Taximetriștii câștigă o bătălie din războiul cu Uber și Taxify. Cele două platforme ar putea fi reglementate

Sebastian Popescu 26/04/2018 | 14:40 Ştiri
Taximetriștii câștigă o bătălie din războiul cu Uber și Taxify. Cele două platforme ar putea fi reglementate

Parlamentarii vor să reglementeze serviciile de ridesharing, precum Uber și Taxify, după scandalurile din ultima vreme. Propunerea de lege prevede ca firmele de acest fel să aibă nevoie de autorizație din partea autorităților locale, iar șoferii vor avea un prag minim de vârstă pentru a putea face transport prin intermediul platformelor electronice.

Taximetriștii din București, Timișoara și Cluj-Napoca au protestat de mai multe ori în ultimul an și au cerut autorităților să interzică sau, cel puțin, să reglementeze Uber și Taxify. Aceștia erau nemulțumiți de faptul că șoferii acestor companii nu plătesc taxe și nici nu au nevoie de licență pentru a putea transporta călători, cum se întâmplă în cazul taximetriștilor.

Citește și: VIDEO China construiește o autostradă care poate încărca wireless mașinile electrice

Aceste lucruri s-ar putea schimba în curând, însă. O inițiativă a 69 de parlamentari PSD, UDMR și PMP a intrat, miercuri, în dezbaterea Senatului și urmează să afecteze activitatea companiilor de ridesharing existente, dar mai ales să descurajeze apariția unor startupuri românești în domeniu, întrucât apar taxe, cerințe tehnice și amenzi greu de suportat pentru antreprenorii la început de drum, potrivit startupcafe.ro.

Astfel, potrivit inițiativei legislative, platformele de ridesharing vor fi obligate să obțină o autorizație din partea autorităților locale pentru a funcționa. De asemenea, companiile trebuie să asigure un seviciu de asistență permanent și să monitorizeze continuu prin GPS toate cursele.

Citește și: Cum arată planul lui Elon Musk de a călători pe sub pământ cu o viteză comparabilă cu cea a avioanelor

Nici șoferii nu scapă de reglementări. Vârsta minimă pentru a putea transporta persoane prin intermediul platformelor de tipul Uber va fi de 21 de ani, iar mașinile nu trebuie să fie mai vechi de 15 ani. De asemenea, șoferii care au avut permisul auto suspendat în ultmii 5 ani pentru conducere sub influența alcoolului sau a stupefiantelor nu vor avea dreptul să transporte persoane.

Poate cea mai importantă schimbare este faptul că toate veniturile șoferilor rezultate din ridesharing vor fi impozitate „în conformitate cu legislația fiscală în vigoare în România”, iar plaforma de ridesharing trebuie să emită chitanță clientului, în format electronic, pe mobil, după fiecare cursă.


Foto: Mediafax