțită între patru companii, cu o marjă de profit de 25%, în 2018, afacerile urmând să ajungă la 300.000 de euro.

În drumul său către vânzările preconizate de o ju­mătate de milion de euro, Cori Grămescu se va opri și în orașele mici și medii din țară. Doar că nu o va face fizic, ci online. „Filmăm antrenamentele. Am pus la punct un sistem de lucru potrivit pentru acasă. În plus, vom avea și recomandări personalizate de antrenamente“, explică ea. Și tot pentru a-și consolida prezența în online, în prima parte a anului viitor va lansa o aplicație cu ajutorul căreia utilizatoarele își vor putea personaliza dieta, în funcție de mâncărurile preferate. „Ne pregătim să lansăm aplicația și inter­național. Va veni la pachet cu antrenamente. Investiția de început se va duce către 10.000 de euro“, mai spune Cori Grămescu. Și dacă tot a prins gustul noilor proiecte, într-un viitor mai îndepărtat i-ar plăcea să înființeze și o școală de fitness. „După chipul și ase­mă­narea LadyFIT.“

 

ULTIMII DOI ANI

Absolventă de MBA, Cori Grămescu (34 de ani) și-a optimizat businessul în linie cu tot ceea ce a învățat.

2017. Pune la punct un plan de extindere, care s-a concretizat în martie 2018 într-un studio pentru yoga și pilates în zona Piața Victoriei, după o investiție de câteva mii de euro.

2018. Rafinează conceptul pentru aplicația de dietă pe care o lansează în prima parte a anului viitor, în paralel cu proiectul pentru al treilea studio; afacerile vor sări de 300.000 de euro.

2019. Deschide sala din nordul Capitalei, în luna ianuarie, în urma unei investiții de aproximativ 50.000 de euro.


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.