Success Academy. Școala care răspunde cerințelor mediului de business

Senica Micu 23/08/2019 | 10:28 Companii
Success Academy. Școala care răspunde cerințelor mediului de business

Un sistem de învățământ învechit, cu rigori care dau peste cap idealurile unui copil, a generat apariția în piața locală a serviciilor de training a unor afaceri care funcționează la polul opus. Iar liderii de mâine sunt cursanții lor de azi.

Acest articol a apărut în numărul 71 (5 – 25 august 2019) al revistei NewMoney

Chiar în centrul Capitalei, într-o casă ve­che, cu etaj, câteva sute de copii se pre­gă­­tesc să devină „cea mai bună ver­siune a lor“. Sunt „juniori și adoles­cenți“ și învață aici ceea ce ar trebui să învețe într-o școală normală. Numai că, cel puțin în momentul de față, „școala din sistemul de stat nu e pregătită să le ofere suportul de care ei au nevoie“, spune Ovidiu Atanasiu (47 de ani), unul dintre fondatorii Success Academy, o școală care pleacă de la cerințele specifice ale me­diului de business.

În consecință, „academia“ despre care povestește astăzi Atanasiu plănuiește să meargă mai departe de București și să deschidă astfel de centre și în alte orașe. Rămâne însă o problemă: recrutarea unor traineri potriviți, greu de găsit în piață, construiți „după chipul și asemănarea Success Academy“.

PE BĂNCILE ȘCOLII. „Este o ruptură ma­sivă între ceea ce scoate școala astăzi și ceea ce este nevoie în business. Școala scoate exact opusul. Școala te vrea umil, în banca ta“, pune „punctul pe i“ Ovidiu Atanasiu (trainer în zona de business de peste 19 ani), încă din prima parte a dialogului cu NewMoney.

De la această nevoie a copiilor și tine­rilor care vor să se dezvolte într-un mod cu totul nou decât ceea ce li se predă în școală a apărut și Success Academy. Se întâmpla acum mai bine de trei ani, iar baza a fost pusă de Atanasiu împreună cu alți trei prieteni care aveau legătură cu piața de training.

„Nu am pornit într-un zero absolut. Iar primele șase luni au fost gândite pentru niște sesiuni-pilot. Am vrut să vedem cum reacționează copiii și la ce anume reac­țio­nează“, spune acesta, adăugând că, pentru că lucra tot timpul cu oameni din cor­porații, primea frecvent cereri să adap­teze niște programe speciale pentru ti­neri. Solicitări pentru cursuri care au le­gătură cu lumea afacerilor a primit și un alt cofondator, Mirela Ursu, care a pus în urmă cu mai mulți ani bazele centrului Flying Colours, unde pregătește copii, ti­ne­ri și adulți pentru diverse examene de limba engleză.

„Nu a fost deloc ușor la început, dar am avut surpriza vieții mele de trainer: copiii sunt mult mai receptivi decât adulții, mai curioși și dornici să învețe lucruri noi. Trebuie doar să știi cum să-i iei. Pozițio­narea mea față de copii e egală, ne tutuim, avem salutul nostru“, continuă Atanasiu. Centrul Success Academy a ajuns astăzi „la un punct maxim de 320 de juniori și ado­lescenți“ cu care lucrează în același timp.

Un părinte care dorește să-și înscrie copilul la acest centru va plăti 1.090 de euro pe an în cazul claselor pentru juniori (11-14 ani) sau 1.845 de euro pe an pentru adolescenți (14-18 ani). Programul pentru prima categorie este structurat pe doi ani, iar pentru cea de-a doua, pe patru ani, cursu­rile desfășurându-se în fiecare weekend. „Avem activități specifice de dezvol­tare personală. Pe noi ne interesează ca ei să devină cea mai bună versiune a lor și, continuu, le întărim respectul de sine. Mulți copii urăsc școala, nu se bucură când merg la școală. Sunt obligați să memoreze și să reproducă, de parcă ar fi ro­boței. Pe acest lucru se pune accent în sistemul de stat, nu pe inteligență. Noi vrem oameni care să aibă curajul să spu­nă lucruri, să poată lua o decizie, să-și confrunte șeful, să aibă obiective“, deta­liază Atanasiu.

O CRIZĂ DE OAMENI. Cursurile de dezvoltare personală sunt completate în ur­mă­torii ani cu altele, precum cele de „personal leadership și business skills“, multe dintre ele fiind adaptate și în funcție de nevoile unor companii. „Vorbim cu clienți din business, de la companiile mici până la cele mari, care ne spun așa: «Nu avem oameni. E o criză de oameni». Și se va adânci criza în momentul în care noile ge­ne­rații vor să intre în corporații, pentru că nu mai sunt ca noi și vor trebui ma­na­geriați altfel“, adaugă Ovidiu Atanasiu.

„Nimeni nu ne-a învățat în școală cum să relaționăm“, spunea recent pentru New­Money și Petru Păcuraru, fondator și ma­na­ging partner al HPDI, o afacere care se apropie de un milion de euro anul acesta. În ceea ce-i privește pe juniorii și pe ado­lescenții de la Success Academy, aceștia „vor învăța să-și descopere talentul, cu atât mai mult cu cât orice business, indiferent de natura lui, are nevoie de un talent manager ca să devină performant“.

Într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat, antreprenorul spune că vrea să ducă Success Academy și în alte orașe mari, cum ar fi Timișoara, Cluj-Napoca, Arad, mai ales că primește deseori soli­ci­tări, singura problemă fiind „dificultatea cu care găsește trainerii potriviți“. „Noi cău­tăm traineri la început de drum pe care să-i formăm, nu traineri care au impresia că le știu pe toate, inflexibili, cu concepții învechite, din aceia care cred că în «7 pași» sunt rezolvate toate problemele“.

În momentul de față, Success Academy lucrează cu 12 traineri de bază, iar Atanasiu estimează că va ajunge anul acesta la o cifră de afaceri de 150.000 de euro – în creștere cu aproximativ 50.000 de euro față de 2018 –, cu o marjă de profit de 10-15%.

În lipsa unor statistici oficiale despre serviciile de training adresate copiilor, ju­cătorii din piața locală a serviciilor de trai­ning, team building și consultanță în re­sur­se umane estimează acest segment, grosso modo, la peste 20 de milioane de euro.

Ca acoperire geografică, indiferent de domeniul pe care se axează, cele mai multe centre private sunt concentrate în Capitală, iar cifrele pieței arată că numă­rul de școli private din România a crescut în ritm accelerat, dublându-se în ultimii zece ani. Concret, în momentul de față există peste 700 de unități private, în con­dițiile în care datele Institutului Național de Sta­tistică demonstrează că numărul școlilor de stat s-a redus cu aproximativ 20%, în ultimii ani. Cu efectele deja cunoscute.

Pe scurt

Astăzi, cursurile de la Success Academy vin cu plusvaloare la tot ce se predă în școală.

  • Început. În 2016 este înființat centrul Success Academy, o școală pentru copii, care pleacă de la cerințele specifice ale mediului de business.
  • INVESTIȚIE. Pentru că era nevoie de un spațiu prietenos, au fost investiți peste 50.000 de euro, într-o primă fază, astăzi fiind funcționale opt săli într-o vilă, în Capitală.
  • Viitor. Cererea crescută pentru cursuri care să-i învețe pe copii cum să devină lideri ar putea să ducă, la un moment dat, la apa­ri­ția de centre Success Academy și în alte orașe.

FOTO: Laszlo Raduly

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.