Nu mai este un secret că în business reu­șești dacă găsești nișa potrivită. Studiu de caz: afacerea cu produse de puericultură Adinish

Florel Manu 20/12/2021 | 10:37 Oameni
Nu mai este un secret că în business reu­șești dacă găsești nișa potrivită. Studiu de caz: afacerea cu produse de puericultură Adinish

Nu mai este un secret că în business reu­șești dacă găsești nișa potrivită. Cu atât mai mult cu cât, la început, piața ți-o formezi singur. Studiu de caz: afacerea cu produse de puericultură Adinish.

La început de noiembrie, Adina Foldager (37 de ani) era la showroomul său din zona Arcului de Triumf din București. Câ­teva mămici îi treceau pragul pentru a cum­păra produse pentru nou-născuți. Toate din gama premium, de la banale suzete și articole dedicate pentru îngrijirea bebe­lu­șilor până la scaune de mașină și cărucioare. Și toate influențate de stilul scan­dinav (simplu și practic). „E un business nișat în România, pentru că abordăm un procent foarte mic de populație, care are puterea financiară de a achiziționa acest gen de produse“, spune Adina Fol­dager.

Și nu doar produsele sunt la cel mai înalt nivel, ci și sediul în care sunt expuse. Este vorba de vila Cantuniar, din zona Arcului de Triumf din București, construită în 1936 după planurile Henrietei Delavrancea, prima femeie-arhitect din România.

Extindere în pandemie

Adinish este o afacere aflată încă la început și care se adresează în primul rând tinerelor mămici. Operațiunile au demarat în 2018, inițial online, iar de anul trecut și în offline, odată cu inaugurarea showroomului din casa Can­tuniar. Ideea de a deschide un magazin fizic era mai veche, având în vedere că Adinish vinde și cărucioare, și scaune auto pentru copii. „Când comercializezi căru­cioare sau scaune auto este nevoie ca un client să aibă posibilitatea să vină să vadă și să le atingă, să vadă ce se întâmplă când interacționezi“, spune Adina Foldager.

Lucrurile nu s-au oprit aici. De anul acesta, afacerea Adinish a început și extinderea la nivel național, prin francizare. Un sistem grație căruia, explică antreprenoa­rea, afacerea este mai ușor de controlat și de crescut. Prima franciză Adinish s-a des­­chis în luna iunie, la Cluj-Napoca, pe lista orașelor-țintă aflându-se în momentul de față și Timișoara, Brașovul, Constanța și Ia­șiul.

Acesta din urmă are și o impor­tanță strategică pentru business, pentru că sunt vizați inclusiv clienți din Republica Moldova care călătoresc frecvent pentru cum­pă­rături în această zonă. Adinish a în­cer­cat să distribuie produsele sale direct că­tre Chișinău, însă a renunțat din cauza for­malităților vamale și a costurilor de tran­­sport. Tot în acest an ar fi trebuit să aibă loc și o extindere în Ungaria, la Budapesta, însă măsurile sanitare impuse în prima parte a lui 2021 au încetinit demersurile. Acest lucru se va întâmpla cel mai probabil în pri­ma parte a lui 2022, crede Adina Folda­ger.

„În Ungaria, planul e ca în România. Vrem să ne stabilizăm pe online, apoi să des­chidem la Budapesta un showroom ana­log celui din București“, adaugă aceasta, precizând că magazinul în cauză va fi des­chis într-o zonă cu trafic pietonal intens. Și asta pentru că, spune ea, în peri­oada în care a tatonat terenul, în țara ve­cină, a constatat că multe magazine cu pro­duse pentru bebeluși din Budapesta sunt „ascunse pe străduțe“. Are încredere în această piață pentru că spune că majorita­tea maghiarilor cunosc valoare produselor de calitate care vin din Austria.

Cu lumea-n cap

Soții Adina și Ture Fol­dager (44 de ani) au o experiență de peste 15 ani în domeniul puericulturii. S-au cunoscut într-o companie germană produ­că­toare de cărucioare, apoi s-au mutat amândoi în Danemarca, unde s-au și căsătorit.

Aventura antreprenorială a Adinei Fol­da­ger a început în prima parte a anilor 2000, când a plecat din București la o școală de business din Germania, optând pentru un învățământ dual. Ceea ce înseamnă că pe întreaga perioadă a studiilor trebuia să fie angajată într-o companie, iar astfel putea pune în practică tot ceea ce învăța în timpul cursurilor. „În timp ce ești în firmă ai o programă pe care trebuie să o urmezi și te duci din departament în departament“, detaliază Adina Foldager.

În cei trei ani de studii a fost angajată a unei companii care producea echipamente pentru berării și a lucrat în depozit, în contabilitate, la departamentul tehnic, în vân­zări și chiar ca asistentă CEO.

După absolvire i s-a propus să rămână în continuare angajată, pentru că vorbea franceză, spaniolă, germană și engleză, iar compania avea contracte cu berării din în­treaga lume. Din 2008 a venit însă criza, iar afacerile cu echipamente pentru berărie au picat.

S-a reorientat către un alt domeniu și s-a angajat la unul dintre cei mai mari pro­du­cători de cărucioare și scaune auto pentru copii din lume. „Am fost angajatul cu nu­mărul 30“, spune Adina Foldager. A lucrat aici opt ani, înainte de plecare ocupând chiar un post de director. Ultimul mare proiect al său a fost consolidarea businessului în America Latină.

După căsătorie și mutarea în Danemarca a primit o ofertă de la o companie de design interior. A pornit businessul cu trei oameni, iar după trei ani a ajuns la 35 de angajați, o expunere în 45 de țări și o cifră de afaceri de 20 de mili­oane de euro. În paralel a continuat mici proiecte personale în zona de puericultură, pe care le derulează și în prezent.

Proiectul Adinish a început după ce a studiat oferta din România și a constatat că produsele premium pentru bebeluși sunt prea puțin reprezentate în magazinele de profil. Businessul a fost dezvoltat cu pași mici, iar cea mai mare creștere a fost înregistrată în 2020 și în 2021. Anul acesta, în septembrie, veniturile companiei au trecut de un milion de euro. Ținta pentru în­tregul an este de 1,5 milioane de euro, însă antreprenoarea nu mai este sigură că aceasta va mai putea fi atinsă, dat fiind actualul context pandemic.

Cert este că nu va renunța la planurile sale de extindere în străinătate, mai ales că i s-a solicitat deja acordarea de francize în Spania și în Germania. Dar principalul obiectiv rămâne consolidarea businessului la nivel local și regional. Păstrând ace­lași stil scandinav.

Acest articol a apărut în numărul 129 al revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.