Ce schimbări surprinzătoare pregătesc proprietarii celui mai cunoscut brand românesc de cosmetice

Cristina Dobreanu 07/06/2017 | 13:19 Oameni
Ce schimbări surprinzătoare pregătesc proprietarii celui mai cunoscut brand românesc de cosmetice

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

„Niciodată să nu spui niciodată” pare să fie principiul după care se ghidează Mircea Turdean, directorul și unul dintre acționarii principali ai pro­du­­­că­torului clujean de cosmetice Far­mec. Iar planurile merg departe, de la expansiunea rețelei de retail la o relocare a pro­ducției de articole de curățenie.

„Începem să umplem harta strategic“, spune Mircea Turdean (48 de ani), adău­gând că rețeaua de magazine a companiei va ajunge la 50 de unități în următorii doi-trei ani, atât sub brandul Farmec, cât și sub Gerovital. De la începutul anului a des­­chis patru noi magazine (la Craiova, Plo­iești, București și Cluj-Napoca) și vrea să ajungă până la un total de 15 până la finele lui 2017. Alte patru magazine sunt în curs de execuție, iar următoa­rea inaugurare va fi la Piatra Neamț. Va­loa­rea medie a investiției pentru o unitate este de 60.000 de euro. „Brandul Gerovital se găsește în malluri și este preponderent cu produse pentru îngrijirea feței și a păru­lui, iar magazinele Farmec sunt amplasate stradal și au gama completă de produse, inclusiv cele de cu­ră­țenie“, spune el.

Pe plan extern, compania, cu afa­ceri de aproape 44 de mi­lioane de euro anul trecut și un avans estimat de circa 10% pentru acest an, are șapte magazine, des­chise cu ajutorul par­te­nerilor, însă lu­crea­ză la un sistem de fran­cizare pentru a accelera și expansiunea în afara țării. Iar piețe învecinate care au și vânzări bune, cum ar fi Ungaria și Republica Moldova, ar putea fi pe lista scurtă.

La nivelul pieței FMCG locale, arată un recent studiu GfK, s-a menținut și în primul trimestru al acestui an preferința pentru produsele mai scumpe, chiar dacă volumele sunt mai reduse. Cu toate că există o reorientare către segmentul premium – Farmec a lansat recent prima gamă de lux Ge­ro­vital H3 Derma + Premium Care și dă asigurări că anul acesta vor urma și alte produse din această cate­gorie –, Turdean spune că pon­derea în portofoliu a produselor medii va rămâne aceeași. „O companie fa­ni­on de cosmeti­ce trebuie să acopere toate segmentele, și pe cel de lux, și pe cel mediu“, spune el.

ÎN VIITOR. Principalii compe­titori ai Far­mec sunt multinaționalele, atât pentru pia­ța internă, dar mai ales la export. Capacitatea de producție a uni­tății din Cluj-Napoca susține extinderea brandului, însă, treptat, Turdean vrea să crească vo­lu­mele printr-o relocare. „Noi deja suntem în faza de proiectare, și una dintre secții, cea de produse de cură­țenie (Nu­fărul sau Triumf), va fi mutată din 2018 în afara Clujului, acolo unde avem câteva hec­ta­re.“ Odată făcută mutarea, capacitatea de producție a unită­ții din oraș va putea crește. Deocam­dată nu știe care va fi investiția finală, dar spune că se aș­teaptă la „câteva milioane“.

Dacă va apărea o oportunitate, Turdean nu exclude nici varianta unei in­ves­tiții într-o unitate de producție în afara țării – „Discuții au fost și ar putea să mai existe“, mărturisește el –, mai ales dacă una dintre cele 30 de piețe pe care ajung produsele Farmec și Gerovital va crește foarte mult, ceea ce ar justifica un astfel de demers. „Așa fac și mul­ti­naționalele.“

Tot în funcție de cerere, ia în calcul și o investiție într-un depozit „poate în Ame­ri­ca, Japonia, Coreea de Sud sau chiar state din Europa“. Deocamdată, mizează pe crește­rea online-ului, un canal care re­pre­zintă în momentul de față circa 4-5% din totalul afacerilor. Nu ocolește însă nici ideea preluării altui jucător de pe piață, chiar dacă pe termen scurt nu o vede fezabilă. „Este foarte posibil în viitor să facem operațiuni de genul acesta.“

În fond, face și asta parte din farmecul extinderii.

[/vc_column_text][vc_text_separator title=”CINE, CE, CÂT” color=”juicy_pink”][vc_column_text]La concurență cu multinaționalele, producătorii români au o prezență deloc de neglijat în producția de cosmetice.[/vc_column_text][vc_column_text]

  • Cosmetic Plant. Tot la Cluj-Napoca s-a născut, în 1991, și Cosmetic Plant. Producătorul a avut anul trecut afaceri de 2,3 milioane de euro. La export, cele mai importante două piețe sunt Republica Moldova și Ungaria.
  • Gerocossen. Înființat în 1990, producătorul de cosmetice naturale are în portofoliu mai multe produse de înfrumusețare, dar și o gamă de vopsea de păr. Gerocossen a reușit anul trecut să ajungă la afaceri de 2,2 milioane de euro, similar cu nivelul înregistrat în 2010.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 


FOTO: La 50 de ani de la începerea producției de masă a primei creme gerovital, Mircea Turdean a lansat prima gamă de produse premium. Sursa foto: Laszlo Raduly / NewMoney

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.