Retailerul online Fashion Days a ajuns la afaceri de 136 de milioane de lei anul trecut și mizează pe creșteri de 50% în 2017

Cristina Dobreanu 03/03/2017 | 13:56 Ştiri
Retailerul online Fashion Days a ajuns la afaceri de 136 de milioane de lei anul trecut și mizează pe creșteri de 50% în 2017

Fashion Days, unul dintre retailerii online de îmbrăcăminte, a avut în România vânzări în creștere cu 29% anul trecut, până la 136 de milioane de lei (30,2 milioane de euro). În total, pe cele trei piețe pe care activează (România, Ungaria și Bulgaria) afacerile retailerului au ajuns la 50,15 milioane de euro în 2016.

Pentru anul în curs, Fashion Days estimează un avans al vânzărilor de până la 50%. Anul trecut, valoarea medie a coșului a fost de 340 de lei, iar numărul mediu de produse comandate a fost de 2,54.

Majoritatea clienților Fashion Days sunt femei, însă ponderea bărbaților care comandă produse de pe platforma retailerului este în creștere, ajungând anul trecut la 35%. Cele mai vândute categorii în 2016 au fost încălțăminte, îmbrăcăminte, sport, denim și genți.

Citiți și: Modă românească get-beget: povestea brandului de fashion care a pus ia la loc de cinste în online

Anul trecut, Fashion Days a investit într-un depozit cu o suprafață de 25.000 de metri pătrați, construit de belgienii de la Vabeld în apropiere de autostrada București-Pitești. Fashion Days mai avea în aceeași zonă alte trei depozite pe care le utiliza pentru livrarea de produse în cele trei țări pe care le operează.

Nevoia de a crește capacitatea de depozitare a venit în contextul în care Fashion Days gestionează tot businessul de fashion al eMag, proprietarul retailerului. De aceea, prima parte a acestui an este dedicată finalizării fuziunii.

Citiți și: Vă mai amintiți de Kiabi și Sprider? Ce branduri de haine au ieșit de pe piața românească

„Scopul este să aducem împreună expertiza noastră în fashion retail și expertiza eMag în e-commerce și tehnologie. Echipele Fashion Days și eMag vor continua să lucreze împreună pentru dezvoltarea de noi oportunități de creștere pentru ambele platforme de brand”, a declarat Andrei Chirilă (foto), Chief Marketing Officer al Fashion Days.

Pentru a doua parte a acestui an, retailerul pregătește servicii noi, printre care se numără livrarea în 2 ore, deschiderea de noi puncte de livrare împreună cu eMag sau versiuni noi ale aplicației.

Citiți și: Rețeta succesului Zara: multe informații, puțini șefi 

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.