Scandalul airbagurilor defecte falimentează Takata

Emil Popescu 26/06/2017 | 13:44 Companii
Scandalul airbagurilor defecte falimentează Takata

Anunțul falimentului producătorului ja­ponez de airbaguri Takata e iminent, iar neoficial se spune tot mai insistent că grupul american Key Safety System ar putea să preia operațiunile compa­niei. O mișcare cu impact (ne)amortizat și în România, unde japonezii au un bu­si­ness de 700 de milioane de euro.

Premisele sunt cunoscute: în luna ianuarie, Takata a ajuns la un acord cu Departamentul american de Justiție privind plata unui miliard de dolari pentru a pune capăt unei anchete legate privind modul în care a gestionat problema airbagurilor defecte care au cauzat 16 decese și ră­ni­rea a 180 de persoane în întreaga lume.

Defalcat, înțelegerea include o amendă de 25 de milioane de dolari, compensații de 125 de milioane de dolari pentru ur­mașii victimelor și despăgubiri de 850 de milioane de dolari pentru producătorii auto afectați de rechemările masive, cele mai mari de pe piața ameri­cană de până acum: 42 milioane de autovehicule produse de 19 constructori, prin­tre care Honda, Ford, Toyota, Volkswagen şi Tesla, şi până la 69 milioane de airbaguri.

Totodată, directorul financiar al companiei, Yoichiori Nomura, a anunțat că Takata ar urma să fie vândută sau să fuzioneze cu altă companie.  Cotidianul nipon Nikkei scrie că acțiu­nile Takata ar urma să fie preluate pentru 1,6 miliarde de do­lari de o nouă compa­nie creată de Key, care ar trebui să preia toate operațiunile și să lase datoriile în portofoliul unei entități separate. Key produce deja în România, ca și Takata, airbaguri, volane și centuri de siguranță.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Emil are o experiență de peste 15 ani în presa economică, din care 13 la agenția Mediafax. Pentru NewMoney scrie pe domenii precum energie, industrie și auto.