Primul nume din comerțul online cu ceasuri se extinde în offline

Senica Micu 13/07/2019 | 09:10 Companii
Primul nume din comerțul online cu ceasuri se extinde în offline

Primul nume din comerțul online cu ceasuri intră pe o nouă linie de business și pregătește o extindere cu mai multe magazine în offline.

Acest articol a apărut în numărul 69 (8 – 21 iulie 2019) al revistei NewMoney

Pentru un mall, chiar și când vine vorba de unul ca­talogat drept „cel mai aglomerat“, prima oră de program a dimineții trece repede, cu doar câțiva clienți care-și beau cafeaua în locurile special amenajate, în timp ce butonează telefoanele sau răsfoiesc o re­vistă. Așa a fost și cadrul în care s-a lansat primul ma­gazin din offline al celor de la WatchShop.ro.

„Am ales AFI pentru că are cel mai mare trafic“, punctează Dragoș Diaconu, CEO al companiei, criteriul principal care a stat la baza acestei decizii. Iar ultimele informații disponibile despre numărul zilnic de vizitatori care trec pragul mallului în cauză – 51.000 – vin să confirme acest lucru. Pornind de aici – că mallurile aduc cel mai mare număr de clienți – a fost construită și strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung.

O NOUĂ DIRECȚIE. Evaluată la circa 100 de mili­oane de euro de experți din domeniu, piața locală de ceasuri ar putea crește în 2019 cu aproape 10%, ace­lași ritm fiind susținut și de segmentul din online, despre care Dragoș Diaconu spune că va atinge o va­­loare de 10 milioane de euro. În acest context, afa­cerile WatchShop.ro, retailer care a început să vândă ceasuri originale sub diferite branduri internaționale în urmă cu zece ani – „adică produse aflate la granița dintre fashion, IT și gadgeturi“ –, fiind și primul ma­ga­zin de ceasuri din online la vremea aceea, sunt estimate să se ducă spre două milioane de euro până la finele anului, cu 500.000 de euro peste nivelul din 2018. „Nu întâmplător am fă­cut pasul în offline, cu acest magazin, în urma unei investiții de 35.000 de euro. Sunt mulți clienți care doresc să simtă produsul, să-l atingă. De altfel, avem aici un diferențiator important când vine vorba de off versus on“, spune Diaconu.

Investiția face parte dintr-un șir lung de investiții care cuprind, cu totul, alte patru magazine în Bu­cu­rești și „cel puțin trei“ în provincie, în orașele mari, cu peste 300.000 de locuitori. Dacă bugetul pentru o unitate deschisă în Capitală este de circa 35.000 de euro, „mai mult sau mai puțin“, în celelalte orașe, „în mod sigur“, va fi mai mic. „Încercăm să perfec­țio­năm modelul, să observăm în următoarele luni cum funcționează aici (în AFI, n.r.), pentru ca la începutul anului viitor să conti­nuăm extinderea cu al doilea ma­­gazin tot într-un mall“, rezumă Diaconu. Magazinele proprii nu sunt însă singurele locuri în care se dezvoltă, ceasu­rile importate de WatchShop.ro fiind prezente în alte 15 magazine din orașe precum Cluj-Napoca, Timi­șoara, Brașov sau Galați, cu un target optimist pentru 2019: să colabo­reze cu încă zece ma­gazine. Retailerul este importator exclusiv pentru bran­durile Ingersoll, Accurist, Sekonda și William S.

„În acest magazin (cel deschis în AFI, n.r.), avem ceasuri pe care clienții nu le găsesc în alte magazine fizice și mizăm pe mărci con­sacrate precum Tissot, Vostok-Europe și Suunto“, continuă Diaconu. Cu o va­loare medie a bonului de cumpărături de 450 de lei, acesta a precizat că există o gamă variată de branduri și modele (17.000 de ceasuri sunt listate în online), iar cel mai scump ceas vândut până acum a fost de circa 15.000 de lei.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.