Rețeta succesului Zara: multe informații, puțini șefi 

Mimi Noel 22/12/2016 | 13:53 Global
Rețeta succesului Zara: multe informații, puțini șefi 

[vc_row][vc_column][vc_column_text] 

Mai multe centre de decizie: o for­mu­­lă unică de management și cea mai bună explicație pentru creșterea de două cifre a producătorului spa­niol de haine Inditex anul acesta, cu mult peste performanțele oricărui competitor din industrie.

Într-unul din birourile unei clădiri mari cât un hangar de avioane, situată în ora­șul spaniol Arteixo, zece designeri ro­iesc în jurul unui manechin îmbrăcat în niște pantaloni gri tăiați și un blazer ma­­ri­năresc. Flanele, cămăși, costume, tot felul de haine zac împrăștiate peste tot pe podeaua albă, în timp ce, în imediata apropiere, croitoresele în halate la fel de albe trag la mașină prototipurile.

„Este ceva clasic, dar, în același timp, nou ca model“, spune o chi­­ne­­zoai­­că.„Nu sunt sigură în privința modelelor mai curajoase“, intervine o brita­nică. Ceilalți din jur dau din cap fie a aprobare, fie a îndoială.

Segmentul femeilor de treizeci și ceva de ani asigură, în mare măsură, succesul Zara, un brand de îmbrăcă­minte care, în ulti­mele patru decenii, s-a dezvoltat de la un singur magazin deschis în orașul spaniol La Coruña în cel mai mare retailer de fashion din lume.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.