Pentru grupul City Grill, viitorul în­seamnă înainte de toate o dezvoltare con­tinuă, susținută de investiții de mili­oane de euro

Senica Micu 15/09/2023 | 12:04 Companii
Pentru grupul City Grill, viitorul în­seamnă înainte de toate o dezvoltare con­tinuă, susținută de investiții de mili­oane de euro

Pentru grupul City Grill, viitorul în­seamnă înainte de toate o dezvoltare con­tinuă, susținută de investiții de mili­oane de euro.

„ADN-ul grupului City Grill este să inoveze și să dezvolte permanent. Fie că vorbim despre restaurante noi sub brandurile care aparțin grupului (City Grill, Buongiorno.Italian, Hanu’ Berarilor) sau de branduri noi, vrem să dezvoltăm portofoliul și să ne consolidăm poziția de cel mai mare grup autohton din piața ospitalității“, spune încă de la început Daniel Mischie, chief exe­cutive officer (CEO) și unul dintre acționarii grupului City Grill.

Cu o lună în urmă, grupul a finalizat o in­vestiție de aproape 2,5 milioane de euro în modernizarea restaurantelor din re­țea­ua Buongiorno.Italian. A fost însă doar o etapă din planurile sale de dezvoltare, în­trucât urmează și altele. Grupul City Grill, care a ajuns la o cifră de afaceri de 235 de milioane de lei (circa 47 de mili­oane de euro) în 2022, funcționează astăzi cu 17 unități de tip restaurant, cinci unități de tip delivery, un hotel și o platformă pentru depozitare și producție.

Cu specific italian

Proiectul de rea­me­najare a restaurantelor Buongiorno.Italian a început în 2019, cu o investiție de 600.000 de euro în Buongiorno.Italian Primăverii. Au urmat Buongiorno.Italian Victoriei (în 2021, cu o investiție de peste 1,4 milioane de euro) și Buongiorno.Italian Băneasa, relansat luna aceasta, după o in­ves­tiție de 400.000 de euro. Procesul a avut ca scop consolidarea poziției acestui brand pe segmentul de preparate cu specific ita­li­an, în echipă fiind adus și un chef cu expe­­riență internațională în bucătăria italiană.

Pentru grupul City Grill, investiții simi­lare vor fi bifate și de aici înainte. „Procesul continuă. Modernizarea și actualizarea fac parte din spiritul City Grill. (…) O investiție pe care am început-o înainte de pandemie este și modernizarea din punctul de vedere al designului și construcțiilor la Hanu’ Berarilor și Hanu’ lui Manuc“, punctează Da­niel Mischie. „La Hanu’ Berarilor Oprea Soare pregătim finalizarea unui proces de investiție întins pe mai mulți ani. Acolo avem și hotelul cu 16 camere, La Bohème. Clădirea în care funcționează restaurantul Hanu’ Berarilor Oprea Soare este o clădire monument istoric de clasa A. Acest lucru impune niște standarde foarte înalte pentru conservare și restaurare“, adaugă el.

Potrivit spuselor sale, pe partea de restaurare s-a lucrat cu un arhitect autorizat de Ministerul Culturii, iar pentru design, cu arhitectul Mihai Popescu, premiat la ni­vel internațional. Este cea mai mare inves­tiție a grupului, care se ridică la 13 mili­oane de euro (restaurant plus hotel). „Do­rința a fost de a armoniza clasicitatea clă­dirii, monument de clasa A, în stilul neoromânesc, cu vibe-ul unei berării actuale. Astfel, Hanu’ Berarilor Oprea Soare păs­trează elementele de construcție originale ale arhitectului Petre Antonescu (unul dintre cei mai cunoscuți arhitecți români din prima jumătate a secolului XX, n.r.) și le combină cu un design contemporan și cu elemente interioare actuale, elemente de iluminat moderne și o terasă echilibrată cu foarte multă verdeață“, detaliază Mischie.

Hanu’ Berarilor Elena Lupescu intră și el în proces de redesign, urmând să fie folo­site elemente care vor face legătura între cele două restaurante: „Pereți pictați în ace­lași mood și elemente de iluminat similare“.

Despre investiția la Hanu’ lui Manuc, CEO-ul grupului spune că aici s-au bugetat 350.000 de euro, perioada de desfășurare fiind august-octombrie, anul acesta. „Hanu’ evoluează și se adaptează trecerii timpului, păstrându-și în același timp noblețea de odinioară“, mai spune Mischie.

În altă ordine de idei, potrivit acestuia, există interes și pentru achiziția unor restaurante „care să se afle sub același brand sau sub branduri diferite“, dar și pentru investiții de tip greenfield privind cumpă­ra­rea sau închirierea unor spații care să fie transformate în restaurante și hoteluri. „Pentru brandurile care aparțin grupului – City Grill, Buongiorno.Italian și Hanu’ Berarilor – suntem în căutare de spații sau parteneriate.“

Acum, din grup fac parte următoarele bran­duri: City Grill (Primăverii, Covaci, Băneasa), City Cafe (două în Otopeni), Buon­giorno.Italian (Primăverii, Victoriei, Băneasa și două în Otopeni), Becker Brau, Hanu’ Berarilor (Elena Lupescu, Oprea Soare, Otopeni), Hanu’ lui Manuc, Caru’ cu Bere, Pescăruș și hotelul La Bohème.

Și domeniul hotelier

Tot la capitolul investiții, grupul City Grill are în dezvol­tare și trei proiecte hoteliere de dimensiuni reduse, de tip boutique, totalul fiind es­timat la zece milioane de euro. „Primul dintre ele va fi operațional începând cu luna septembrie 2023. Este un aparthotel, standard de patru stele, la Corbeanca, prevăzut cu 14 apar­tamente și patru garsoniere. Următoa­rele două vor fi în zona cen­trului istoric. (…) Suntem în proces de obținere a avize­lor pentru autorizațiile de construcție (…)“, detaliază Mischie.

Referitor la cifra de afaceri, acesta spune că pentru 2023 se estimează o creștere de 10-12% față de 2022, previziunile fiind să se depășească 50 de milioane de euro și, astfel, să fie păstrată poziția de cel mai mare ju­cător autohton de pe piața de restaurante de la noi, exceptând jucătorii inter­na­ționali precum McDonald’s sau KFC, care operează pe partea de fast-food și au venituri mai mari.

„Deși estimăm o creștere de două cifre, aceasta este însă una modestă, care re­pre­zintă, în realitate, rata inflației. Este nor­mală în contextul actual al pieței, cu scă­de­rea destul de dramatică a puterii de cum­părare a românilor și cu perspectivele nu foarte optimiste în ceea ce privește ulti­mul trimestru din an“, punctează CEO-ul grupului City Grill.

În mod cert, inflația este cea mai recentă variabilă care influențează considerabil această industrie. Și se adaugă listei de fac­tori care afectau negativ acest domeniu: criza forței de muncă, efectele pandemiei de COVID-19, influența prețurilor la utili­tăți. Lipsa predictibilității, consideră Mischie, este cea mai mare problemă a antreprenorilor din această industrie. La înce­putul anului 2023, industria a fost afectată prin modificări de TVA, modificări în aplicarea impozitului pe profit, modificări în ceea ce privește încadrarea microîntreprinderilor.

Pe de altă parte, reglementarea bacși­șu­lui a dus la creșterea veniturilor angajaților, în medie cu 15%. „Bacșișul în restaurante este cuprins între 10% și 12% pentru expe­rien­țele bune. Azi poți merge la restaurant fără să fii nevoit să pregătești bani cash pentru bacșiș.“

Trăgând linie, în pofida pandemiei, a ma­jorării taxelor și a crizei forței de muncă, este clar că HoReCa a fost și rămâne un domeniu efervescent.

Grupul City Grill a fost fondat în 2004 de către antreprenorul Dragoș Petrescu (ac­țio­nar majoritar) alături de Daniel Mischie. Tot atunci a fost deschis și primul restaurant sub brandul City Grill. Astăzi, în toate restaurantele din grup se gătește zilnic pen­tru aproape 15.000 de clienți.

FOTO: Laszlo Raduly

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.