Uberizarea afacerilor: vor rezista businessurile clasice valului online?

Florel Manu 10/11/2016 | 11:49 Digital
Uberizarea afacerilor: vor rezista businessurile clasice valului online?

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

După ce au scăpat de criză și au început să revină încet, businessurile clasice au din nou emoții. Întrebarea este dacă ele vor trece la fel de ușor și peste explozia tehnologiilor.

Se spune că la începutul anilor 1900, în Cuba, la Havana, se dezvolta o afacere cu gheață adusă direct de la Polul Nord. Antreprenorii au investit în nave și au crescut capacitatea de transport, pe o piață pe care cererea de gheață era mare. Numai că, în aceeași perioadă s-a inventat și frigiderul. Ușor de imaginat, afacerea cu gheață s-a topit rapid.

O sută de ani mai târziu, trăim o nouă poveste. Afacerile clasice din retail, transporturi, turism și alte servicii sunt amenințate de online. Diversitatea domeniilor de e-commerce și noile tendințe de tipul time-sharing au mușcat zdravăn din piața tradițională. Fie că este vorba de Uber, de Airbnb, Amazon sau Alibaba, toate aceste platforme sunt amenințări la care oamenii de afaceri cu companii clasice se văd nevoiți să reacționeze.

Marcat de povestea afacerii cu gheață din Cuba, unul dintre cei mai importanți oameni din curierat, Felix Pătrășcanu, CEO al Fan Courier, recunoaște că actualele afaceri vor rezista doar dacă se vor adapta noilor evoluții ale pieței.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.