Touroperator: Turiștii românii caută tot mai multă diversitate în materie de opțiuni de vacanță

Andrei Dumitru 30/06/2023 | 11:47 Ştiri
Touroperator: Turiștii românii caută tot mai multă diversitate în materie de opțiuni de vacanță

Circuite self-drive, pachetele #Sweet16, vacanțele de tip Share a Trip, sejururi exotice, dar și croaziere și vacanțele de tip Adventure, în topul preferințelor turiștilor români.

Luna iunie a fost una dintre cele mai bune luni în materie de vânzări de vacanțe exotice, dar și europene. Interesul crescut arătat de turiștii români, pe tot parcursul acestui an, dar cu precădere de la debutul sezonului estival, spun reprezentanții Eturia care anticipează o creștere, pentru următoarele luni, de 40% comparativ cu anul 2022.

“Un pachet mediu, într-o destinatie exotică, începe de la 1.500 euro/persoană și include avion, cazare minim 7 nopți cu regim de mese în funcție de hotel și destinație, transferuri locale, asigurare medicală, consultanță și linie de urgență 24/7, ” declară Ana Maria Gherasim, Sales Manager Eturia.

Sejururile exotice rămân în continuare în top, iar printre destinațiile vedetă s-au remarcat: SUA, Indonezia, Cuba, Kenya, Tanzania și Seychelles. În același timp, promoția aniversară Eturia #Sweet16 a determinat un interes crescut pentru vacanțe în Italia- Sicilia, Sardinia, Toscana, Spania – continentală și insulele Tenerife, Palma de Mallorca, Portugalia continentală, dar și în insula Madeira, cât și în superbele insule grecești Creta, Santorini, Mykonos.

Noutățile Eturia din vara aceasta sunt pachetele #Sweet16, vacanțele de tip Share a Trip, care vin cu un buget mai mic prin împărțirea costurilor comune într-un grup de clienți format pentru o plecare.

A crescut interesul și pentru vacanțele tip croazieră și pentru vacanțele de tip Adventure, dovadă că turistul roman începe să își dorească să experimenteze senzații noi. Potrivite sunt pentru acest tip de vacanță, Namibia și Peru, spun cei de la Eturia. Un alt segment în creștere este cel al circuitelor de tip self drive, potrivite pentru destinații precum Portugalia, Spania sau Scoția.

Dincolo de 2023, mulți sunt deja cu ochii pe 2024 pentru a se că prind discounturi generoase.

“Analizând dinamica solicitărilor de vacanțe observăm un fenomen și anume acela că românii au reînceput să își achiziționeze vacanțele așa cum procedau înainte de pandemie, au revenit la un comportament de achiziție cu rezervari de peste 6 luni în avans. Astfel, multe vacanțe din iarna și primavara lui 2024 sunt deja sold out. Înregistrăm tot mai multe rezervari pentru vacanțele din toamnă, luna noiembrie, Craciunul și Revelionul acestui an”, a ținut să mai remarce Ana Maria Gherasim.

Fondată în 2007, Eturia are peste 150 de destinații din portofoliu, iar specificul ei este că are deja o colaborare strânsă cu parteneri locali în toată lumea care știu să recomande fiecărui tip de client locuri, hoteluri, trasee și să ofere cele mai valoroase sfaturi. Agenția creează vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif. Pachetele includ toate costurile – asigurarea medicală, intrările la obiectivele turistice, ghizii locali și bacșișurile acestora, serviciu de asistență non-stop.

Anul trecut, agenția a înregistrat o cifră de afaceri de 15 milioane de euro, iar pentru anul în curs estimează 18 milioane de euro. De la fondare, compania a trimis în călătorii peste 30.000 de turişti care au parcurs cumulat 450 de milioane de kilometri, potrivit calculelor agenţiei.