Afaceri descusute: radiografia unui exit neașteptat

Alexandra Pele 23/03/2017 | 14:17 Companii
Afaceri descusute: radiografia unui exit neașteptat

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Când un investitor pune lacătul pe afa­ce­rile din România, în general, doare. Când pune lacătul pe o fabrică, pune în lumină slă­biciuni care au prins rădă­­ci­ni în structura economiei.

Anunțul companiei britanice Alison Hayes de a închide una dintre cele două fabrici din România s-a propagat ca o undă de șoc pe piața locală. Fabrica de la Urziceni a devenit cea mai recentă vic­timă a majorărilor salariului minim, care lovesc mai puternic industriile a căror com­petitivitate depinde de forța de mun­­că ieftină, cum este cea textilă.

E adevărat, în spatele deciziei celui mai mare producător de haine din România se află un cumul de factori, legat inclusiv de contextul european, dar pro­blema rămâne. Pentru că, după ce a adunat și a tras linie, Nicolas Georghiades, directorul operațional și unul dintre ac­țio­narii companiei, a ajuns la concluzia că marjele de profit sunt prea mici pentru a justifica operarea unității din Ialo­mița, care va fi transformată într-un depozit.

Închiderea fabricii nu înseamnă doar 350 de locuri de muncă pierdute pentru unul dintre cele mai sărace județe din România. Cele 72,5 milioane de euro ge­ne­rate de Alison Hayes în 2015 reprezintă aproape 5% din cifra totală de afaceri din Ialomița.

De suferit va avea și balanța comercială a jude­țului. Exporturile de textile din primele 11 luni ale lui 2016 făcute de companie s-au ridicat la circa 63 de mili­oane de euro, adică 40% din mărfurile trimise peste graniță de toate companiile de acolo.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste șapte ani în presă, Alexandra Pele acoperă domeniile finanțe, bănci și asigurări. Anterior, a lucrat la departamentul economic al ziarului Gândul și la cursdeguvernare.ro.