Cum a obținut o tânără de 23 de ani finanțare de jumătate de milion de euro pentru o afacere online cu produse pentru copii

Andreea Neferu 01/11/2017 | 12:38 Digital
Cum a obținut o tânără de 23 de ani finanțare de jumătate de milion de euro pentru o afacere online cu produse pentru copii

 

Într-o lume în care dacă nu ești prezent în mediul digital, nu exiști, din ce în ce mai multe startup-uri românești aleg să își vândă produsele exclusiv prin intermediul unui magazin online. Chiar și atunci când principalul lor clientabia învață să facă primii pași și să spună primele cuvinte.

„Fac parte din generația digitală, astfel că ideea unui startup online a venit firesc“, își începe po­vestea antreprenorială Mia Karimzadeh (23 de ani), fondatoarea miababy.ro, un magazin virtual cu produse pentru copii de până la trei ani, prin care și-a făcut intrarea pe o piață care ajunge anual în România la aproape o jumătate de miliard de euro.

Provenită dintr-o familie de antreprenori – tatăl său, Bagher Karimzadeh, om de afaceri de origine iraniană, este unul dintre acționarii producătorului de băuturi alcoolice Prodal –, Mia Karimzadeh s-a întors în România după ce a absolvit în urmă cu doi ani o facultate de management în tu­rism, la Viena. Și mărturisește fără să stea prea mult pe gânduri că, deși a studiat în străinătate, tot timpul a știut că se va întoarce în România: „aici m-am năs­cut, aici mă simt acasă, aici vreau să cons­truiesc ceva“.

Revenirea sa în țară nu avea să însemne însă și implicarea în activitatea de zi cu zi a companiei fondate de tatăl său și pregătirea terenului pentru schimbul de generații, ci începutul propriei povești antreprenoriale.

PĂRINȚI, COPII ȘI STRATEGII. Potrivit unui studiu MillwardBrown România, companie specializată în cercetare pentru branduri, media şi comunicare, piața româ­nească de produse pentru copii cu vârste între zero și trei ani se ridică anual la 400-500 de milioane de euro. O piață în care online-ul gene­rează în momentul de față doar o zecime din această valoare, dar în care va avea o pondere din ce în ce mai semnificativă în următorii ani. Plecând de la acest studiu, Mia Karimzadeh a început să facă planul de business al platformei online miababy.ro, o inves­tiție estimată la 500.000 de euro – finanțată prin fir­ma Granddis, care face parte din grupul Prodal (fondat de tatăl său și de omul de afaceri Jabbar Kanani) –, în care sunt incluse, pe lângă dezvoltarea magazinului online și a sistemelor informatice, și un depozit propriu și stocurile retailerului.

Ca o paranteză, mai mulți antreprenori români au mizat pe vânzarea online de jucării sau de produse pentru copii, printre ei numărându-se George Șer­ban, Gabriel Rusu și Jakab Janos (proprietarii BestKids.ro) sau Lucian și Anca Leibovici (EduClass.ro).

COMENZI ÎN LANȚ. În momentul de față, Miababy are un portofoliu de 4.000 de produse, de la îmbră­căminte și încălță­minte la jucării și căru­cioare, provenite din Europa și Statele Unite. Cele mai bine vândute produse sunt cele care înglobează și teh­no­logie, cum ar fi cădița care are și funcții de cântă­rire sau de măsu­rare a temperaturii apei – care costă circa 500 de lei – sau balansoarul cu cinci moduri și viteze de legă­nare, care poate fi conectat la smartphone, cu un preț de 1.500 de lei.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close