România celor 1.600 de hoteluri: de ce se afiliază din ce în ce mai multe unități de cazare la lanțuri internaționale

Cristina Dobreanu 12/04/2018 | 17:05 Companii
România celor 1.600 de hoteluri: de ce se afiliază din ce  în ce mai multe unități de cazare la lanțuri internaționale

În vremuri de creștere economică, și in­vestițiile în turism cresc precum Făt-Frumos. Odată cu ele, noi hoteluri, inclusiv sub sigla unor mari lanțuri inter­naționale, încep să prindă contur în România pitorească.

Acest articol a apărut în numărul 37 (2-15 aprilie) al revistei NewMoney

Cu peste 20 milioane de înnoptări factu­ra­te anul trecut, hotelierii prezenți pe piața locală au reușit să bifeze în 2017 al șaptelea an consecutiv de creștere a nu­mă­rului de vizitatori, potrivit datelor com­paniei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. În această ecuație de ansamblu a turismului, nu mai e deloc o surpriză că investitorii sunt din ce în ce mai motivați să se extindă și să des­chidă noi unități de cazare. Și se în­tâmplă în condițiile în care, în România – țară cu aproape aproape 1.600 de hoteluri, potrivit Institutului Național de Sta­tistică – nu există cale de mijloc când vine vorba de destinații: București, Cluj-Na­poca și Timișoara rămân prin definiție destinații de afaceri, în timp ce Constanța și Brașov sunt mai degrabă asociate turis­mului de leisure (de relaxare).

O PIAȚĂ SUBDEZVOLTATĂ. Chiar și așa, mai toate marile orașe din țară vor atrage în următorii ani noi investiții, iar Cushman & Wakefield Echinox prognozează, spre exemplu, că doar în București capacitatea de cazare va crește cu cel puțin 10% în ur­mătorii trei ani. Un exemplu recent care justifică această estimare este și proiectul de investiții al lui Nerijus Numavicius, cel mai bogat lituanian, care vrea să deschidă patru noi hoteluri în București (cu o capa­citate cumulată de 1.000 de camere), ală­turi de alți parteneri, printre care și Arunas Beleska, fostul proprietar al grupului hotelier Europa (din care face parte și hotelul Europa Royale din Centrul Vechi al Capitalei) și actualmente acționar al com­paniei de management hotelier Apex Alliance (care con­trolează hotelul Hilton Garden Inn din București), potrivit publi­cației The Baltic Times. Cele patru hoteluri vor fi operate sub franciza unor branduri internaționale – Marriott și Hilton.

Printr-o afiliere la un lanț internațional ar urma să treacă și Grand Hotel du Boulevard din centrul Capitalei, controlat de Niro Investment Group, care va deveni de anul viitor Corinthia. Iar exemplele con­tinuă, inclusiv la nivel național: la Timi­șoara se va deschide un hotel Radisson Blu în complexul imobiliar Isho al lui Ovidiu Șandor. La Brașov familia Neamțu deschide un hotel sub același brand Ra­disson Blu, iar antreprenori români precum Cristian Erbașu își afiliază hotelul la ibis. De altfel, pe plan local, o mare parte dintre hotelurile care poartă sigle ale unor lanțuri internaționale (relativ puține ca număr) sunt deținute de către antreprenori români.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close