Românii cumpără ceasuri în funcție de brand și mai puțin în funcție de preț. Topul celor mai vândute ceasuri în 2019

Andrei Dumitru 11/12/2019 | 11:37 Ştiri
Românii cumpără ceasuri în funcție de brand și mai puțin în funcție de preț. Topul celor mai vândute ceasuri în 2019

Românii au ales în 2019 branduri de ceasuri foarte cunoscute atât în România, cât și la nivel internațional, potrivit unei analize WatchShop.ro.

Cele mai vândute ceasuri în 2019

Ceasurile din topul celor mai bine vândute se înscriu în 2 categorii: pe de-o parte, brandurile clasice, apreciate pentru accesibilitatea și durabilitatea produselor: Casio, Orient și Citizen, și de pe de alta, brandurile premium: Tissot, Garmin și Ingersoll.

Dintre acestea, Casio și Tissot sunt brandurile cel mai frecvent oferite cadou de sărbători. 4 din 10 români cumpără în decembrie fie un ceas Casio, fie un ceas Tissot pentru cadou.

„Pornind de la preferințele clienților, în luna cadourilor, am pregătit stocuri suplimentare cu cele mai noi modele Casio, ce urmează tendințele actuale în materie de fashion și au un raport excelent calitate-preț și pe care ne așteptăm să le epuizăm rapid, fiind principalele alegeri pentru a fi oferite cadou de sărbători. Brandul elvețian Tissot, care oferă ceasuri premium și calitative, poziționat, însă, pe un alt palier de preț, dar și Swiss Made, cu modele mai accesibile ca preț, vor fi în topul vânzărilor din decembrie.

Ne așteptăm de asemenea ca brandul japonez Citizen, cu o gamă extrem de variată, pentru toate gusturile, și brandul fashion Sekonda, cu prețuri accesibile, să completeze topul ceasurilor pentru cadourile de sărbători”, spune Dragoș Diaconu, CEO WatchShop.ro.

Potrivit datelor analizate de WatchShop.ro, există o categorie de clienți care cumpără ceasuri în funcție de brand,  care, în mod similar cu preferința pentru telefoane mobile cu aceleași sistem de operare sau de la același brand, sunt printre primii cumpărători atunci când producătorul preferat lansează noi modele.

O altă categorie este reprezentată de clienții care rămân fideli unui brand pentru că le-a devenit familiar, chiar dacă nu au neapărat o pasiune pentru acesta, și fac achiziții mai rar, la 2-3 ani.

De cealaltă parte, sunt clienții care își aleg ceasul pentru aspect și cum se asortează ținutelor zilnice, fără o afinitate legată de brand, și nu în ultimul rând, pasionații de orologerie care fac achiziții ținând cont de funcționalitățile ceasurilor.

Aceștia din urmă au ales în 2019 ceasuri care indică data, zilele săptămânii și cronograf, dar și modele cu funcții sport: profiluri predefinite pentru activități, senzor optic de puls și notificări smart. Chiar și acești clienți au început anul acesta să fie mai atenți la aspectul ceasului, pe care și-l doresc în tendințe și să se asorteze cu ținutele de zi cu zi, deci îl schimbă mai des.

Vânzări în creștere în 2019

Pentru WatchShop.ro, vânzările de ceasuri și produse conexe din luna decembrie reprezintă peste 15% din totalul anual.

Retailerul estimează pentru 2019 o creștere a vânzărilor cu circa 15% față de anul trecut, până la 7 milioane de lei, pe fondul deschiderii magazinului fizic din AFI Cotroceni, situat la etajul 1, lângă scările rulante din apropierea patinoarului, a redesign-ului site-ului și a unei schimbări de abordare față de publicul interesat de ceasuri, care, însă, nu este și specialist în orologerie.

„Am înțeles că începusem să avem un limbaj mai degrabă specific cunoscătorilor din orologerie și, din acest motiv, pierdeam o parte din audiență. Pentru publicul pasionat, vom continua să vorbim pe limba lui, așa cum se așteaptă de la noi, însă suntem acum într-o etapă de reapropiere de acei cumpărători care au nevoie de mai multe informații pentru a face cea mai potrivită alegere pentru ei în materie de ceasuri”, spune Dragoș Diaconu.