Publi-interviu. Shopping-ul reinventat: Plăți alternative

NewMoney 27/09/2023 | 10:14 Financiar
Publi-interviu. Shopping-ul reinventat: Plăți alternative

Ionuț Sabadac, VP tbi bank, spune că „întregul proces de acordare a finanțării durează aproxi­mativ cinci minute, fie că vorbim de online sau de offline“.

NewMoney: Ce ne puteți spune despre tbi?

Ionuț Sabadac: tbi bank este una dintre instituțiile financiare cu cea mai rapidă creștere din Europa de Sud-Est, cu operațiuni în România, Grecia și Bulgaria și pre­zentă și în Germania și Lituania. În esență, suntem un creditor incluziv și un adevărat partener pentru clienții noștri, fie că este vorba de comer­cianți sau consumatori.

– Ce înseamnă „cumpără acum, plă­tește mai târziu“ și care sunt beneficiile acestei metode alternative de plată?

– Până acum, ori de câte ori clientul avea nevoie de o finanțare, mergea într-o sucursală bancară sau intra online pe site-ul băncii și depunea o ce­re­re. Noi oferim metoda alternativă de plată exact acolo unde are nevoie cli­en­tul. Cu soluția „cumpără acum, plă­tește mai târziu“, dacă este pe site-ul unui retailer și vrea să își cumpere o bicicletă, va găsi chiar acolo metoda alternativă de plată de la tbi. Același lu­cru se întâmplă și atunci când este la dentist și are în față un plan de tra­tament de 10.000 de euro.

Practic, noi am adus instrumentele de finanțare aproape de client oriunde se află, iar întregul proces de acordare a finanțării durează aproximativ cinci mi­nute, fie că vorbim de online sau de offline. Aceaste instrumente îi ajută așadar atât pe retaileri, cât și pe consumatori. Pentru comerciant, repre­zintă un avantaj deoarece are mai multe metode de plată și le poate oferi clienților posibilitatea de a plăti în rate, dar și un tool de creștere a ci­frei de afaceri și a numărului de clienți. Totodată, pentru consumatori, avantajul este că își pot achiziționa orice produs își doresc, plătind în rate, fără a simți o presiune financiară su­pli­mentară.

Abordați diferit și relația cu co­mer­­cianții. Ce aduceți în plus?

– Nu putem desprinde relația cu co­mercianții de cea cu clienții, ele sunt legate în mod indisolubil. În ultimii ani, tbi a făcut investiții majore în infrastructura IT, dar și în adaptarea și îmbunătățirea fluxurilor digitale de finanțare, astfel încât clienții să aibă o experiență cât mai bună atunci când fac cumpărături online. Soluția de fi­nan­țare online sau offline oferită de tbi este una dintre cele mai eficiente din piață. Procesul simplu, campaniile personalizate și suportul acordat duc cu siguranță la o creștere a vânzărilor partenerilor noștri, adăugând businessului un segment nou de clienți, care nu a fost acoperit până acum.

– Care sunt industriile unde este pre­zentă metoda de plată „cumpără acum, plătește mai târziu“?

– Soluția noastră alternativă de plată sprijină comercianții în creșterea vânzărilor și a numărului de clienți, iar dovada succesului modelului nostru o reprezintă atât cele peste 20.000 de locații de retail cu care lucrăm în prezent. În ceea ce privește comer­cianții, mai mult de 95% dintre parte­ne­riatele noastre sunt reprezentate de IMM-uri. Lăsând la o parte industriile conside­rate tradiționale, de exemplu, IT&C, pro­ducția de mobilă și auto, cola­bo­răm și cu alte verticale, precum industria asigurărilor, fashion, cosme­tice și beauty, dar și cu furnizori de ser­vicii medicale și de tip do-it-yourself.

– De ce are nevoie un client pentru a obține finanțare de la tbi bank?

– Întreaga experiență este digitală și în timp real, complet diferită față de o bancă tradițională. Dacă ar fi să apli­cați la o bancă, în mod normal, ar trebui să completați un formular, cu multe întrebări despre locul de muncă, salariu, casă, mașină etc. La noi, tot procesul de aplicare durează mai puțin de două minute și este cu totul digital. Este nevoie doar de un minimum de informații pentru a putea stabili eligibilitatea clientului. Odată ce primim aceste informații, luăm o decizie în maximum două sau trei minute.

– Cât de importantă este cultura din organizație pentru succesul pe piață?

– În sistemul bancar, oamenilor le este uneori frică să ia decizii. Ceea ce ne di­ferențiază este cultura noastră unică, în care oamenilor li se permite să facă greșeli, să învețe din ele și să continue să inoveze. Mai simplu spus, credem cu tărie în învățarea continuă, în filozofia Kaizen. Valorile tbi sunt cele care ne diferențiază în piață: curaj, pasiune și grijă față de clienți, iar noi, oamenii din tbi bank, chiar ne ghidăm după aceste valori.

Curajul este foarte important. Ca să evoluezi, trebuie să te ridici după ce ai încercat ceva și ai eșuat. Când angajăm oameni, ne uităm și la mentalitatea lor, dincolo de abilitățile tehnice, chiar și în cazul rolurilor entry-level. Căutăm oamenii care au energia și dorința de a evolua, iar asta ne asigură o bază foarte solidă pentru a avansa în viitor și a ne dife­renția în fața competitorilor.