Retailerul online DY Fashion se lansează din această toamnă la nivel internațional

Senica Micu 18/09/2023 | 10:11 Companii
Retailerul online DY Fashion se lansează din această toamnă la nivel internațional

Cu un model de business ce pune accent pe promovarea creatorilor locali de modă, retailerul online DY Fashion se lansează din această toamnă și la nivel interna­țional. Brandul propriu va juca un rol-cheie.

După ce investițiile în zona de producție pentru brandul DY Fashion – dezvoltat în plan local de antreprenorii Irina și Dragoș Aipu – s-au concretizat, rezultatele nu au în­târziat să apară: ponderea acestuia a de­pășit 20% din cifra de afaceri a magazinului online DY Fashion, estimată în 2023 la 5,7 milioane de euro, cu 15% peste nivelul din 2022. „Acum, din luna septembrie, vom porni livrările cross-border. Targetăm în­deo­sebi românii din diaspora“, dă un prim in­diciu Dragoș Aipu despre planurile pe piața internațională, pe care compania vrea să intre atât cu brandul propriu DY Fashion, cât și cu celelalte mărci pe care le promo­vează în platformă, în special nume autohtone.

Mai mult de un deceniu

„Înregistrăm, în medie, 130.000 de comenzi anual, dar cliente sunt, probabil, undeva între 30.000 și 40.000. (…) În total avem peste 200.000 de cliente unice, cu peste 700.000 de comenzi livrate până acum“, spune Dragoș Aipu, adăugând că publicul companiei este preponderent feminin. Strategia de dezvol­tare a companiei, înființată în urmă cu mai bine de zece ani, a fost încă de la început să lucreze cu antreprenori români, cărora să le vândă creațiile în propria platformă. Astăzi, MBG Collection, Moze, Leonard Collection, La Donna, Ginette, Viada, Ella Collection, Raxela, Melissa Collection sunt doar câteva dintre brandurile locale listate în magazinul soților Aipu, care acoperă game variate de îmbrăcăminte pentru femei.

În primul rând, consumatorii ar trebui să cumpere produse românești pentru ca­li­tatea lor. În al doilea rând, ar susține economia țării. Iar tinerii designeri români sunt foarte talentați, au viziune, creativitate. Noi avem mare încredere în noua ge­­ne­rație de designeri, dar și de antrepre­nori“, își nuanțează Aipu predilecția pentru creațiile locale.

Antreprenorul estimează pentru segmentul de fashion online din România o creștere cu 10-15% în 2023 față de anul trecut, urmată de un avans și mai mare în 2024. O analiză de piață publicată anul acesta de MerchantPro, platformă de so­luții software as a service (SaaS) pentru e-commerce, arată că, după un 2022 care a fost un an de consolidare a pieței de e-commerce din România, 2023 se remarcă prin investiții în automatizări, inclusiv pentru integrarea și adoptarea soluțiilor de in­­teligență artificială, precum și prin creș­te­rea performanței magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de store front.

„Comercianții din online trebuie să se adapteze la un comportament de achiziție mai precaut și o competiție ridicată. Bătă­lia pe atenția și bugetul clienților este in­tensă și reprezintă, cred eu, o cursă de an­duranță. Cei mai abili se orientează către îmbunătățirea experienței vizitatorilor site-ului. Efectul unui site bine optimizat, cu viteză mare de încărcare, este imediat în rata de conversie și vânzări, indiferent de domeniu, iar pe termen lung este evident în retenție și loializare“, spune Arthur Rădulescu, chief executive officer (CEO) MerchantPro.

„O oportunitate“

Pentru DY Fashion, perioada aceasta înseamnă și lansarea pe piața internațională, fiind vizate țările în care există comunități mari de români. Cos­tul estimativ al investiției, ce include și bugetul de marketing, este de 30.000 de euro. „Ne lansăm cu toate produsele la ni­vel internațional. Vom avea același website, dar tradus și în engleză. (…) Brandurile românești din fashion se pot diferenția într-o piață globalizată și dominată de nume mari prin oferirea de produse autentice, prin promovarea valorilor culturale. Așadar, piețele internaționale reprezintă o oportunitate pentru brandurile românești de fashion“, punctează Aipu.

În momentul de față, produsele DY Fashion sub brand propriu sunt realizate la Craiova, fondatorii companiei locuind tot în zona Olteniei, în Râmnicu Vâlcea. Pe viitor, partea de producție a afacerii va urma să se dezvolte prin investiții constante anuale, estimate la peste două mili­oane de euro, ce ar urma să acopere inclusiv promovarea. „Deocamdată nu avem în plan direcționarea de investiții într-o fa­brică proprie. Mergem pe formula de a an­gaja profesioniști pe partea de design și modele și de a colabora cu ateliere locale care au experiență vastă în croitorie. Astfel, susținem și businessurile din industria locală de fashion“, explică antreprenorul modelul de business al companiei.

Cele mai căutate produse în magazinul online DY Fashion sunt rochiile, cu un procent de 85% din total, restul fiind acoperit de alte categorii, precum sacouri, panta­loni, geci, paltoane sau încălțăminte. Valoa­rea bonului mediu/comandă este de 350-400 de lei.

Magazine în orașele mari

În paralel cu extinderea din online, DY Fashion ar urma să lanseze anul viitor și primul său magazin fizic, planul fiind ca, în funcție de evoluția vânzărilor și de schimbările din plan socioeconomic, să fie deschise și altele. Vizate sunt orașe mari precum Bu­cu­rești, Craiova, Cluj-Napoca sau Brașov, va­loarea medie a investiției într-un magazin fiind estimată la 70.000-80.000 de euro, în funcție de suprafață și dotări.

Povestea DY Fashion a început în anul 2012, când soții Irina și Dragoș Aipu erau studenți la master în București, iar decizia de a intra în antreprenoriat au luat-o după ce au trecut prin „dificultatea găsirii unui loc de muncă“. „Acest lucru ne-a determinat să ne încercăm șansa pe cont propriu și să ne punem în practică pasiunile: a mea pentru IT și comerț online, iar a Irinei pentru modă“, își amintește Dragoș Aipu. Așa a apărut DYFashion.ro., într-un apartament cu două camere, în urma unei inves­tiții inițiale de aproximativ 15.000 de euro.

Acest articol a apărut în numărul 171 al revistei NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.