Taxa auto 2018. Azi este ultima zi în care șoferii pot depune cererea pentru restituirea banilor

NewMoney 31/08/2018 | 10:22 Ştiri
Taxa auto 2018. Azi este ultima zi în care șoferii pot depune cererea pentru restituirea banilor

Taxa auto revine în prim-plan. Astăzi este ultima zi în care șoferii pot merge la ghișeele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru a depune cererile pentru restituirea taxei auto. Programul cu publicul se va încheia la ora 13.00.

Autoritățile restituie taxa auto de la începutul acestui an, progam care va dura până în luna decembrie, în vreme ce valoarea timbrului de mediu va fi înapoiată din luna septembrie până în martie 2019, informează Avocatnet.ro, care mai precizează că proprietarii mașinilor au dreptul să primească și dobândă pentru banii plătiți pe taxa auto.

Guvernul a anunțat, în primăvară, că a simplificat procedura de restituire a banilor pentru taxa auto și timbrul de mediu. „Se elimină obligativitatea contribuabilului de a anexa la cererea de restituire a documentelor privind plata taxei, certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a maşinii, pentru că organul fiscal are posibilitatea de a verifica informaţiile respective, înscrise de contribuabil în cerere, în baza de date pe care o deţine sau la care are acces”, a declarat, în luna martie, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu, potrivit Mediafax.

Citiți și: Impozit auto 2018: ce se modifică și care sunt criteriile pentru calcularea acestui bir

Cererea pentru restituirea taxei poate fi descărcată de pe site-ul ANAF, iar banii pot fi recuperați și dacă șoferii și-au vândut, între timp, mașinile, mai scrie Avocatnet.ro: „la cerere se anexează, în original sau în copie, documentul doveditor al plății respectiv chitanța fiscală, ordinul de plată și extrasul de cont, după caz, care să ateste efectuarea plății acesteia, precum și copiile cărții de identitate a vehiculului și a certificatului de înmatriculare. Restituirea se poate solicita și dacă nu dețineți copia documentului de plată”.

Detalii despre taxa de poluare / timbrul de mediu, AICI.

Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a anunțat, acum o lună, că o variantă finală a formulei de calcul pentru taxa auto – care să nu mai fie contestată de șoferi, iar proprietarii vehiculelor poluante să fie penalizați – va fi prezentată până la sfârșitul acestui an.

Citiți și: Taxa auto 2018. Motivele pentru care unii șoferi vor plăti până la 3.000 de euro la înmatricularea mașinii 

„Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu. Ce vreau să spun în schimb este că nu vreau să se repete greşeala, vreau ca formula de calcul la care lucrează grupul de lucru formată din reprezentanţii Ministerului Mediului, reprezentanţii Fondului de Mediu, ai Ministerului Transorturilor, ai Ministerului de Finanţe, să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât, într-adevăr, cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la sfârşitul acestui an, grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte exact formula pe care trebuie să o impunem pentru perioada următoare. În paralel, până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării”, a declarat Graţiela Gavrilescu, în luna iulie, potrivit News.ro.

Citiți și: Taxa auto pentru centrul Capitalei: autoritățile se chinuie de 10 ani să introducă acest bir. De ce eșuează de fiecare dată?

Introdusă odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, în ianuarie 2007, și modificată în 2009, când valoarea a scăzut, taxa auto se calculează pe baza vechimii autoturismului, a tipului de catalizator și a capacității cilindrice a mașinii. Pe toată durata anului 2012, taxa a fost suspendată, iar, în martie 2013, a intrat în vigoare timbrul de mediu, iar taxa s-a calculat doar pe baza emisiilor de CO2, scrise în cartea de identitate a maşinii, notează News.ro. Ultima modificare majoră s-a produs în 2017, când timbrul de mediu a fost eliminat, alături de celelalte 101 de taxe nefiscale.

Citiți și: România, depășită din punct de vedere al sofisticării businessurilor de Rwanda, Bangladesh și Algeria

 


FOTO: Mediafax