Ce schimbări surprinzătoare pregătesc proprietarii celui mai cunoscut brand românesc de cosmetice

Cristina Dobreanu 07/06/2017 | 13:19 Oameni
Ce schimbări surprinzătoare pregătesc proprietarii celui mai cunoscut brand românesc de cosmetice

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

„Niciodată să nu spui niciodată” pare să fie principiul după care se ghidează Mircea Turdean, directorul și unul dintre acționarii principali ai pro­du­­­că­torului clujean de cosmetice Far­mec. Iar planurile merg departe, de la expansiunea rețelei de retail la o relocare a pro­ducției de articole de curățenie.

„Începem să umplem harta strategic“, spune Mircea Turdean (48 de ani), adău­gând că rețeaua de magazine a companiei va ajunge la 50 de unități în următorii doi-trei ani, atât sub brandul Farmec, cât și sub Gerovital. De la începutul anului a des­­chis patru noi magazine (la Craiova, Plo­iești, București și Cluj-Napoca) și vrea să ajungă până la un total de 15 până la finele lui 2017. Alte patru magazine sunt în curs de execuție, iar următoa­rea inaugurare va fi la Piatra Neamț. Va­loa­rea medie a investiției pentru o unitate este de 60.000 de euro. „Brandul Gerovital se găsește în malluri și este preponderent cu produse pentru îngrijirea feței și a păru­lui, iar magazinele Farmec sunt amplasate stradal și au gama completă de produse, inclusiv cele de cu­ră­țenie“, spune el.

Pe plan extern, compania, cu afa­ceri de aproape 44 de mi­lioane de euro anul trecut și un avans estimat de circa 10% pentru acest an, are șapte magazine, des­chise cu ajutorul par­te­nerilor, însă lu­crea­ză la un sistem de fran­cizare pentru a accelera și expansiunea în afara țării. Iar piețe învecinate care au și vânzări bune, cum ar fi Ungaria și Republica Moldova, ar putea fi pe lista scurtă.

La nivelul pieței FMCG locale, arată un recent studiu GfK, s-a menținut și în primul trimestru al acestui an preferința pentru produsele mai scumpe, chiar dacă volumele sunt mai reduse. Cu toate că există o reorientare către segmentul premium – Farmec a lansat recent prima gamă de lux Ge­ro­vital H3 Derma + Premium Care și dă asigurări că anul acesta vor urma și alte produse din această cate­gorie –, Turdean spune că pon­derea în portofoliu a produselor medii va rămâne aceeași. „O companie fa­ni­on de cosmeti­ce trebuie să acopere toate segmentele, și pe cel de lux, și pe cel mediu“, spune el.

ÎN VIITOR. Principalii compe­titori ai Far­mec sunt multinaționalele, atât pentru pia­ța internă, dar mai ales la export. Capacitatea de producție a uni­tății din Cluj-Napoca susține extinderea brandului, însă, treptat, Turdean vrea să crească vo­lu­mele printr-o relocare. „Noi deja suntem în faza de proiectare, și una dintre secții, cea de produse de cură­țenie (Nu­fărul sau Triumf), va fi mutată din 2018 în afara Clujului, acolo unde avem câteva hec­ta­re.“ Odată făcută mutarea, capacitatea de producție a unită­ții din oraș va putea crește. Deocam­dată nu știe care va fi investiția finală, dar spune că se aș­teaptă la „câteva milioane“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.