O carte de Mircea Eliade a inspirat-o să intre în businessul cu decorațiuni interioare. Acum face 3 milioane de euro din vânzarea de perdele

Andreea Neferu 26/09/2017 | 12:01 Oameni
O carte de Mircea Eliade a inspirat-o să intre în businessul cu decorațiuni interioare. Acum face 3 milioane de euro din vânzarea de perdele

Acest articol apare în numărul 24 (25 septembrie – 8 octombrie) al revistei NewMoney

Din România în toată lumea e doar un pas, mai ales când modelul tău de busi­ness implică extinderea prin fran­cize. Și multe culori.

„Lucrez în lumea culorilor“, spune Anamaria Ștefan (39 de ani), antreprenoa­rea care a creat de la zero brandul

Sophia Home Decoration, un business în domeniul perdelelor, draperiilor și obiectelor decorative din țesături, care se pregătește să ajungă la vânzări anuale de aproape trei milioane de euro.

Povestea sa antreprenorială a avut o scurtă oprire în telefonie, a trecut prin India și Marea Britanie, iar după ce a testat mai multe modele de business, tânăra și-a găsit o nișă care i se potri­vește, pe care acum vrea să o multiplice inclusiv la scară internațională.

Antreprenoriatul i-a fost insuflat ie­șen­cei Anamaria Ștefan încă din co­pi­lărie, când familia sa a deschis o afacere în retailul de materiale de cons­trucții, astfel că, până la 18 ani, a reușit să învețe de la părinți secretele din spa­tele unui business: furnizori, clienți, negociere.

La doar 20 de ani, și-a pierdut tatăl, care i-a lăsat moștenire 4.000 de dolari, bani pe care i-a investit doi ani mai târ­ziu într-un business cu telefoane mobile, alături de alți parteneri. Rețeaua a ajuns la opt magazine în zona Moldo­vei, însă după patru ani a decis să iasă din afacere. „Nu simțeam că mi se potrivește domeniul, iar visul meu era un business de decorațiuni interioare“.

Din acest punct, aventura sa antre­pre­norială avea să o poarte în India, o țară care o fascina încă din perioada liceului, când citise „Maitreyi“ a lui Mircea Eliade. Avea 26 de ani atunci, iar în urma acestei călătorii a decis să aducă în România produse cu amprentă indiană, de la de­co­rațiuni interioare și mobilier până la îmbrăcăminte tradițională și bindi (punc­tul roșu purtat pe frunte de către indieni), totul sub brandul Sophia Incre­dible India. „Am ales acest nume, Sophia, în amintirea bunicii mele“. Mai mult, a colaborat mulți ani cu Ambasada Indiei din România, sponsorizând Festivalul Culturii Indiene.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

Dar, pentru că voia un concept de business care să poată fi multiplicat, a decis în 2005 să deschidă și francize în cadrul rețelei sale de magazine, care avea să ajungă, astfel, la 12 unități până în 2010. Totuși, recunoaște că nu a fost deloc o perioadă ușoară, pentru că nu putea asigura o constanță a livrărilor de la furnizorii indieni și, implicit, un control al calității produselor trimise de parteneri în România.

O situație care a determinat-o să schimbe modelul de business și să se orienteze către decorațiuni interioare textile, inclusiv printr-un rebranding în Sophia Home Decoration.

În 2011, s-a mutat în Marea Britanie, unde a mai deschis un magazin în comitatul Devon (sud-vestul țării) și unde a reușit să își stabilească direcția de business. „Am renunțat la ideea de a vinde 100% produse indiene și am abordat un concept modern, specializat în colecții de draperii și perdele. Îmi doream să mă specializez pe un singur domeniu și să fiu bună pe o singură nișă“. Doi ani mai târziu s-a întors în România, cu intenția de a crește businessul și de a dezvolta exporturile. Rezultatul? O zecime din cifra de afaceri a Sophia Home Decoration vine acum din exporturi, din țări precum Franța, Italia, Maroc, Dubai, Emi­ratele Arabe Unite sau Kazahstan. Anamaria Ștefan spune că planurile sale de dezvoltare pe piețele externe sunt cu bă­­taie mai lungă, în momentul de față purtând discuții pentru deschiderea de magazine Sophia în regim de franciză în Londra, Moscova și Casablanca. Inves­tiția totală în deschiderea unui magazin în franciză ajunge la 15.000-25.000 de euro, din care 2.990 de euro este taxa de franciză, restul fiind destinat ame­­najării spațiului, expo­natelor și mostrelor.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.