Care este investiția de ultimă oră cu care cel mai bogat român vrea să-și sporească averea

Emil Popescu 31/05/2017 | 12:14 Companii
Care este investiția de ultimă oră cu care cel mai bogat român vrea să-și sporească averea

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Planul agresiv de dezvoltare anunţat pentru lanţul de benzinării Ţiriac Ener­gy, noul pariu al celui mai bogat român, a început cu o întârziere. O dovadă în plus că lupta cu marile re­ţele de distribuţie nu este nici pe departe uşoară.

„Noi considerăm că în România ducem lipsă de benzinării în sensul de puncte de alimentare şi mai credem că benzi­nă­ria tradiţională, aşa cum este azi în­tâl­nită, este necesară acolo unde chiar ai nevoie de servicii“, spunea în primă­vara anului trecut Remus Hîrceagă, CEO al Ţiriac Energy, cu trimitere di­rectă la un plan mai vechi al diviziei de energie a grupului Țiriac de a inaugura o rețea de 200 de benzinării automatizate, fără personal. Între timp, lucrurile s-au mai schimbat puțin, pe ici, pe colo, dar nu neapărat în punctele esențiale.

La mijlocul lunii mai, compania a inaugurat oficial primele patru staţii ale unei viitoare rețele de benzinării în franciză care își propune să atragă 50 de parteneri. Lanţul va funcţiona sub bran­dul Ţiriac Energy–Sincro, iar cele patru staţii finalizate se află în Boto­şani, Zalău, Şimleu Silvaniei (Sălaj) și în comuna Dorobanţu (Constanţa). Valoa­rea totală a investiției: 200.000 de euro.

Planul a debutat însă mai lent decât estima inițial echipa aflată la conduce­rea grupului. Dar există și o explicație. „Întârzierile survenite nu au vizat staţiile francizate, ci întregul proiect.

Ne-am dorit să aducem îmbunătăţiri pro­iectului iniţial pentru a oferi clienţilor noştri o experienţă cât mai plăcută. Îmbu­nătăţirile au ţinut de zona de branding şi mai ales de crearea unui terminal de plată inovator, prin care să oferim clienţilor staţiilor self-service multiple metode de plată“, detaliază Hîrceagă într-o declarație acordată NewMoney.

Strategia companiei este să atragă staţii fără brand, situate în oraşe sau pe drumuri naţionale, care, deşi sunt bine am­plasate, nu au vizibilitatea şi forţa ne­ce­sare pentru a ieşi în evidenţă în raport cu marile lanţuri.

„Anul acesta vom dezvolta 10 staţii de alimentare tradiţionale, sub franciza  Ţiriac Energy–Sincro şi 10 staţii de tip container, self-service, sub brandul Ţiriac Energy–Prompt. Vizăm dezvoltarea unui nu­măr total de 200 de benzinării, dintre care 50 vor fi staţii în francize Ţiriac Ener­gy–Sincro şi 150 vor fi staţii self-service, sub brandul Ţiriac Energy–Prompt“, mai spune Hîrceagă.

Un concept similar a fost lansat anul trecut de distribuitorul de produse petroliere Rottco, fondat de Paul Pop, fost director în companii precum Lukoil sau Rompetrol. Rottco a atras deja 60 de ben­zi­nării independente în reţeaua denumită Synergy şi speră ca până la finele anului să ajungă la 100.

„Următoarea etapă a proiectului se ba­zează pe susţinerea businessului benzinarilor independenţi şi pe integrarea lor într-o politică de marketing unitară şi coerentă. În acest moment avem sistemul informatic online şi call center 24h/24 şi lucrăm la integrarea bazelor de date“, explică Pop pentru NewMoney.

Fost director general al Rompetrol Downstream, Pop a contribuit la dezvol­tarea aproape de la zero a reţelei de ben­zinării a grupului. Ulterior şi-a făcut propriul business de distribuţie a carbu­ran­ţilor – Rottco Consult –, care a ajuns în 2015 la o cifră de afaceri de 100 de mili­oane de euro.

Strategia lui Pop vizează exclusiv ben­zi­năriile „white station“, categorie în care intră staţiile private neafiliate şi fără brand, pe când reţeaua Ţiriac va include şi unităţi proprii. Iar acestea din urmă se vor baza doar pe alimentarea cu carbu­ranţi, o tendinţă inversă faţă de cea a pieţei, în condițiile în care majoritatea reţelelor şi-au diversificat mult serviciile, transformându-şi staţiile în supermarketuri, restaurante, puncte pentru efectua­rea de plăți sau chiar expedierea de colete.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.