Mai pare o simplă joacă? Doi tineri urmează să facă un milion de euro în acest an din vânzarea de jucării educative

Cristina Dobreanu 16/10/2017 | 10:50 Digital
Mai pare o simplă joacă? Doi tineri urmează să facă un milion de euro în acest an din vânzarea de jucării educative

Acest articol apare în numărul 25 (9-22 octombrie) al revistei NewMoney

Să te joci nu este un lux, este o nece­sitate, spunea psihologul american Kay Redfield Jamison. Sau o oportunitate de afaceri, ar putea completa doi tineri antreprenori care au cons­truit din jucării educative un business ce ar urma să ajungă la afaceri de un mi­li­on de euro în acest an.

El a fost dintotdeauna „propriul angajator“. Ea are un trecut în finanțe, iar după mulți ani în care a lucrat ca ana­list financiar și coordonator de echipă într-una dintre cele mai mari bănci din România, a cedat tentației și a trecut în barca antreprenoriatului. Astăzi, soții Lucian și Anca Leibovici fac echipă și au un business cu jucării educative care va ajunge anul acesta la vânzări de un mi­lion de euro.

Un business creat pe o nișă în creș­tere, impulsionată de veniturile mai mari ale părinților. De altfel, privită per ansamblu, piața locală a jucăriilor ar putea ajunge anul acesta la un maximum istoric de 170 de milioane de euro, po­trivit unei analize a furnizorului de in­for­mații de afaceri KeysFin.

Însă cu totul altfel stăteau lucrurile în 2010, când Lucian Leibovici (38 de ani) s-a de­cis să investească în jucăriile educative. Avea pe atunci o afacere în zona solu­țiilor educative pentru trai­ninguri și a mers la un târg de profil în Elveția. Acolo a văzut diferite jucării educative, o raritate în România acelor vre­muri. S-a gândit că acestea ar putea reprezenta o oportunitate de afa­ceri și a început să importe astfel de produse. Astfel, a pus bazele platformei online Edu Class. Investiția ini­țială a fost de „doar câteva mii de euro“, bani necesari achiziționării primelor loturi de ju­cării și creării unui site.

„A fost un pariu riscant, era 2010, în plină criză. Vânzările online erau și ele la început. Dar educația este un subiect im­portant“, își amintește Anca Leibovici (35 de ani), care, în 2014, s-a alăturat afa­cerii începute de soțul ei, atunci când a apărut primul copil în viața lor.

Astăzi, familia lor este compusă din patru persoane, cel mai mic membru având puțin peste o lună. De alt­fel, în mo­mentul în care a decis să renunțe la cor­po­rație si să devină antreprenoare, Anca a venit să completeze oferta site-ului cu produse de pueri­cultură, un fel de „ju­cării pentru mame“. Nu știa foarte multe despre vânzări, însă, la fel cum a făcut soțul ei cu doar câțiva ani înainte, simțea că este nevoie de aceste produse pe piață.

Anca Leibovici FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

JOACA ÎN FAMILIE. Sarcinile în business s-au împărțit rapid între cei doi: ea se ocupă de vân­zări și promovare, iar el de partea administrativă și de tot ce în­seamnă IT. Se consultă atunci când trebuie să ia deciziile importante, însă evită să se supra­pună în atribuțiile cotidiene. Aleg îm­preună jucăriile cele mai potrivite, deși antreprenoarea recunoaște că nu există o rețetă după care un produs se vinde sau nu. Unul dintre cele mai vândute produse ale lor este calendarul magnetic – prima co­mandă de 1.200 de bucăți fiind epuizată în doar două săp­tă­mâni, cu mult mai repede față de aștep­tările lor. La fel de bine se vând însă și jucăriile din lemn.

Anul trecut au avut vânzări de aproximativ 780.000 de euro și un profit de 120.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe. „Părinții cumpără jucării tot timpul anului, însă partenerul nostru numărul unu este Moș Crăciun“, explică, glumind, antreprenoarea. Pro­fitul este reinvestit, deoarece sunt mereu în căutare de noi parteneri de desfacere, dar și de furnizori de jucării. Deocam­dată, au un portofoliu de peste 2.000 de jucării care vin de la producători din Marea Britanie, Belgia, India, dar și din Turcia, Germania și Portugalia, în timp ce produsele de puericultură provin de la o companie din Coreea de Sud.

„Jucăriile pot fi folosite de la zero la 99 de ani“, glumește Anca Leibovici, în sensul în care unele dintre ele pot fi utilizate ca jocuri pentru întreaga familie. Oferta lor cuprinde o gamă mai mică de jocuri digitale, scopul fiind să îi facă pe cei mici să se desprindă de tablete sau telefoane. „Părinții încearcă, prin jucării educative, să compenseze niște lucruri care nu se întâmplă la școală. Jucăriile educative reprezintă o nișă care este în creș­tere“, mai spune antreprenoarea.

Clienții nu sunt însă doar părinții. Mai au comenzi și de la școli private, care vor să le ofere elevilor lor altfel de materiale didactice, dar și de la unele școli publice, care au început recent să inves­tească în această direcție. Prețurile încep de la 5-6 lei și pot ajunge și la câteva sute de lei, în funcție de produs.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close