Fabrica de Magie: Cum construiești o aface­re de sute de mii de euro din bucu­­­ria adu­­să copiilor și a­dul­­ților

Bianca Dobrescu 27/08/2019 | 10:44 Oameni
Fabrica de Magie: Cum construiești o aface­re de sute de mii de euro din bucu­­­ria adu­­să copiilor și a­dul­­ților

Cum construiești o aface­re de sute de mii de euro din bucu­­­ria adu­­să copiilor și a­dul­­ților? Răs­punsul e bine deghi­zat.

Acest articol a apărut în numărul 72 (26 august – 8 septembrie 2019) al revistei NewMoney

Totul a pornit de la o ne­voie. Nevoia unui bă­­ie­­­țel de 3 ani de a se cos­tuma într-un brăduț. „O prietenă căuta cu disperare un astfel de costum, iar piața nu era prea ofer­tantă la acea vreme. Ea își dorea ceva deosebit și, împreună, am gândit primul model de costum de carnaval care a fost croit de soacra mea, în contextul în care aceasta lucra deja în domeniul textil și era foarte pasionată“, își amintește Virgi­nia Petrescu (40 de ani), fondatoarea ma­ga­zinului online pentru costume de car­naval Fabrica de Magie.

Încântată peste măsură de manoperă și știind cu cât stres se confruntă părinții pen­tru a reuși să le găsească costume po­tri­vite celor mici, prietena Virginiei le-a îm­părtășit repede apropiaților săi sursa de proveniență a costumului. Așa se face că soacra Virginiei a ajuns să coasă din ce în ce mai multe costume, pentru că apă­reau tot mai multe cereri, iar vorba se răs­pândea tot mai departe. Astăzi, se știe, în afaceri, cel mai câștigat ești atunci când odată cu un client îți mai vine cel pu­țin unul.

DEZVOLTAREA OBLIGATORIE. Prin 2005, familia Petrescu a decis să vândă un automobil și să-și pună la bătaie econo­miile de 25.000 de euro pentru a investi în utilaje pentru croitorie, un spațiu de pro­ducție, materiale și specializarea a patru angajați.

Așa a apărut în .ro Fabrica de Magie, într-o perioadă în care magazinele din online-ul românesc erau mai degrabă ca­ta­loage de prezentare, iar proprietarii aces­tora preluau comenzile telefonic. Anul trecut, Fabrica de Magie a avut o ci­fră de afaceri de 630.000 de euro și con­tinuă să crească. Totuși, abia în ultimii ani se poate vorbi despre o afacere profi­tabilă, pe fondul unor investiții în valoare totală de câteva sute de mii de euro asigurate prin credite bancare. „Dezvoltarea a venit doar atunci când am apelat la cre­dite bancare. Până în acel moment, ne-am descurcat din re­surse proprii. Ei bine, cam ăsta este ritmul când te descurci cu resurse proprii și reinvestești mare parte din profit“, recu­noaște Virginia Petrescu.

Tocmai de aceea, dacă ar fi să arunce o privire în tre­cut, Petrescu spune că gre­șeala cea mai mare pe care a făcut-o până acum este că nu a evoluat atât de repede pe cât s-ar fi putut. „Este vorba despre pro­­priile presupuneri pe care le faci și con­­sideri că sunt cele mai bune, propriile obstacole pe care ți le pui singur“, explică antreprenoarea.

ON VS OFF. Carnaval Fiesta, Funny Party Shop, Magicco, Carnaval24 sunt doar câteva dintre cele peste 20 de firme care comercializează costume pentru carnaval, iar Fabrica de Magie este singura com­panie din piață prezentă exclusiv online. „Suntem singura companie din piață fără magazin fizic, iar competiția prin­ci­pală o reprezintă firmele care au deja ma­gazine“, explică Petrescu.

Pe platforma online a Fabricii de Magie, care are acum o echipă de 21 de angajați, sunt înregistrate zilnic peste 100 de comenzi. 80% din acestea sunt făcute de femei cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani, iar cea mai profitabilă ocazie pentru antreprenoare rămâne Halloweenul.

La ora actuală, magazinul oferă peste 7.000 de produse din producție proprie sau din import, care includ articole pentru carnaval și petreceri, mascote pentru evenimente, articole pentru camera copilului și articole de botez.

De asemenea, Fabrica de Magie dispune de un atelier de producție care de­se­rvește comenzile speciale primite atât de la persoane fizice, cât și juridice. Printre acestea se numără agenții de organizare de eveniment, grădinițe particulare sau de stat. Aici, costumele sunt realizate manual – de la primul pas, croire, și până la cel din urmă, respectiv împachetare și livrare.

Prețurile costumelor de carnaval pentru copii variază între 100 și 400 de lei, în funcție de accesoriile cu care sunt dotate și de licențe. Anul trecut, cele mai vândute costume au fost cele cu tematica fran­cizei „Star Wars“. „De obicei, licențele merg pentru că sunt promovate. Și este vorba despre o cerere naturală. Cu cât de­vine mai popular «Star Wars», de pildă, cu atât costumele respective sunt mai cău­tate“, explică Virginia Petrescu, care până la finele anului estimează o creștere a cifrei de afaceri de 10%.

După studiile în Filosofie, Bianca Dobrescu intră în presa economică. Mai întâi lucrează la ziarul Bursa, pe urmă la Business Cover, Forbes, Capital, Leaders Reunited și ulterior în cadrul ziarului Adevărul. La NewMoney acoperă subiecte legate de lumea antreprenorială.