Advertorial. Evoluție in-house

NewMoney 20/09/2021 | 11:46 Companii
Advertorial. Evoluție in-house

McDonald’s nu mai este de mult doar un nume în industria restaurantelor, ci mai ales un loc unde poți evolua rapid din punct de vedere profesional.

De departe una dintre cele mai de succes companii din lume, McDonald’s s-a remarcat prin angajații săi încă din primul an de prezență în România, în 1995. Stilul în care aceștia au fost și sunt pregătiți pro­fesional este unic și face diferența indiferent din ce unghi sunt privite lucrurile. Ajunsă astăzi la o echipă de peste 5.000 de angajați în 88 de restaurante din țară, compania a dezvoltat de-a lungul timpului mai multe programe menite să încurajeze dorința de afir­mare și evoluția acestora. Unul dintre cele mai convingătoare exemple este „Școala de management“ de la McDonald’s, care începe cu rolul de manager trainee, dedicat celor care își doresc să învețe să con­ducă un restaurant, să-și dezvolte abilită­țile de management și să avanseze până la un rol de conducere în companie. Cum func­ționează acest proces?

PRIMII PAȘI. „Ca manager trainee, ai oportunitatea să faci parte dintr-o companie de renume cu valori puternice, să asimilezi multe informații într-un timp foarte scurt, să aplici ce înveți, rapid și cu rezultate favorabile, și să fii înconjurat constant de oa­meni care vor să te ajute“, spune Gra­țiela Nanu (24 de ani), unul dintre cei mai tineri manageri trainee din cadrul McDo­nald’s. Pentru aceasta, experiența trăită în cadrul programului a fost unică, a scos-o din zona de confort și a ajutat-o să se dezvolte atât din punct de vedere personal, cât și profesional. „Învăț zilnic, trec prin si­tuații diferite zilnic și împreună cu echi­pa ducem povestea McDonald’s mai departe. Mi-am dat seama cât de importantă este comunicarea, coordonarea și cooperarea și că trebuie să fii tu un exemplu pentru ceilalți, ca aceștia să își dorească să de­vină exemplari“, continuă Grațiela Nanu.

Grațiela Nanu, manager trainee

Programul de manager trainee s-a lan­sat cu un an înainte ca primul restaurant să își deschidă ușile pentru public, în 1994, oferindu-le posibilitatea tinerilor să învețe, aplicat, cum se face management într-un domeniu atât de dinamic cum este cel al restaurantelor. Succesul programului s-a datorat mai ales perspecti­vei de a avansa pe poziții de management într-un timp foarte scurt, o oportunitate pro­fesională pe care foarte mulți o căutau la vremea respectivă.

Programul durează între șase și nouă luni, iar procesul de recrutare este simplu, candidații selectați trecând printr-un interviu cu persoana responsabilă de recrutare. Pasul final, care are loc într-unul din restaurantele McDonald’s, constă în faptul că viitorul manager trainee va cu­noaște echipa înainte de a începe să lucreze pe această poziție.

DE LA A LA Z. „Pe parcursul perioadei de pregătire, un manager trainee învață foarte multe lucruri despre businessul McDonald’s, astfel încât să înțeleagă în detaliu cum funcționează și cum se conduce un restaurant. Programul de pregă­tire este o combinație de instruire prac­tică, umăr la umăr cu un instructor dedicat, studiu individual, învățare de la alte per­soane, îndrumare și participare la cursuri susținute de profesori“, spune și Roxana Niculae, training manager în ca­drul companiei, care a ocupat la rândul său postul de manager trainee în vara anului 1995, imediat după terminarea fa-cultății. Aceasta a urmat programul acce­lerat de pregătire în Ungaria și a lucrat în Departamentul Operațiuni aproape patru ani, timp în care a acumulat o vastă expe­riență operațională, atât în restaurante din România, cât și din Ucraina.

Roxana Niculae, training manager

Cu alte cuvinte, angajații companiei be­ne­ficiază de multiple programe de training, inclusiv pe plan internațional. Punctual, cei care se angajează ca manager trainee primesc, printre altele, consul­tanță dedicată pentru dezvoltare și se im­plică în diverse programe interne.

„Managerii trainee se pot dezvolta în cadrul unei echipe de manageri dintr-un restaurant, pot face parte din echipe de susținere atunci când se deschid noi restaurante sau pot fi incluși în alte echipe din cadrul companiei care se ocupă de diverse proiecte speciale“, adaugă Roxana Niculae. Potrivit spuselor sale, managerii trainee vor dobândi experiență practică de lucru în toate zonele restaurantului, învățând cum se prepară produsele în bu­cătărie, cum se servesc în linia de servire sau Drive Thru și cât de importantă este ospitalitatea. Apoi, vor avea ocazia să în­vețe cum să-i instruiască pe noii angajați și cum să coordoneze o echipă mai mică de oameni dintr-o zonă a restaurantului.

Și încă un amănunt semnificativ: bonusurile și beneficiile depind de funcția fiecărui angajat, dar venitul mediu pentru funcția de manager trainee pornește de la 3.200 de lei, iar angajații mai primesc pe lângă salariu tichete de masă și multe alte beneficii. Prin toate etapele acestui program a trecut și Alin Sandu (30 de ani), care ocupă astăzi funcția de store manager în restaurantul McDonald’s din Brăila. Acesta spune că experiența de manager trainee a fost „extrem de captivantă“, cu pro­vocări noi în fiecare zi. „Am fost pre­gă­tit într-un ritm alert, iar în tot acest timp am acumulat informațiile necesare pentru ceea ce urma să vină. Cred că cel mai important avantaj în cadrul programului este asimilarea unor informații bine structu­rate într-un timp atât de scurt. Apoi, programul ajută la descoperirea de noi ta­lente în cadrul companiei ce pot fi promovate rapid la poziția de store manager. Se pot forma echipe de manageri în timp-record pentru restaurantele ce vor urma să se deschidă“, detaliază Alin Sandu.

Alin Sandu, store manager

Din punctul său de vedere, programul este cu atât mai atrăgător pentru tinerii angajați cu cât le oferă posibilitatea să-și constru­iască o carieră fără a avea o experiență vastă în spate. Un exemplu în acest sens este Luiza Stoica, director de ope­rațiuni în cadrul com­paniei, care s-a alăturat echipei McDonald’s la mai puțin de un an de la intrarea în piața româ­nească, în 1996, fiind unul dintre primii manageri trainee la unul dintre primele restaurante din București.

Atunci când s-a deschis primul restaurant în Ploiești, orașul meu natal, m-am re­­locat acolo pe aceeași poziție, iar patru ani mai târziu am preluat conducerea restaurantului respectiv. Am devenit în timp consultant de operațiuni și, din 2018, sunt directorul operațional pentru McDonald’s în România. Noi credem mai mult decât orice în dezvoltarea talentelor și a compe­ten­țelor in-house“, povestește astăzi Luiza Stoica.

Luiza Stoica, director de ope­rațiuni

Pentru că planurile de dezvoltare ale com­paniei prevăd deschiderea de noi restaurante la nivel național, va fi nevoie, de­sigur, de manageri talentați, motivați și bine instruiți care, după cum subliniază Roxana Niculae, să își dorească să performeze într-un rol de conducere în cadrul acestor restaurante.

Premier Restaurants România, prin care își desfășoară activitatea restaurantele McDonald’s la nivel local, face parte din compania Premier Capital, partenerul pentru dez­voltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta și România. Premier Capital plc operează 160 de restaurante în șase țări și are peste 8.800 de angajați, reprezentând businessul McDonald’s al grupului Hili Ventures Ltd, grup implicat în diverse operațiuni de logistică, transport naval, inginerie, petrol și gaze, tehnologie, proprietăți, ospitalitate și leasing și care deține parteneriate cu McDonald’s și Apple.