Povestea tânărului care a preluat o afacere cu suplimente pentru sportivi din Marea Britanie căreia îi dublează veniturile de la an la an

Florel Manu 17/03/2020 | 11:23 Oameni
Povestea tânărului care a preluat o afacere cu suplimente pentru sportivi din Marea Britanie căreia îi dublează veniturile de  la an la an

Un culturist profesionist englez înfiin­țează o companie producătoare de suplimente nutritive pentru sportivi; un român devine unul dintre distribuitorii lui; după un timp, românul ajunge par­tener și preia activitatea companiei la nivel global. Așa arată pe scurt poves­tea de business a lui Sergiu Manofu, un antrepre­nor care pariază acum pe suplimente pentru sportivi.

A fost Arnold Schwarzenegger, dar a fost și Dorian Yates. Câștigător de șase ori con­secutiv al celui mai râvnit titlu din cul­turismul profesionist mondial, Mister Olympia, Yates s-a retras din circuitul com­petițional în 1997, lansându-se în diverse afaceri. În 2011 a fondat DY Nutrition, o companie specializată în pro­ducția de suplimente nutritive destinate în special celor care frecven­tează sălile de forță.

În 2016, Sergiu Manofu (33 de ani) și partenerul său, Yasin Abdul (27 de ani), au devenit distribuitorii în Ro­­mânia ai produselor DY Nutrition, ex­tin­zându-se apoi și către Orientul Mijlociu, India sau Grecia. Afacerea mergea atât de bine, încât volumele cerute de cei doi asociați din România nu puteau fi asigurate permanent de compania producătoare, lucru care a condus la un par­teneriat între Manofu, Yasin și Yates.

„Dorian a dezvoltat anterior brandul și a fost luat de noi și resuscitat“, spune Sergiu Manofu, care conduce acum afacerea de la București. Un business care anul trecut a înregistrat vânzări de aproximativ 1,5 milioane de euro, pentru 2020 es­timându-se o creștere la 3 milioane de euro.

Mai multă forță

Licențiat în contabili­tate la Academia de Studii Economice (ASE) din București – în timp ce asociatul său de origine siriană Yasin Abdul este far­macist –, Manofu a decis, la scurt timp de la intrarea în acționariatul DY Nutrition, să re­lanseze compania. Lucru pe care l-a și fă­cut, în 2018, cu ocazia celei mai mari expoziții de fitness din lume, FIBO, organizată în Köln, Germania. În același an, Manofu a mers cu DY Nutrition la alte zece expoziții internaționale de profil, în ideea de a promova compania la nivel global.

Un proces în care, în ultimii doi ani, s-a investit aproxi­mativ un milion de euro. Astăzi, produsele companiei sunt destinate în special practicanților de body buil­ding, principalele ținte de vânzare fiind să­lile de profil și marii distribuitori care au clienți în această zonă. „Acum ne con­cen­trăm să des­chidem o linie nouă pentru a ne adresa unei mase mai mari de oameni“, mențio­nează Ma­nofu. El se ba­zează pe studii de piață care arată că doar în Ro­mânia sunt înregistrați peste 812.000 de membri ai sălilor de să­nă­tate și fitness, esti­mân­du-se că numă­rul acestora ar pu­tea crește cu cel puțin alți 250.000 până în 2023.

Odată cu această repoziționare, DY Nutrition va schimba inclusiv modul de ambalare. Produsele vor fi împachetate în punguțe cu un gramaj fix, acum ele fiind pre­zentate în recipiente cu o capacitate de două kilograme, vânzarea fiind făcută în urma cântăririi individuale a fiecărei doze cerute de clienți.

În prezent, DY Nutrition produce suplimentele în două fabrici, una în Ungaria și alta în Marea Britanie. Relativ recent, Ma­nofu a decis să re­nunțe la propria echipă de marketing și să externalizeze această activitate către o companie. „Avem o pro­blemă cu oamenii de marketing pentru că nu prea există în piață“, mai spune Manofu.

Cu toate că Dorian Yates nu s-a implicat foarte mult până acum în activitatea zil­nică, odată cu repoziționarea companiei pe piață, Manofu îl va folosi mult ca ima­gine și nu-l va mai lăsa un timp să stea în umbră. „Avem nevoie de mai mult content cu el“, completează Manofu, care spune că, în perioada în care concura, porecla lui Yates era „The Shadow“ („Umbra“), tocmai pentru că se pregătea în liniște și apă­rea fără prea multă publicitate la concursuri, pe care de obicei le și câștiga.

Antreprenor de tânăr

În ceea ce-l privește pe Sergiu Manofu, acesta a intrat în antreprenoriat încă de la vârsta de 23 de ani. În 2010 a fondat agenția de turism Travel Idea, alături de o parteneră care mai avusese un business asemănător la Galați. Încă de la început, Manofu s-a pozi­ționat pe piață ca revânzător, oferind pachete turistice din portofoliul unor mari tour operatori, ca Eurolines și Christian Tour. Strategia de la acea vreme a fost una atipică, agenția fiind deschisă într-o insulă de doar zece metri pătrați din hipermarketul Real Vitan, cumpărat ulterior de grupul Auchan.

Afacerea și-a păstrat un trend ascendent, ajungând anul trecut la un rulaj de circa patru milioane de euro, din care cifra sa de afaceri, aferentă comisionului de 10% pri­mit de la tour operator, a fost de 400.000 de euro. Cu toată panica provocată de epidemia de coronavirus, anul a înce­put bine pentru Travel Idea, cu volume de vânzări de aproape 700.000 de euro în ianuarie. „Anul acesta am avut și prima participare la Târgul de Turism“, detaliază Sergiu Manofu, care recunoaște acum că, la intrarea în an­treprenoriat, nu stăpânea foarte bine mecanismele unui business.

Lucrurile s-au schimbat în 2013, când a început să participe la atelierele proiectului Antreprenoria, inițiat de Romanian Bu­si­ness Leaders. A fost momentul în care a început să-și dea seama cum funcționează un business adevărat.

Cu un an înainte de a intra în proiectul Antreprenoria, a mai deschis o companie, de instrumentar medical. Alături de un alt aso­ciat, s-a implicat în importul de instrumente medicale pentru chirurgie. Asemenea agenției de turism, firma funcționează și acum. Între timp, a încercat să facă și o fir­mă de îngrijire la domiciliu, însă activitatea presupunea multă interacțiune cu sta­tul și a renunțat repede la această idee. În plus, majoritatea timpului său, în proporție de 90%, îi este ocupat de afacerea cu suplimente nutritive. Suplimente al căror efect începe de acum să se și vadă. Tot mai mult.

#PariemPeAntreprenori

De-a lungul lui 2020, NewMoney va prezenta poveștile a 12 antreprenori români, în parteneriat cu Antreprenoria, un proiect Romanian Business Leaders (RBL) care sprijină creșterea afacerilor locale. Campania #PariemPeAntreprenori derulată de Antreprenoria și NewMoney este sus­ținută de grupul de pariuri sportive Superbet.

  • Istoric. Antreprenoria a apărut în 2017 ca urmare a unirii a două programe derulate la acea vreme de RBL, Ateliere de Antrepre­noriat și Mentoria. Antreprenoria este cel mai vechi program al organizației Romanian Business Leaders.
  • Selecție. Oamenii de afaceri sunt selectați în programul Antreprenoria de un juriu format din membri ai RBL – o comunitate care reunește circa 200 de lideri de business. Ciclul minim de sprijin acordat antreprenorilor este de un an.
  • Obiective. Antreprenoria își propune să crească antreprenori care, la rândul lor, îi vor sprijini și inspira pe alți antreprenori care să-și asume riscuri și să inoveze.
  • Sfatul înțelepților. Din 2018, Antreprenoria beneficiază și de un Board of Advisors format din antreprenori sau manageri precum Dan Ștefan, cofondator al grupului Autonom, Iulian Cîrciumaru, cofondator al companiei 7Card, sau Dragoș Dinu, fost CEO la A&D Pharma sau la Țiriac Holdings.

FOTO: Laszlo Raduly
Acest articol a apărut în numărul 86 al revistei NewMoney

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.