A înființat o agenție de marketing digital, a rulat bugete de milioane de euro și acum se extinde la nivel internațional

Senica Micu 05/03/2019 | 15:38 Digital
A înființat o agenție de marketing digital, a rulat bugete de milioane de euro și acum se extinde la nivel internațional

Când viața îți dă limonadă, înființezi o agenție de marketing digital, rulezi bu­gete de milioane de euro și apoi te extinzi la nivel internațional. 

Acest articol a apărut în numărul 60 (4 – 17 martie 2019) al revistei NewMoney

În fiecare an, fără excepție, Anabela Luca (35 de ani) și echipa sa de la adLemonade merg o săptămână să-și schițeze planurile de business într-un spațiu neconven­țio­nal, pe litoralul românesc sau pe un alt li­to­ral, în străinătate. „Anul acesta, mergem în Cipru“, spune ea, ca o paranteză, când vine vorba de strategia de dezvol­tare a companiei, care vizează, între altele, dublarea numărului de angajați în 2019.

În cei aproape șapte ani de când a în­ființat agenția de marketing digital adLemonade, specializată în Google Ads, antreprenoarea a crescut businessul de aproape 17 ori, ajungând astăzi să negocieze ieșirea cu birouri proprii și pe piața inter­națională.

DE LA ANGAJAT LA ANTREPRENOR. În 2009, o companie de telecom din Statele Unite își deschidea un birou în România, la Sibiu. Primul său angajat a fost Anabela Luca. „Am lucrat la această companie trei ani, am fost marketing manager și coordo­nam o echipă de nouă oameni. Acope­ream zona de digital, făceam campanii pe Facebook, pe Google. Era un domeniu nou, despre care am învățat foarte multe în perioada aceea“, detaliază ea. Lucrase în marketing direct și în vânzări, însă ex­pe­riența pe care a avut-o la această companie americană i-a insuflat dorința de a se dezvolta și pe cont propriu, ca an­tre­prenoare.

Intuind potențialul de dezvoltare al aces­tei nișe, Anabela Luca a înființat ad­Lemonade, la acea vreme prima agen­ție de marketing digital din Sibiu. „Online-ul era foarte diferit ca peisaj, față de ce este astăzi. Se mergea mult pe vânzarea de click-uri și de afișări. Pentru că îmi do­ream să cresc, să fiu agenție în adevăratul sens al cuvântului, am făcut angajări chiar din prima zi“, povestește ea.

La început, a investit o sumă mică, aproximativ 5.000 de euro, în oameni și în tot ce înseamnă logistică. Ulterior, sumele bugetate anual pentru investiții au crescut, odată cu mărirea numărului de anga­jați (zece, în prezent) și cu extinderea, în anii care au urmat, în București și în Cluj-Napoca.

Tot în anul în care a lansat businessul, Anabela Luca a devenit trainer certificat Google, într-o piață care, atunci, era foarte săracă în specialiști pe segmentul acesta. „Reprezentanții Google aduceau traineri din afară în România, ei fiind, la început, pe piața locală. Am mers la ei și le-am povestit despre experiența mea și așa am început să țin cursuri. Sunt trainer certificat Google din 2012, iar de atunci am ținut peste 150 de traininguri pe zona de digital“, punctează ea.

Între timp, cifra de afaceri a agenției adLemonade a crescut de la 15.000 de euro în primul an la 250.000 de euro în 2018. Cu o precizare: la acest volum, bu­getele rulate anul trecut au fost de aproxi­mativ cinci milioane de euro, iar 40% din clienți au fost din străinătate. De asemenea, 60% din portofoliul companiei este acoperit de com­panii din e-commerce.

Privind lucrurile la nivelul pieței, și 2019 ar putea să urmeze trendurile din 2018, considerat „un an al automatizărilor în publicitatea online“. Pe de altă parte, mai spune Anabela Luca, au trecut mai bine de doi ani de când mobilul a depășit și în România desktopul ca volume de trafic. La nivel internațional, statisticile arată că aproximativ cinci miliarde de utilizatori de telefoane mobile și peste 72% din piața de publicitate din SUA „se vor întâlni“ în 2019.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.