Marketing și proteste. Ce strategii de promovare au apărut în ultimele zile în online
Protestele-record de marți, miercuri și joi, iscate în urma deciziei Guvernului de a adopta Ordonanța de Urgență (OUG) privind modificarea Codurilor Penale, au devenit o sursă de inspirație pentru companii din diverse domenii, de a-și atrage clienți din mediul online.
În timp ce unele branduri fac referiri la sutele de mii de români care ies în stradă zilnic și chiar îi încurajează să continue, altele folosesc replica ministrului de Justiție din conferința de presă de marți seară, de după anunțul deciziei de a dopta OUG, ajunsă subiect de glume în online.
Portalul de locuri de muncă eJobs România a ales imaginea Pieței Victoriei, plină până la refuz de protestatari, pentru a atrage oameni pe site.
Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair își promovează tarifele printr-o imagine cu Florin Iordache, ministrul Justiției, din timpul conferinței de la Guvern de marți. Textul din poză face aluzie la răspunsul rostit atunci de peste 20 de ori, în fața jurnaliștilor: „Altă întrebare!”
De asemenea, Jerry’s Pizza, companie specializată în livrarea de pizza, a lansat o ofertă prin care răsplătește fiecare protestatar cu câte o felie gratis. Condiția este ca doritorii să știe parola, adică replica lui Florin Iordache.
Marți și miercuri, semnalul telefoanelor și internetul mobil au picat în Piața Victoriei plină până la refuz. Primul operator de telefonie care a venit în sprijinul protestatarilor a fost Orange, care a adus echipamentul necesar remedierii situației. Au urmat exemplul Telekom și Vodafone.
Citiți și: Câți protestatari încap în Piața Victoriei? Iată părerea specialiștilor români și americani
Citiți și: Avertisment S&P: Ce impact ar putea avea continuarea crizei politice asupra finanțelor României