Secretul creșterii: Cum poți să devii jucător regional cu mâncare pentru copii mici

Senica Micu 15/01/2019 | 13:56 Companii
Secretul creșterii: Cum poți să devii jucător regional cu mâncare pentru copii mici

După mai bine de două decenii și ju­mă­tate pe piața locală, unul dintre cei mai relevanți importatori și distribuitori pe segmentul de mâncare pentru copii mici, Superfood, intră într-o nouă etapă de creștere.

 Acest articol a apărut în numărul 56 (7 – 20 ianuarie 2019) al revistei NewMoney

Anul care tocmai s-a încheiat a fost pentru Daniel Dărăban (48 de ani) unul dintre cei mai dinamici din ultimii zece. Aproape săptămânal, șeful Superfood Company a călătorit în interes de afaceri peste tot prin lume, numărul total al producătorilor pe care compania din România îi reprezintă astăzi pentru divizia de import depășind 20. Cel puțin trei sunt motivele acestor călătorii, cu efecte directe în perioada imediat următoare: să găsească țările potrivite pentru extinderea regională pe care o pre­gă­tește acum, să diversifice gama de produse pentru copii, inclusiv cu branduri pro­prii, și să mențină relația pe care o dez­voltă de mai mult timp cu vechii parteneri.

Trei mișcări concrete cu o singură țintă, la fel de concretă: transformarea companiei într-un jucător „și mai cunoscut“ în această parte a Europei. Detaliind pașii pe care i-a urmat compania de la intrarea sa pe piața locală în 1992, Daniel Dărăban aduce în discuție câteva puncte-cheie care au marcat evoluția Superfood, culminând cu despărțirea de Milupa și revenirea după criza economică.

ÎNTRE DOUĂ LOVITURI. La scurt timp după Revoluție, omul de afaceri german Johan Georg Hibler a pariat pe „nevoia de mâncare din România“ și a înființat aici Superfood Company. Într-o primă fază a adus produse din import de la producători din Germania. Pentru că știa foarte bine ce își dorește consumatorul român (lucrase aici mai mulți ani) și, în același timp, cu­noștea mediul de afaceri din Germania, a reușit în scurt timp să transforme compania într-unul dintre cei mai cunoscuți ju­că­tori de import și distribuție de produse pentru copii din categoria de vârstă de până la 3 ani.

„Noi am devenit importatorul Milupa (brand prezent pe segmentul produselor de nutriție pentru copii mici, n.r.) în 1992. Cu Milupa a început totul“, își amintește Daniel Dărăban, care se află în companie de mai bine de 20 de ani. Și tot Milupa a destabilizat compania în 2009, odată cu tranzacția prin care grupul francez Danone a preluat producătorul olandez de mâncare pentru copii mici Numico, din care făcea parte și Milupa (o mișcare în urma căreia a apărut divizia Danone Baby Nutrition).

„A fost foarte greu atunci, în 2009, când a plecat core business-ul. Două lovituri am avut: criza și Milupa. Profilul nostru de importator aproape că a dispărut și a trebuit să ne reinventăm. Au urmat mai mulți ani în care ne-am reconstruit portofoliul“, detaliază Dărăban. Acum, la o distanță de aproape zece ani, compania va avea un rulaj de peste 23 de milioane de euro, luând în calcul estimarea pentru 2018, cu o marjă de profit de sub 5%.

De altfel, strategia de consolidare și dezvoltare a Superfood a inclus anul trecut aducerea a trei noi branduri în portofoliu: Babyworks, Dreambaby și Nattou, game care cuprind mai multe produse, de la articole pentru siguranţa copilului în casă la jucării moi din pluş, accesorii pentru somn şi produse de unică folosinţă.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.