Roweb: Extinderea în Statele Unite și Orientul Mijlociu re­pre­zintă astăzi un obiectiv major

Senica Micu 31/08/2022 | 10:25 Companii
Roweb: Extinderea în Statele Unite și Orientul Mijlociu re­pre­zintă astăzi un obiectiv major

Extinderea în noi regiuni, printre care Statele Unite și Orientul Mijlociu, re­pre­zintă astăzi un obiectiv major pentru compania românească de servicii software Roweb.

Cu accent pe dezvoltarea portofoliului in­ternațional, care acoperă 90% din business, compania de servicii software end-to-end Roweb are câteva planuri importante pe care vrea să le bifeze pe termen mediu. „Sun­­tem în procesul de ana­liză a deschiderii biroului din Londra. Întrucât jumătate din cifra de afaceri în­seamnă colaborările cu firme din UK (Ma­rea Britanie, n.r.), ne do­rim să fim pre­zenți și fizic în această piață“, spune Viorel Costea, chief executive officer (CEO) și cofondator Roweb. Din strategia sa de business face parte și creșterea diviziei de e-commerce – cu o medie anuală de circa 30% –, divizie care în momentul de față generează doar 10% din cifra de afaceri a companiei.

După 18 ani

„Primul nostru proiect a fost un portal B2B (business-to-business, n.r.): ITTradeOnline, o platformă de tran­zacționare de tip marketplace, care avea ca produs central computere secondhand din întreaga lume. Din acest portal B2B ne-au venit și primele proiecte de custom soft­ware development pentru piața inter­națio­nală“, își amintește Viorel Costea unul din­tre momentele-cheie ale companiei în­ființate în urmă cu aproape 18 ani.

Între timp, vânzările au ajuns la peste 4,3 milioane de euro în 2021, cu perspectiva unei creșteri de până la 6 milioane de euro anul acesta. „Până acum am avut un ritm de creștere relativ constant, de circa 20% pe an. Contextul ne permite să acce­le­răm această creștere în următorii trei ani. Astfel, pot spune, în mod realist, că mă aștept la o dublare a businessului pe termen mediu.“

Obiectivele stabilite pentru acest an vizează extinderea portofoliului de clienți, creșterea notorietății companiei în spațiul inter­na­țional și extinderea echipelor teh­nice.

„Ne menținem linia de business pe care ne-am poziționat încă de la început: dezvoltarea de software la comandă pentru clienți din diferite industrii și businessuri de diferite dimensiuni – de la start-up­uri la multina­țio­nale, cu focus principal pe piața ex­ternă, dar urmărind cu din ce în ce mai mare interes piața din România“, deta­liază Viorel Costea.

În prezent, compania are birouri în trei orașe – București, Pitești și Craiova – și o echipă de peste 130 de persoane.

Soluții și servicii

Dezvoltarea de software custom pentru companii din piața externă a adus companiei Roweb venituri de peste 3,75 milioane de euro anul trecut (adică aproximativ 90% din totalul de 4,3 milioane), iar pentru 2022 sunt estimate peste 5 milioane de euro din piața externă (dintr-un total anticipat de 6 milioane de euro).

O componentă relevantă în strategia de dezvoltare a portofoliului de clienți externi este reprezentată de participarea la evenimentele internaționale de profil, din portofoliul Roweb făcând parte clienți din întreaga lume, în special din UE, Marea Britanie și America de Nord, cu o rată de re­tenție de 80%.

Pentru majoritatea clienților sunt dezvoltate de la zero soluții complexe, prin tehnologii și frameworkuri moderne, cele mai solicitate soluții și servicii fiind cele de web development – business appli­cations, mobile development, software ar­chi­tecture, cloud integration, e-commerce, men­tenanță și suport. Cei mai mulți clienți ai companiei vin din domenii precum recrutare și HR, finanțe și asigurări, imobiliare, turism, HoReCa, transport, logis­tică și e-commerce.

Pentru 2022, prioritară este dezvoltarea pe piața din Marea Britanie, însă compania își propune extinderea în următorii trei ani și în Danemarca, Belgia, Olanda, Elveția, Germania, Statele Unite, precum și în țări din Orientul Mijlociu. „Lucrăm cu clienți din întreaga lume. Iar odată cu creșterea por­tofoliului de proiecte apare și nevoia de extindere a echipelor tehnice. De aceea, procesele de recrutare în companie sunt continue. Ce căutăm în special, în piață, sunt developeri cu experiență sau cu po­tențial de evoluție pe tehnologii și frameworkuri moderne“, detaliază Viorel Costea.

În e-commerce

În mod particular, Ro­web se concentrează anul acesta pe creș­terea cu 50% a echipelor din divizia de e-commerce și pe dezvoltarea de parteneriate cu firme din vestul Europei. În prezent, compania alocă 15 oameni din echipă pe proiecte de e-commerce și obține circa 10% din cifra de afaceri cu această divizie, ținta fiind o creștere anuală de 30%.

Printre tipurile de soluții dezvoltate în această arie de Roweb se numără magazinele online și platformele marketplace. De-a lungul timpului, compania a dezvoltat peste 100 de proiecte în e-commerce, în industrii precum retail, luxury, HoReCa, fa­shion sau turism.

Consider că, odată cu apariția pandemiei, s-a creat o piață paralelă față de aceea în care ne poziționăm noi – cea a digi­ta­lizării forțate –, unde s-au oferit servicii de software development pentru nevoi contextuale și mai puțin specifice. Noi lucrăm pe zona de transformare digitală cu acele businessuri care caută soluții personali­zate, specifice“, detaliază Viorel Costea con­textul ultimilor doi ani. Potrivit spuse­lor sale, transformarea digitală este un pro­ces continuu, în care companiile au ne­­voie de un provider de servicii stabil, capabil să se angajeze la un drum lung și să rămână în permanență conectat la ten­dințele din piață.

Fost profesor de matematică, Viorel Cos­­tea a înființat Roweb în 2004, când în piață începuse să existe un interes tot mai crescut pentru zona de servicii IT. Pe parcurs, din managementul companiei au început să facă parte și foști elevi de-ai săi – Răzvan Veliscu, Gabriel Roșu și Mirel Ionescu –, care i-au devenit parteneri de business. Ulterior, în echipă s-a alăturat și Florian Stănilă, preluând încă de la înce­put partea de administrare și management financiar.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.