Cine este antreprenorul care a lansat o platformă de beneficii extrasalariale pentru fidelizarea angajaților

Florel Manu 28/07/2023 | 10:24 Oameni
Cine este antreprenorul care a lansat o platformă de beneficii extrasalariale pentru fidelizarea angajaților

Noua generație de angajați este din ce în ce mai atentă la condițiile pe care i le oferă angajatorul, iar beneficiile extra­salariale cântăresc mult în ceea ce pri­vește decizia finală. Însă cum îi mul­țu­mești pe toți angajații?

Cine dă mai mult? Nu doar salariu, ci și pa­chete de beneficii extrasalariale. Cam asta așteaptă tinerii care vor să se angajeze. Mai precis, nu angajatorul îi alege pe ei, ci invers, mai ales în cazul noii gene­rații de angajați. Iar în luarea deciziei con­tează bonusurile pe care un antreprenor este dispus să le adauge la salariu. Numai că nu toate aceste beneficii extrasalariale li se potrivesc tuturor angajaților dintr-o firmă.

Acest lucru i-a dat de gândit lui Andrei Dumitrel (42 de ani), care a lansat alături de asociatul său, Cristian Teodorescu (47 de ani), MyBenefits, o platformă de bene­ficii extrasalariale flexibile destinate anga­ja­ților din companii. Mai exact, este vorba de o aplicație care este pusă la dispoziția departamentelor de resurse umane din diverse companii pentru a stabili pache­tul de bonusuri extrasalariale, în funcție de profilul și de nevoile angajatului. „Un programator de 21 de ani din Cluj are alte nevoi față de o femeie de 34 de ani care lucrează în producție la Onești și are doi copii“, dă exemplu Andrei Dumitrel.

Acesta spune că a decis să ofere o astfel de platformă după ce a observat că un procent de 30% din totalul compen­sațiilor pe care le primește un angajat se duce în zona de beneficii, iar angajatorul trebuie să orienteze resurse către nevoi care îi sunt utile salariatului, așa încât relația de colaborare dintre cei doi să fie cât mai solidă.

Angajați mai pretențioși

Andrei Dumitrel spune că, în ultimii ani, noua gene­rație de angajați este mult mai pretențioasă atunci când alege un loc de muncă. Aceștia au un grad mai ridicat de educație finan­ciară și pun accent pe o pensie privată ori pe beneficii care presupun scăderi de taxe. Mai mult, tinerii angajați dau mai multă atenție oportunităților de formare profe­sio­nală și celor de dezvoltare personală. Toate acestea se adaugă beneficiilor clasice, legate de acordarea de bonuri de masă, tichete de vacanță, asigurări medicale ori accesul la săli de sport. „Scopul pachetului de servicii este să aducă atașamentul angajatului față de brandul companiei“, precizează Andrei Dumitrel.

Cel mai nou studiu făcut pe piața muncii arată că 28% dintre angajați și-ar schimba actualul job pentru altul unde salariul este mai bun, dar există și un pachet atractiv de be­neficii extrasalariale. Din­tre acestea, cele mai cerute sunt bonurile de masă, tichetele de vacanță și tichetele-cadou, dar și asigu­ră­rile medicale.

Potrivit studiului realizat în mai 2023 de Undelucram.ro (cea mai mare comunitate a angajaților din România), pachetul salarial, stabilitatea, echipa cu care lucrează, echilibrul între timpul personal și carieră sunt factorii care îi determină pe angajați să-și păstreze locul de muncă.

„Principalul factor motivant de a alege și a rămâne la un loc de muncă este pachetul salarial, care este cu atât mai atractiv, cu cât are o ofertă mai competitivă de beneficii extrasalariale“, spune într-un comunicat de presă Costin Tudor (40 de ani), fondator și chief executive officer (CEO) al platformei Undelucram.ro.

Mai multă flexibilitate

Andrei Dumitrel spune că printre pretențiile noilor anga­jați se numără inclusiv acordarea de pensii private și un program de lucru cât mai fle­xi­bil. El a constatat că pandemia a „împins de la spate“ platforma MyBenefits, în sensul că tot mai multe companii s-au văzut nevoite să își îmbunătățească beneficiile extrasalariale, așa încât să corespundă cu noul comportament al angajatului care o pe­rioadă destul de lungă a lucrat de acasă. „Încet, cred că vom ajunge la un model de lucru hibrid. Părerea mea este că ai nevoie de flexibilitatea asta de a nu fi obligat să faci naveta zilnic sau să fii prezent la un program fix“, detaliază Andrei Dumitrel.

Antreprenorul precizează că angajații săi au avut posibilitatea de a lucra de acasă și înainte de pandemie. El consideră că atunci când este vorba de o activitate de creație, an­gajatul poate fi mult mai eficient dacă nu i se impune un program rigid și își alege el modul de lucru, fie de acasă, fie de la birou. Iar acest beneficiu ar trebui acordat de angajatori pentru că majoritatea tinerilor care caută un loc de muncă preferă un program cât mai flexibil.

DIN 2019. Andrei Dumitrel spune că platforma MyBenefits a apărut inițial în 2019, ca o aplicație care voia să fidelizeze echipele de vânzări și de marketing. Însă, în timp, a vă­zut că acest tip de platformă poate fi utili­zat mai eficient în zona de resurse umane. În plus, platforma urmează să fie dezvoltată în continuare, pentru că Andrei Dumitrel in­tenționează ca anul viitor (cel târziu) să poată să iasă cu aplicația și în afara țării. „La nivel european sunt bugete de fidelizare de peste 10 miliarde de euro pe an și targetul nostru e să ajungem un jucător la nivel internațional“, menționează antreprenorul.

Pentru început, Dumitrel urmărește să intre cu MyBenefits și în alte țări din Uniunea Europeană, iar pe viitor – să transforme platforma la nivel de software as a service (SaaS), lucru care în opinia sa ar permite expansiunea la nivel global.

De la angajat la antreprenor

Andrei Dumitrel a căpătat experiență în business după ce a avut în mai multe rânduri și ca­litatea de angajat. El este absolvent al Uni­versității Politehnica din București, unde a urmat studiile Facultății de Electronică și Telecomunicații, cu specializarea Imagini, Forme și Inteligență Artificială.

Primul business l-a avut chiar în timpul facultății, când deținea o firmă care făcea și integra rețele și echipamente IT pentru diverse companii.

După încheierea studiilor, în 2005, s-a angajat la un distribuitor de produse Apple, unde a lucrat alături de asociatul său, Cristian Teodorescu. Când a intrat în compania respectivă, aceasta avea șapte angajați și o cifră de afaceri de circa un milion de euro, iar când a plecat, după șapte ani, aceasta ajunsese la venituri de 70 de milioane de euro, iar numărul de angajați crescuse la opt. „Și asta a fost o lecție foarte bună pentru mine, să înveți să scalezi fără a crește atât de mult resursele“, mărturisește Andrei Dumitrel.

În timp ce lucra pentru distribuitorul de produse Apple, Andrei Dumitrel a constatat că businessul era orientat doar pe zona de retail și nu acoperea segmentul de business-to-business (B2B). Așa că, alături de Cristian Teodorescu, a decis să exploateze această nișă de business și au început să trimită oferte către unități de învățământ, după ce au înființat compania iTrade Integrated Systems.

În primă fază, cele mai receptive la pro­dusele Apple au fost universitățile private, iar în timp a apărut interes și dinspre cele de stat. Inițial, compania a început cu o cifră de afaceri de aproximativ 500.000 de euro, iar anul trecut, după zece ani de activitate, a ajuns la 6 milioane de euro.

Andrei Dumitrel apune că modul de business a fost corectat permanent. Produsele Apple fiind mai scumpe, iTrade Integrated Systems a adoptat o politică de vânzări de tip leasing operațional, așa încât modul de achiziție să fie mai facil pentru companii.

Pe viitor, cei doi se gândesc să achizițio­neze alți jucători din piață, așa încât să poată ridica veniturile către 10 milioane de euro. Andrei Dumitrel e convins că piața va crește din moment ce sunt alocate din ce în ce mai mult fonduri europene pentru digitalizare, iar sectorul IT din România este și el în plină dezvoltare. Însă, până compania lor va atinge pragul de 10 milioane de euro, Dumitrel și Teodorescu se vor concentra și pe diversificarea platformei MyBenefits, așa încât venitul la serviciu să nu fie doar o ches­tiune de bani.

Acest articol a apărut în numărul 168 al revistei NewMoney

FOTO: Laszlo Raduly

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.