O antreprenoare din București face sute de mii de euro cu o tehnică de training aplicată prima dată de NASA

Bianca Dobrescu 10/01/2019 | 11:34 Oameni
O antreprenoare din București face sute de mii de euro cu o tehnică de training aplicată prima dată de NASA

Uneori, o linie a norocului bine trasată în palmă și înclinația pentru cifre te pot ancora într-un business de sute de mii de euro.

 Acest articol a apărut în numărul 56 (7 – 20 ianuarie 2019) al revistei NewMoney

Dana Tudor Tănase (38 de ani) iubește ceea ce face și asta îi menține în perma­nență interesul pentru afaceri și valorificarea oportunităților. Spune că mai bine de patru ani a studiat muzica, cu precă­dere vioara, iar ulterior s-a specializat în economie.

De-a lungul timpului, a lucrat pentru Oracle, a fost manager pe pro­iecte internaționale al unei companii de vânzări directe și apoi CEO al unei companii de HR, unde a reușit să dubleze portofoliul de clienți.

Privind retrospectiv, aceștia au fost pașii care au dus-o spre antreprenoriat și Creative & Bright, compania de trai­ning și consultanță pe care a fondat-o în urmă cu cinci ani, cu o investiție inițială de 3.000 de euro. În 2017, Creative & Bright a avut o cifră de afaceri de aproxi­mativ 220.000 de euro, iar pentru 2018 antreprenoarea estimează o creștere la 300.000 de euro, pe fondul implementării unui nou model de training în companii precum Oracle, Luxoft, British American Tobacco, Avangate sau Banca Transilvania.

Concret, este vorba despre Process Communication Model (PCM), un trai­ning de comunicare creat de un medic ame­rican, doctorul Taibi Kahler – care a studiat tiparele comportamentale ale oamenilor – și aplicat pentru prima dată de NASA în timpul selecției și pregătirii as­tro­nauților. Astăzi, programul este tradus în 22 de limbi, fiind implementat în 50 de țări de aproximativ 3.000 de traineri.

Adaptabilitate. Lumea se schimbă într-un ritm fantastic, iar businessurile scad și cresc, în funcție de modul în care antreprenorii se adaptează pentru viitor. „Odată cu afacerile, se dezvoltă și anga­jații. Astăzi, ei sunt conștienți de propria valoare și, prin urmare, sunt mult mai di­ficil de satisfăcut la locul de muncă. Preferă să lucreze acolo unde simt că aduc plusvaloare“, spune Dana Tudor Tănase. Așa că greul pică pe umerii ma­na­gerului, care trebuie să creeze un mediu de lucru productiv pentru membrii echipei sale.

„Se poate să locuiești într-o vilă lux­oa­să, să ai o piscină ultimul răcnet, însă, dacă nu te înțelegi cu soțul tău, cu cer­titudine vei pleca de acolo. Același lucru se apli­că și în business. Degeaba ai sclipici în organizație, tu trebuie să îi dai valoare și să creezi un mediu propice de dezvol­tare pentru angajații tăi“, explică antreprenoarea. Și, oricum, se știe: nici­un om de afaceri nu-și dorește în compania sa angajați nemotivați, aflați pe pi­cior de plecare.

Iar demisiile chiar afectează businessurile, mai ales că presupun și costuri suplimentare pentru companii: procesul de recrutare nu este deloc ieftin, iar timpul necesar pentru instruirea noilor an­ga­jaţi poate fi cuantificat în bani pierduţi. „Prin urmare, interesul angajatorilor este să îşi păstreze salariaţii performanţi şi să le ofere toate condiţiile pentru a fi mulţu­miţi. Și asta facem noi prin PCM, îi aju­tăm pe angajatori să înțeleagă nevoile an­gaja­ților pentru ca aceștia să performeze“, mai spune fondatoarea Creative & Bright.

Varietate. „Suntem cu toții diferiți. Din fericire“ este sloganul celor de la Mob­expert. Un lucru pe care par să-l fi înțeles și liderii de HR. Cel puțin cei care sunt deschiși să implementeze PCM în orga­ni­zațiile lor. Acesta constă în identificarea structurii de personalitate a oamenilor din echipe și deprinderea tehnicilor de interacțiune cu fiecare dintre ei. „Por­nind de la structura de personalitate, ma­nagerii înțeleg cum membrii echipei percep lumea (percepțiile de contact), ce îi motivează (nevoile psihologice), cum se comportă în stres și cum să-i abor­deze în cel mai eficient mod“, ex­plică Dana Tudor Tănase.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close