FOTO Ce întrebuințare neobișnuită a găsit Radu Savopol, proprietarul 5 to go, unor mașini vechi de 60 de ani

Florel Manu 11/05/2018 | 12:21 Oameni
FOTO Ce întrebuințare neobișnuită a găsit Radu Savopol, proprietarul 5 to go, unor mașini vechi de 60 de ani

Cafeaua vândută la colț de stradă, în regim to go, a luat viteză în ultimii doi ani. Și pare să accelereze și mai mult. Cel mai mare lanț local de ca­fe­nele, 5 to go, vine cu o nouă provocare. De data aceasta, mobilă.

Acest articol a apărut în numărul 40 (14-27 mai) al revistei NewMoney

În urmă cu trei ani, Radu Savopol (44  de ani) și Lucian Bădilă (25 de ani) des­chideau într-un garaj din zona Centrului Istoric din Capitală prima cafenea 5 to go. După primele zece ore de muncă, rezultatele au fost catastrofale. Înca­sările totale au fost de doar 375 de lei. Între timp, au ajuns la o rețea de 80 de cafenele, iar anul trecut au avut venituri totale de 3,8 milioane de euro. Secretul: extinderea prin franciză.

De altfel, în momentul de față, doar trei dintre cafenelele lanțului mai sunt operate direct de Savopol. Și cum profilul clientului este în continuă schimbare, și businessul 5 to go suportă mici ajustări.

După ce a văzut că modelele „street food“ devin tot mai profitabile, antreprenorul a hotărât să inițieze un nou tip de franciză: cafeneaua mobilă. Și, ca busi­nessul să fie puțin diferit, a decis să iasă pe piață cu mașini de marfă vintage, amenajate cu echipamente de cafenea. „E un concept pe care am vrut să-l implementăm cam de un an de zile, dar n-am găsit un partener care să in­vestească în zona respectivă“, explică Radu Savopol.

Radu Savopol, cofondator 5 to go FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

AUTONOMIE DE MIȘCARE. L-a găsit în cele din urmă în Bogdan Săndulescu, un investitor care, alături de un asociat din Franța, va restaura și amenaja în stil de cafenea vehicule comerciale din anii ’60-’70. „Am cumpărat mai multe mașinuțe și am vrut să mă asociez cu un brand“, dezvăluie Bogdan Săndulescu, asociatul lui Savopol în businessul pe roți. Prima mașină amenajată este un Citroën HY, un vehicul comercial simplu care a devenit celebru în Franța anilor ’60, despre care Săndulescu spune că „a atras privi­rile încă de când am mers cu el la restaurare“. Numai că ame­naja­rea unei astfel de cafenele nu e întotdea­una simplă, după cum implică și niș­te costuri pe mă­sura efectului vizual.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

 

În plus, a durat ceva timp până a găsit și ateliere capabile să restaureze mași­nile. „Amenajarea la cheie, cu tot cu trans­formare, costă circa 25.000–30.000 de euro“, dezvăluie Radu Savopol.

În perioada următoare, antreprenorii urmează să mai transforme un alt vehicul comercial și o rulotă. Fiind vorba de mașini cu o vechime de peste 35–40 de ani, acestea nu vor fi înmatriculate. Ele vor fi deplasate în locurile de vânzare pe platforme și se vor mișca prin mijloace proprii doar în spații care nu sunt drumuri publice.

Cafenelele mobile vor fi amplasate în special la evenimente și vor vinde preponderent cafea și produse marca 5 to go. Însă ele vor mai putea fi întâlnite și în apropierea clădirilor de birouri. „În clă­dirile de business, spațiile sunt scumpe. Așa că prefer să închiriez două locuri de parcare și să pun o mașină acolo“, ex­pli­­că Savopol. De altfel, cafenelele mobile sunt amenajate în așa fel încât să fie independente în ceea ce privește alimentarea cu energie electrică și apă.

FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close