Retailerul de fashion online Answear anunță că nu mai comercializează produse din blană naturală, alăturându-se inițiativei mondiale Fur Free

NewMoney 29/10/2020 | 10:44 Ştiri
Retailerul de fashion online Answear anunță că nu mai comercializează produse din blană naturală, alăturându-se inițiativei mondiale Fur Free

Într-o perioadă în care tot mai multe magazine de modă și tot mai mulți producători din domeniu încurajează o conduită ecologică, unul dintre cei mai cunoscuți retaileri europeni din online, Answear.ro, prezent și în România, tocmai a anunțat noi direcții în acest sens.

Astfel, retailerul se alătură inițiativei mondiale Fur Free de reducere a producției de îmbrăcăminte care este asociată cu o cruzime inutilă asupra animalelor. Cu alte cuvinte, Answear.ro nu mai comercializează produse din blană naturală și încurajează producția de produse care sunt animal friendly, folosind materiale alternative.

”Answear.ro susține moda ecologaică (Green Friendly Fashion) și moda care protejează animalele (Animal Friendly Fashion) și adăugă pe website categorii noi de haine din materiale reciclabile și biodegradabile, încurajând astfel sustenabilitatea în industria fashion. Echipa companiei a realizat și un ghid prin care să ajute consumatorii de fashion să se asigure că hainele, pantofii și accesoriile pe care aleg să le poarte nu au un impact negativ asupra mediului”, reiese dintr-un comunicat de presă.

De fapt, care sunt, potrivit datelor companiei,  hainele și accesoriile care nu au un impact negativ asupra mediului? Să începem cu materialele lor. S-a presupus că țesăturile naturale precum inul sau bumbacul sunt mai prietenoase cu pielea noastră decât fibrele artificiale. Și sunt mai bune decât poliesterul din motive ecologice: sunt biodegradabile și producția lor emite cantități mai mici de dioxid de carbon.

În afară de naturalețea țesăturilor, merită să acordați atenție originii și metodei de producție a acestora. Cea mai bună opțiune sunt materialele organice certificate. De exemplu, bumbacul organic este produs într-un mod sigur pentru ecosisteme și vopsit cu coloranți inofensivi. Tricourile, cămășile, blugii și alte produse din bumbac organic se disting, de asemenea, prin durabilitate și rezistență, printre mărcile care promovează asemenea produse fiind și G-Star Raw, Vagabond, Lee sau Wrangler.

Utilizarea materialelor naturale se limitează nu numai la îmbrăcăminte, ci și la producția de pantofi sau genți. ”Marca Birkenstock pune mult accent pe acest lucru în produsele lor. Tommy Hilfiger, de exemplu, oferă pantofi finisați cu un material inovator, precum o piele – un material creat din deșeurile rezultate din producția de… mere”, se mai arată în comunicat. Reciclarea este o acțiune din ce în ce mai populară în lumea modei, iar mărcile au început să folosească materiale în moduri diferite. Așadar, dacă trebuie să cumperi ceva din poliester, alege o fibră din plastic reciclat. Se poate recicla nu numai plasticul, ci și bumbacul. Materialele rezultate din reciclare pot fi găsite la multe mărci (Femi Stories, Vero Moda), uneori servind și ca umplutură pentru jachete din puf (Jack Wolfskin, The North Face) și piese pentru pantofi: talpă, căptușeală și alte elemente (Converse, Gumbies , Timberland).

Soluții inovatoare pentru mediu

Materialul potrivit nu este totul. Pentru a realiza un produs final, îmbrăcăminte sau încălțăminte, acesta trebuie vopsit și prelucrat. Aceste procese cauzează mari daune mediului, fie că este vorba de consumul de apă (industria modei este al doilea consumator de apă ca volum din lume) sau de producția de ape uzate care conțin substanțe toxice. Pe măsură ce degradarea planetei noastre continuă, introducerea de noi procese de producție care sunt sigure pentru oameni și mediu devine o prioritate. Din fericire, apar din ce în ce mai multe soluții inovatoare an de an.

Printre acestea vom găsi noi modalități de vopsire a țesăturilor și idei pentru a reduce consumul de apă în industria confecțiilor. De exemplu, Pepe Jeans creează o parte din produsele sale din denim în Desert Studio, o fabrică modernă situată în mijlocul deșertului, care folosește cu 85% mai puțină apă decât alte fabrici. De asemenea, marca a dezvoltat tehnologia de Spălare Inteligentă pentru a elimina pietrele ponce și substanțele chimice care ar fi eliberate în mediu. Levi’s a introdus, de asemenea, o reducere a consumului de apă pentru producția de denim. Datorită tehnologiei aplicate din 2011, Water Less, brandul a economisit peste 3,5 miliarde de litri de apă.

Bune-practici de modă

Schimbările pozitive merită, de asemenea, implementate în viața de zi cu zi. S-ar putea să credeți că acțiunile voastre nu au nicio influență asupra întregului – la urma urmei, există aproape 8 miliarde de oameni pe planeta noastră. Între timp, deciziile, obiceiurile și schimbările individuale pot contribui la îmbunătățirea planetei.

Amintiți-vă că, în calitate de consumator, sunteți cel care decide dacă va cumpăra o anumită marcă sau nu. De aceea, vă încurajăm să faceți achiziții în cunoștință de cauză. Concentrați-vă pe mărcile pentru care problemele de mediu sunt importante și vizați produse care nu sunt dăunătoare naturii. Acordați atenție calității – hainele și accesoriile din materiale bune, perfect concepute și cusute vă vor servi mai multe sezoane și veți reduce volumul de haine aruncate.