Principiul antreprenorului Florin Madar, șeful Temad Group: „Dacă oportunitatea nu bate la ușă, construiește una”

Cristina Dobreanu 31/01/2017 | 13:39 Oameni
Principiul antreprenorului Florin Madar, șeful Temad Group: „Dacă oportunitatea nu bate la ușă, construiește una”

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

În vremuri de incertitudine, supravie­țuirea unui business poate fi asigurată prin construirea de noi oportunități. Studiu de caz: Florin Madar și al său Temad Group.

Brașoveanul Florin Madar (53 de ani) a construit în urmă cu aproape 25 de ani o afacere în domeniul importului și distri­buției de materiale auxiliare pentru con­strucții. Inițial, nu a fost singur, ci ală­turi de doi asociați, însă începând cu anii 2000 a devenit unic acționar al unui business care a crescut, chiar și pe timp de criză, cu cel puțin 5%. Păstrând această tendință, grupul Temad a încheiat 2016 cu afaceri estimate la circa 32 de mili­oa­ne de euro. Tot în criză a hotărât să își diversifice businessul.

A fost o decizie aflată la intersecția opor­tu­nității cu nevoia de a-și găsi puncte de sprijin în afara afacerii principale. Așa s-au născut Temad Energie (centrală foto­voltaică) și Temad Pro­duc­ție (fa­brica de plasă din fibră de sticlă). O mutare inspirată la vremea aceea, ținând cont mai ales de faptul că piața construc­țiilor a fost una dintre cele mai lovite de criza economică și finan­ciară. Astfel, în 2013 a investit 3,7 mili­oane de euro într-o centrală fotovoltaică – „o centrală mică“, spune antreprenorul – cu o producție anuală de 3.200 MW pe oră și o putere instalată de 2,6 MW.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.