Un antreprenor din București vinde suplimente alimentare despre care spune că înlocuiesc antibioticele

Senica Micu 15/03/2019 | 16:52 Oameni
Un antreprenor din București vinde suplimente alimentare despre care spune că înlocuiesc antibioticele

Ce a fost mai întâi, oul sau găina? În cazul Romvac, răspunsul e simplu: oul hiperimun.

Acest articol a apărut în numărul 61 (18 – 31 martie 2019) al revistei NewMoney

La câțiva kilometri de București, pe Șoseaua de Centură, în Voluntari, în curtea celui mai mare producător de medicamente de uz veterinar din România, Romvac, sunt puse cap la cap ultimele amănunte pentru „o posibilă viitoare“ investiție într-o fabrică de producție construită în Florida (SUA). Atenție, nu este vorba despre „producție pe segmentul veterinar, ci despre producție pe segmentul uman“, o direcție pe care Romvac a început să o dezvolte în ultimii ani, cu accent pe suplimente alimentare.

„Din 2010, am început să combinăm medicina veterinară cu medicina umană. Acum, nu doar că producem, dar și tratăm oamenii“, povestește Constantin Chiurciu, directorul general al companiei. Iar ca să înțeleagă mai bine cum stau lucrurile în medicina umană, Chiurciu, de profesie inginer chimist, a urmat și cursuri specializate în domeniul medicinei complementare, anul acesta pregătindu-se să-și susțină teza de doctorat în imunologie.

„Ce nu reușește medicina alopată să rezolve cu antibioticele, noi rezolvăm cu suplimentele alimentare pe care le producem, având la bază oul hiperimun“, explică Chiurciu. Pe scurt, susține el, dintr-un aliment obișnuit, cum este oul, se poate produce un supersupliment nutritiv pentru imunitate, „un produs complex care poate înlocui antibioticele“. În urmă cu șase ani, cercetătorii companiei au început să colaboreze cu medicii de la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș“ din București, care au recoltat tulpini de la pacienții ce nu răspundeau la antibiotice. „Ni le-au dat nouă (tulpinile, n.r.), iar noi am făcut vaccinuri cu care am imunizat găinile de laborator. Și am căutat antidotul în gălbenuș. Informațiile privind bacteriile rezistente la antibiotice au fost transferate în gălbenușul de ou sub forma imunoglobulinei Y (IgY, anticorpi produși în mod natural de găină, n.r.)“, detaliază Chiurciu.

ANTIDOTUL DE BUSINESS. Pornind de la acest ou hiperimun, compania a creat o întreagă gamă de suplimente alimentare, pe care a numit-o Imunoinstant, brevetată și certificată, cu ajutorul căreia tratează infecții cu bacterii care nu răspund la antibiotice. Între timp, cererea pentru aceste produse a crescut atât de mult, încât acestea generează în momentul de față 10% din totalul veniturilor.

„În 2018, am avut un avans de 17% al cifrei de afaceri față de anul anterior, până la 12,5 milioane de euro, în timp ce profitul net a crescut cu 137%, până la 1,4 milioane de euro“, detaliază el. În paralel, a fost deschis un cabinet propriu de medicină complementară, unde sunt evaluați pacienții, vizitat zilnic de zeci de persoane din țară și din străinătate. „Și urmează să mai fie deschis unul“, completează Chiurciu.

MINA DE AUR. „Gama Imunoinstant a avut cea mai rapidă evoluție din istoria companiei. Le-am spus colegilor: «Fiți atenți că aici avem o mină de aur». Acum am ajuns să nu avem produse pe câte comenzi sunt. Estimez o dublare a volumului pe acest segment în 2019, poate chiar mai mult“, face el o previziune pentru anul în curs, adăugând că, cel mai probabil anul viitor, compania va face „o altă mișcare extrem de importantă“. „Este vorba despre o fabrică nouă, de la A la Z, în România, pentru producția de suplimente alimentare. Cred că avem nevoie de câteva milioane de euro, având în vedere că există deja terenul, care de altfel ar fi fost foarte scump“, detaliază Constantin Chiurciu.

În țară, Romvac are solicitări din partea unor clinici de medicină privată și spitale, cu care colaborează deja. În afara granițelor, produsele sale ajung inclusiv în Statele Unite, unde compania pune acum bazele unui parteneriat cu un american de origine română. Chiurciu nu intră însă în prea multe detalii. Spune doar că partea americană „vine cu banii, iar noi, cu cercetarea“. Cert este că va fi o companie mixtă româno-americană, care va acoperi America de Nord și America de Sud.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.
d