RATB: Cât vor costa lucrările de delimitare a liniilor de tramvai 1 şi 10

Gabriel Bucur 26/06/2018 | 15:35 Ştiri
RATB: Cât vor costa lucrările de delimitare a liniilor de tramvai 1 şi 10

Primăria Capitalei a avizat lucrările de delimitare de traficul rutier a liniilor de tramvai 1 şi 10, care înconjoară centrul orașului, iar Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va începe, în prima parte a lunii iulie, lucrările de separare prin montarea de garduri, stâlpişori sau borduri, transmite News.ro.

În aceste zile se derulează formalităţile pentru preluarea amplasamentului, au mai precizat autoritățile. Separare constă în montarea de garduri, stâlpişori sau borduri între calea de rulare a tramvaielor şi carosabil. Lungimea traseului delimitat al celor două linii este de 21,6 kilometri, din care 19,6 kilometri vor fi delimitați cu gard de protecţie, iar circa 2 kilometri va fi delimitat cu stâlpi flexibili.

Costul total al investiţiei este de 6.281.261 lei (TVA inclus), arată RATB, care va realiza lucrările în regie proprie pentru două dintre cele patru tronsoane ale traseului, în lungime totală de 8,16 kilometri. Pentru restul traseului, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A.

Citiți și: Cel mai mare pol de afaceri din Capitală atrage investiții imobiliare de un miliard de euro

„Prin soluţia propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent”, spun autoritățile.

Traseul liniilor 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor – Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a decis, în luna martie, să investească peste 6 milioane de lei în montarea de garduri pe cei aproape 22 de kilometri ai liniei de tramvaie 1 şi 10, prin care să o delimiteze de traficul auto.

În București, mai sunt separate de traficul rutier liniile de tramvai 41, din vestul Capitalei, și 21, din zona Colentina-Doamna Ghica.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.