Fiica lui Christine Valmy vrea să deschidă o fabrică de cosmetice în România

Cristina Dobreanu 30/11/2016 | 10:00 Oameni
Fiica lui Christine Valmy vrea să deschidă o fabrică de cosmetice în România

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Cum îți poți face intrarea pe o piață de 77 de miliarde de euro? Cu o rețetă ori­­gi­­nală. Și o fabrică în România.

„Când eram mică, mama prepara cremele în bucătărie și îi era foarte greu să facă toate produsele. Eu am mâncat din ele, pentru că erau naturale. Și când m-a văzut că le mâncam, m-a bătut“, poves­­tește cu umor Marina Valmy de Haydu despre primele sale experiențe în indus­tria pe care mama sa, Christine Valmy, urma să o revoluționeze în Statele Unite. Acest episod, care a avut loc în România anilor ’50, nu a împiedicat-o să îi rămână un ajutor de nădejde, încă de când avea cinci ani, atunci când se ocupa cu aplicarea tratamentelor. „Eu cu mama eram foarte asemănătoare, deși eu nu am vrut mult timp să admit acest lucru și eram o rebelă când eram tânără“, mai spune ea. Atât de asemănătoare încât, ani mai târziu, a fost pusă în postura de a-și vedea unul dintre băieți, atunci când era mic, cum mânca din creme. „Avem astfel două generații de mâncat creme“, glu­­meș­­te fiica lui Christine Valmy.

O vedetă a industriei cosmetice de peste Ocean, Christine Valmy a avut porția ei de notorietate și în România, mai ales în anii 1990, după ce a fondat școala de cosmetică ce îi poartă numele. Pentru români, era dovada vie că visul american se poate realiza cu adevărat și că un emigrant din Europa de Est, fără să cunoască bine țara de adopție și fără o susținere materială semnificativă, poate să ajungă să dețină o companie de milioa­­ne de dolari. Paradoxal însă, produsele profesionale pe care le-a creat nu au fost niciodată disponibile publicului larg din România. La mai bine de 25 de ani, fiica ei se pregătește să „atace“ piața locală și, de aici, mai departe, Europa.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.