Se reinventează cooperativele: Patru antreprenori au investit într-o rețea de 60 de magazine agricole

Bianca Dobrescu 26/02/2019 | 14:18 Companii
Se reinventează cooperativele: Patru antreprenori au investit într-o rețea de 60 de magazine agricole

Patru antreprenori au lansat o rețea de 60 de magazine agricole, de unde micii gospodari pot cumpăra mii de produse premium. Rețeta e diferită, dar diferită e și piața. 

 Acest articol a apărut în numărul 59 (18 februarie – 3 martie 2019) al revistei NewMoney

Dacă până acum cei care voiau să-și cumpere produse agricole o făceau mai ales din piețe, târguri sau magazine de cartier – din care lipsea însă diversitatea –, s-a dez­voltat între timp o întreagă rețea de ma­gazine, reunită sub același brand, Agri.Shop. Cu o ofertă de peste 2.000 de produse, de la pui de o zi și furaje pentru ani­male până la produse pentru gră­dinărit și moto-utilaje, cele 60 de magazine Agri.Shop sunt prezente în Moldova și în jude­țele din jurul Bucureștiului.

„După 12 ani de experiență în agribusiness, ne-am hotărât să venim pe piață cu un nou concept de magazin agricol“, sus­țin antreprenorii, care au investit 300.000 de euro pentru a face acest lucru posibil. Banii provin din surse proprii și din mici credite bancare, după cum mărturisesc ei, și au fost direcționați către deschiderea a trei magazine, modernizarea celor deja existente și dezvoltarea brandului.

 MODELUL AGRI.SHOP. Diferită de o coo­perativă, structură formată de regulă din mai multe companii care cumpără și vând prin intermediul acesteia, rețeaua Agri.Shop este operată de patru companii care acționează independent, respectând di­rec­țiile agreate împreună pentru a admi­nistra în comun brandul.

„Noi cumpărăm independent, doar negociem în comun și vindem separat“, explică Ciprian Ivana, unul dintre fondatori. Conceptul gândit presupune furnizarea către fermieri de produse de calitate înaltă, care provin din zone de proximitate și de pe teritoriul României, în toate cazurile în care acest lucru este posibil, adaugă el.

Partenerii lui Ciprian Ivana – care de­ține Indra Group SRL București, cu acti­vități în sectorul agricol – sunt Adrian An­dronache (proprietarul Daffionel SRL Onești, comerț de produse agroalimentare), Damean Bogdan (Nord Agrofeed SRL Suceava, retailer de cereale și se­mințe) și Marina Ivașcu (Livco Brill SRL București, distribuitor de îngrășăminte chimice și produse destinate micilor fermieri).

Cei patru s-au cunoscut făcând afaceri și, cu timpul, au legat relații de prietenie. Ei s-au gândit că sunt suficiente companii care fac același tip de business în România, dar care, dacă s-ar uni sub aceeași um­brelă, ar crește mai repede împreună decât ar face-o separat.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.