În ce loc din București găsești peste 150 de sortimente de bere artizanală fabricată doar în România

Florel Manu 06/11/2018 | 10:55 Companii
În ce loc din București găsești peste 150 de sortimente de bere artizanală fabricată doar în România

Cât e de bună ideea unui business care să strângă sub același acoperiș (mai) toate berile artizanale românești? Răspunsul vine de la Institutul Berii. 

Acest articol a apărut în numărul 52 (5 – 18 noiembrie) al revistei NewMoney

Pe tejghea, în fața Adinei Mugescu, stau patru sticle de bere primite de la un pro­ducător independent care încearcă să intre pe piață. Suntem din nou în magazinul de bere artizanală românească de pe Calea Dorobanți, din apropiere de Piața Romană. Doar că de data asta nu mai dis­cutăm cu un producător de bere, ci cu CEO-ul și cofondatorul companiei VP Craft Industries, care deține The Beer Ins­titute, magazinul în care se găsesc pe rafturi peste 150 de sortimente de bere arti­zanală românească, produsă de nu mai puțin de 30 de microberării. „Zilnic apare câte un nou berar care ne trimite să-i tes­tăm produsul“, explică Mugescu, adău­gând că în cele patru luni de activitate a reușit să-i strângă la un loc pe aproape toți producătorii independenți de bere ar­ti­zanală din România. Adică ex­ponenții unui business a cărui piață este în formare, după ce în urmă cu mai bine de 20 de ani berile locale au intrat în declin odată cu apariția multinaționalelor.

BEREA DE ACASĂ. „La începutul anilor ’90, în România existau circa 150 de be­rării locale“, estima în urmă cu doi ani pre­șe­dintele Patronatului Societăților Independente Producătoare de Bere din Ro­mânia, Vifor Verșescu, într-un moment în care piața berilor artizanale reîncepea să existe fizic, cu cel mult patru-cinci mici jucători. Între timp, berarii independenți au prins curaj și au început să formeze o nouă piață – cea a berii artizanale, chiar dacă aceasta abia se apropie de 1% din totalul produc­ției. „Mulți dintre ei au făcut bere în casă și apoi s-au lansat în bu­si­ness“, spune Adina Mugescu, mărtu­risind că a deschis „The Beer Institute“ pentru că a văzut un poten­țial destul de mare în această nouă industrie. Potențial confirmat și de evoluția vân­zărilor, pe care le estimase la 50.000 de euro până la sfâr­șitul anului, dar de care a ajuns foarte aproape încă de la jumătatea lunii octombrie.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close