Primul nume din comerțul online cu ceasuri se extinde în offline

Senica Micu 13/07/2019 | 09:10 Companii
Primul nume din comerțul online cu ceasuri se extinde în offline

Primul nume din comerțul online cu ceasuri intră pe o nouă linie de business și pregătește o extindere cu mai multe magazine în offline.

Acest articol a apărut în numărul 69 (8 – 21 iulie 2019) al revistei NewMoney

Pentru un mall, chiar și când vine vorba de unul ca­talogat drept „cel mai aglomerat“, prima oră de program a dimineții trece repede, cu doar câțiva clienți care-și beau cafeaua în locurile special amenajate, în timp ce butonează telefoanele sau răsfoiesc o re­vistă. Așa a fost și cadrul în care s-a lansat primul ma­gazin din offline al celor de la WatchShop.ro.

„Am ales AFI pentru că are cel mai mare trafic“, punctează Dragoș Diaconu, CEO al companiei, criteriul principal care a stat la baza acestei decizii. Iar ultimele informații disponibile despre numărul zilnic de vizitatori care trec pragul mallului în cauză – 51.000 – vin să confirme acest lucru. Pornind de aici – că mallurile aduc cel mai mare număr de clienți – a fost construită și strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung.

O NOUĂ DIRECȚIE. Evaluată la circa 100 de mili­oane de euro de experți din domeniu, piața locală de ceasuri ar putea crește în 2019 cu aproape 10%, ace­lași ritm fiind susținut și de segmentul din online, despre care Dragoș Diaconu spune că va atinge o va­­loare de 10 milioane de euro. În acest context, afa­cerile WatchShop.ro, retailer care a început să vândă ceasuri originale sub diferite branduri internaționale în urmă cu zece ani – „adică produse aflate la granița dintre fashion, IT și gadgeturi“ –, fiind și primul ma­ga­zin de ceasuri din online la vremea aceea, sunt estimate să se ducă spre două milioane de euro până la finele anului, cu 500.000 de euro peste nivelul din 2018. „Nu întâmplător am fă­cut pasul în offline, cu acest magazin, în urma unei investiții de 35.000 de euro. Sunt mulți clienți care doresc să simtă produsul, să-l atingă. De altfel, avem aici un diferențiator important când vine vorba de off versus on“, spune Diaconu.

Investiția face parte dintr-un șir lung de investiții care cuprind, cu totul, alte patru magazine în Bu­cu­rești și „cel puțin trei“ în provincie, în orașele mari, cu peste 300.000 de locuitori. Dacă bugetul pentru o unitate deschisă în Capitală este de circa 35.000 de euro, „mai mult sau mai puțin“, în celelalte orașe, „în mod sigur“, va fi mai mic. „Încercăm să perfec­țio­năm modelul, să observăm în următoarele luni cum funcționează aici (în AFI, n.r.), pentru ca la începutul anului viitor să conti­nuăm extinderea cu al doilea ma­­gazin tot într-un mall“, rezumă Diaconu. Magazinele proprii nu sunt însă singurele locuri în care se dezvoltă, ceasu­rile importate de WatchShop.ro fiind prezente în alte 15 magazine din orașe precum Cluj-Napoca, Timi­șoara, Brașov sau Galați, cu un target optimist pentru 2019: să colabo­reze cu încă zece ma­gazine. Retailerul este importator exclusiv pentru bran­durile Ingersoll, Accurist, Sekonda și William S.

„În acest magazin (cel deschis în AFI, n.r.), avem ceasuri pe care clienții nu le găsesc în alte magazine fizice și mizăm pe mărci con­sacrate precum Tissot, Vostok-Europe și Suunto“, continuă Diaconu. Cu o va­loare medie a bonului de cumpărături de 450 de lei, acesta a precizat că există o gamă variată de branduri și modele (17.000 de ceasuri sunt listate în online), iar cel mai scump ceas vândut până acum a fost de circa 15.000 de lei.

ȘI OFF, ȘI ON. Extinderea în offline plănuită de WatchShop.ro va merge mână în mână cu investițiile în online, bugetate undeva spre 50.000 de euro. „În cursul acestui an, încercăm să finalizăm procesul de redesign de site, început anul trecut. Ce înseamnă acest redesign? O simplificare a activității de cumpă­rare pentru client, astfel încât acesta să poată parcurge mai ușor pașii până la finalizarea și plasarea comenzii. Am scos informațiile care erau mai puțin folosite, pe care le-am considerat inutile pentru client, și ne-am concentrat strict pe ce este util“, deta­liază Dragoș Diaconu.

Astăzi, printre concurenții din acest segment, mai pot fi amintite și nume precum TopWatch.ro, CautCeas.ro sau B&B Shop. De altfel, piața locală a retailului online, indiferent de ce categorie de produse vorbim, a crescut foarte mult în ultimii cinci ani. În 2009, primul an pentru WatchShop.ro, erau doar câteva nume mai sonore, precum eMAG. La începutul acestui an, Andrei Radu, CEO și fondator al GPeC, vorbea de o creștere de 30% a comerțului online din România în 2018, cu perspective de creștere accele­rată anul acesta și anul viitor. Punctual, WatchShop.ro a înregistrat în prima jumătate a anului un avans al vânzărilor de 25% față de perioada similară a anului trecut, cel mai vândut produs în această perioadă fiind modelul Garmin Ins­tinct, iar cel mai căutat brand – Casio. Sau, altfel spus, o combinație între „ceva ine­dit“, un brand adre­sat sportivilor, și „ceva accesibil tuturor“, pentru un pu­blic mai larg.

CÂTEVA PUNCTE. Cu venituri de aproape două milioane de euro estimate pentru 2019, WatchShop.ro este unul dintre cele mai mari magazine din online cu ceasuri originale.

DECENIU. În septembrie anul acesta, compania împlinește zece ani, magazinul online fiind lansat în toamna lui 2009, când publicul nu era familiarizat cu acest gen de comerț.

PORTOFOLIU. În total, sunt dispo­nibile 17.000 de modele de ceasuri în online, de la 100 de branduri cunoscute la nivel mondial.

OFFLINE. Compania a investit constant în dezvol­tare, în 2019 făcând pasul și în comerțul tradițional, cu un magazin des­chis recent într-un mall din Capitală, primul dintr-o serie de cel puțin șapte, pe care le are în plan, pe termen mediu, în București și în țară.


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente.