Cum au ajuns la active de un miliard de euro companiile imobiliare care s-au extins și pe timp de criză

NewMoney 01/11/2018 | 11:53 Companii
Cum au ajuns la active de un miliard de euro companiile imobiliare care s-au extins și pe timp de criză

Autor: Andrada Ghira

 

Dacă în momentul de față există în imobiliarul românesc doar doi jucă­tori cu active de peste un miliard de euro NEPI Rockcastle şi Globalworth , numărul acestora va crește în urmă­torii doi ani. Ce înseamnă asta pentru piață?

Acest articol a apărut în numărul 50 (8 – 21 octombrie) al revistei NewMoney

Marile companii imobiliare de pe plan local au pus cărămidă peste cărămidă şi s-au extins chiar şi pe timp de criză. Şi nu doar că au reuşit să împânzească Bucureştiul şi marile oraşe cu proiecte valoroase, ci au trecut şi graniţele şi s-au extins în regiune.

Marii dezvoltatori prezenţi la noi în ţară de mai bine de zece ani şi-au pus motoarele în func­ţiune şi investesc masiv în noi depozite, birouri şi centre co­merciale.

Primii paşi făcuţi de NEPI Rockcastle pe piaţa locală au fost în 2007, atunci când a atras primele milioane de euro pentru achiziţia de proprietăţi imobiliare. Doi ani mai târziu şi cu efectele crizei mondiale resimţite şi la Bucu­reşti, NEPI a decis că e timpul să-şi con­­centreze investiţiile în activele de retail dominante. Astfel, în zece ani, a ajuns de la 27 de milioane de euro strânse pe Bursa de la Londra la investiţii în active de aproape două miliarde de euro.

Rezultat al fuziunii de anul trecut dintre fondurile de investiţii din Africa de Sud NEPI şi Rockcastle, NEPI Rockcastle este astăzi cel mai mare proprietar de malluri din România, cu 23 de centre comerciale. Portofoliul local de retail al companiei valorează 1,62 miliarde de euro, iar cu imobilele de birouri pe care le deţine la Bucureşti şi Timi­şoara, valoarea proprietăţilor deţinute în România creşte la 1,96 miliarde de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close