Cum a ajuns un inginer de aeronave să facă 14 milioane de euro pe an amenajând casele altora

Florel Manu 15/05/2018 | 18:01 Oameni
Cum a ajuns un inginer de aeronave să facă 14 milioane de euro pe an amenajând casele altora

Când vrei săți renovezi apartamentul, te gândești la un buget, cauți materiale și un meșter. Pare relativ simplu, dar când începi să iei magazinele la pas mai pierzi din elan. Dar cum ar fi dacă ar exista și o variantă mai simplă, de la A la Z?

Acest articol a apărut în numărul 40 (14-27 mai) al revistei NewMoney

Dragoș Bonea, fondatorul Delta Studio, este unul dintre antreprenorii care au înțeles că amenajarea unui apartament nu înseamnă doar parchet, gresie, faianță și obiecte sanitare. Așa că a dat o altă dimensiune renovării și acum obține venituri de peste 14 milioane de euro din vânzarea de concepte de amenajări interi­oare, incluzând toate materialele şi obi­ec­tele de design necesare unui spaţiu de locuit sau de birouri. Vă întrebați cine ar da bani pe renovări la cheie?

Citește și: FOTO Ce întrebuințare neobișnuită a găsit Radu Savopol, proprietarul 5 to go, unor mașini vechi de 60 de ani

REȚETA SPANIOLĂ. Inginer de aeronave de profesie, Dragoș Bonea este o prezență activă în piața decorațiunilor interioare de peste două decenii. Aventura sa antre­prenorială a început în 1996, an în care „am avut de ales între a pleca din țară și a deschide o afacere“, după cum mărturi­sește el acum. Terminase facultatea de aeronave în 1992 și era angajat ca inginer într-un institut de cercetare, cu un salariu ce era echivalentul a 50 de dolari. Pentru comparație, avea prieteni din copilărie, fără studii superioare, care câștigau în acea vreme mii de dolari. Iar afacerea lor era cât se poate de simplă: „Aduceau ma­șini din Germania și le vindeau aici“.

Cum jumătate dintre colegii lui din fa­cul­tate erau plecați în Statele Unite, Germania ori Belgia, s-a gândit că e momentul să caute și el o slujbă mai bine plătită în străinătate. Dar mai avea o variantă. Una la care începuse să se gândească încă din 1990, când fusese chiar tentat să renunțe la facultate pentru a se apuca să facă importuri din Germania. „Era o lipsă puternică de produse în România și pu­teai face importuri cu marjă mare“, explică antreprenorul. Și-a continuat însă facultatea, numai că, după doi ani lucrați în ins­ti­tutul de cercetare și alți doi ani de studii postuniversitare de management, a decis că e momentul să se lanseze în propria afa­cere. A început cu vânzarea de plăci ce­ramice. Cererea de gresie și faianță era destul de mare, iar pe piață era loc pentru astfel de noi businessuri.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close