Nestlé anunță rezultatele pentru T1 2024. Ce performanțe a avut grupul în România

Andrei Dumitru 25/04/2024 | 12:54 Ştiri
Nestlé anunță rezultatele pentru T1 2024. Ce performanțe a avut grupul în România

Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele trei luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 1,4%, cu pricing de 3,4% și creștere internă reală (RIG) de -2,0%. Vânzările totale raportate au fost de 22,1 miliarde CHF, o scădere de 5,9% (la 3 luni în 2023: 23,5 miliarde CHF).

În general, creșterea organică a vânzărilor Grupului a fost determinată de Zona Europa și de piețele emergente, cu un impact negativ din America de Nord. Se confirmă prognoza pentru întregul an 2024: o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 4%.

„Ne-am așteptat la un început lent și preconizăm o revenire puternică a creșterii interne reale în al doilea trimestru, cu livrări fiabile pentru restul anului. O gamă largă de inițiative de creștere în cadrul Grupului încep acum să dea rezultate. În America de Nord, continuăm să inovăm și am crescut nivelul activităților comerciale, în special în domeniul alimentelor congelate, care au pierdut teren în primul trimestru. Planul de integrare pentru divizia de vitamine și suplimente minerale a Nestlé Health Science este pe drumul cel bun, cu un punct de cotitură asteptat in al doilea trimestru și o creștere puternică preconizată ulterior. Principalele priorități ale Nestlé rămân să execute cu excelența, să valorifice expertiza științifică și nutrițională și să stimuleze creșterea brandurilor de miliarde. Reiterăm obiectivele noastre pentru 2024 și privim înainte cu încredere”, a declaratMark Schneider, Nestlé CEO.

Rezultatele pentru Zona Europa

  • 4,4% creștere organică: -0.2% creștere internă reală; 4.6% pricing.
  Vânzări T1-2024 Vânzări T1 – 2023 RIG Pricing Creștere organică
Zona Europa CHF 4.6 miliarde CHF 4.9 miliarde – 0.2% 4.6% 4.4%

Creșterea organică a fost de 4,4%, cu pricing de 4,6% și creștere internă reală de -0,2%. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor cu 5,8%. Cesionările nete au redus vânzările cu 3,6%.

Vânzările raportate în Zona Europa au scăzut cu 5,0%, la 4,6 miliarde CHF. Creșterea a fost generalizată în toate zonele geografice și categoriile. Zona a înregistrat creșteri ale cotei de piață în hrana pentru animale de companie și nutriția pentru sugari.

Pe categorii de produse, principalul factor care a contribuit la creștere a fost PURINA PetCare, condus de mărcile premium Purina One, Felix și Gourmet. Vânzările de cafea au crescut cu o rată medie de o singură cifră, cu contribuții puternice din partea produselor NESCAFÉ și Starbucks.

Dulciurile au înregistrat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KITKAT și produse sezoniere. În ianuarie, Zona a lansat KITKAT Breaks for Good, primul baton de ciocolată făcut cu cacao provenită de la familii de fermieri susținute de programul Nestlé Income Accelerator.

Categoria de produse culinare a crescut cu o rată scăzută de o singură cifră, conduse de Maggi, care și-a extins distribuția pentru portofoliul său de tăiței. Categoria de nutriție pentru sugari și copii de vârstă mică a înregistrat o creștere scăzută de o singură cifră.

Rezultatele financiare ale Nestlé România pentru trimestrul 1 al anului 2024

„Am avut un început de an cu o creștere organică de 2,1% în primul trimestru, cu contribuții importante de la șapte dintre cele zece categorii din portofoliul nostru. Suntem încrezători în faptul că produsele noastre de calitate și noile lansări vor convinge consumatorii să continue să ne aleagă. De 28 de ani contribuim la economia locală și la dezvoltarea comunității prin proiectele educaționale și de sustenabilitate pe care le derulăm. Direcțiile noastre strategice de anul acesta vor fi consolidarea brandurilor, menținerea în topul preferințelor consumatorilor, sprijinul acordat familiilor, tinerilor și mediului prin proiectele in derulare, dar și prin sprijinul nostru pentru reducerea risipei alimentare”, declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.