Cine este cel mai mare touroperator de pe litoralul românesc, care vinde vacanțe de peste 15 milioane de euro pe an

Florel Manu 18/07/2018 | 10:52 Oameni
Cine este cel mai mare touroperator de pe litoralul românesc, care vinde vacanțe de peste 15 milioane de euro pe an

La începutul anilor 2000, turiștii ro­mâni au invadat litoralul bulgăresc atrași de condiții și prețuri mai bune. După 2010, hotelierii români au înțeles că fără investiții mor de foame. La rândul lor, și touroperatorii locali au făcut un pariu (câștigător) pe stațiunile româ­nești de la Marea Neagră.

Acest articol a apărut în numărul 44 (9 – 22 iulie) al revistei NewMoney

La sfârșitul anilor ’90, litoralul românesc nu prea mai avea ce oferi, turiștii români cu bani ștergând din planurile de va­canță stațiunile de la malul Mării Negre. După 2000 însă, situația a devenit mult mai gravă. Mai multe hoteluri de pe litoral au fost vândute, în mare parte în urma unei acțiuni prezentate de statul român drept o mare privatizare, unor an­treprenori care nu au avut tangență cu industria turismului.

A urmat un deceniu în care și românii cu venituri mai mici au părăsit litoralul românesc și au migrat către cel bulgă­resc atrași de serviciile all inclusive și prețurile acceptabile.

În timpul acesta, litoralul românesc își căuta un colac de salvare. „Criza din 2009–2010 a fost un moment care a schim­bat total percepția hotelierilor ro­mâni“, spune Aurelian Marin, proprietarul agenției Paradis Vacanțe de Vis, a că­rui afacere a crescut odată cu revenirea turismului românesc de pe litoral.

Citiți și: Tarom va concura și cu agențiile de turism. Cât costă un city break la Roma sau un sejur în Tenerife prin operatorul aerian

DE LA PRIMĂRIE LA AGENȚIE. Originar din Constanța, Aurelian Marin (49 de ani) a absolvit Institutul de Construcții din București în 1994. Din 1995 a început să lucreze alături de tatăl său la o firmă specializată în comerț, iar din 1997 ca inspector la Primăria Constanța. În 2000 a fost însă nevoit să renunțe la funcția de inspector, deoarece nu era pe aceeași lungime de undă cu noua conducere de atunci, reprezentată de Radu Mazăre. „Asta m-a făcut să mă gândesc să fac ceva în privat“, povestește Aurelian Marin.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.
← Close