Publi-interviu. Laura Vizir, tbi: Circa 80% dintre clienți finalizează plata în mai puțin de 3 minute

NewMoney 10/10/2023 | 17:17 Financiar
Publi-interviu. Laura Vizir, tbi: Circa 80% dintre clienți finalizează plata în mai puțin de 3 minute

Viitorul va aparține retailerilor care vor putea oferi clienților inclusiv produse și servicii bancare pentru achiziția direct de pe site, rezultă dintr-un interviu cu Laura Vizir, Chief Product Officer, tbi bank.

NewMoney: Cât de importantă este pentru tbi zona de comerț online și de ce?

Laura Vizir: Unul dintre elementele care ne-au diferențiat de competiție, de-a lungul timpului, sunt investițiile constante pe care le facem în inovații digitale menite să ușureze viața clien­ților și partenerilor noștri, comercianții. Relația noastră cu comercianții este una extrem de importantă, iar una dintre prioritățile noastre, în ultimii ani, a fost derularea unor programe de inves­tiții în infrastructura IT și customer experience, în ideea de a îmbunătăți experiența online a clienților.

– Ce investiții ați derulat recent în această zonă și ce detalii ne puteți oferi despre ele?

– Într-un context economic marcat încă de multe incertitudini, suntem mai mult ca niciodată alături de partenerii și clienții noștri și aducem îmbunătățiri constante în ceea ce privește expe­riența clienților și partenerilor noștri atunci când accesează un produs bancar, 100% online, din confortul casei lor. Astfel, am demarat un amplu proces de optimizare a fluxurilor online și am reu­șit să reducem cu 20% rata de abandon în procesul de achiziție, pe flux 100% digital. În plus, 80% dintre clienții exis­tenți finalizează acum plata în mai puțin de 3 minute, față de 51% înainte de faza de optimizare. Mai mult, clienții pot face cumpărături online mult mai rapid, timpul de aprobare scăzând considerabil pentru 15% dintre clienții care nu au mai interacționat niciodată cu tbi.

tbi bank a lansat fluxurile de e-commerce, 100% online, încă din 2017, deci avem experiență vastă în acest domeniu și reușim să ne îmbunătățim rezultatele în fiecare an.

– Ce efecte va avea pe termen lung această investiție?

– Vizăm atât creșterea gradului de satisfacție al clienților, cât și creșterea vânzărilor partenerilor noștri. Pe termen lung, credem că tot mai mult din interacțiunea oamenilor cu produse și servicii bancare se va muta în zona digitală, mai ales când vorbim de produse și servicii bancare pe termen scurt, pentru achiziții de produse și servicii de strictă necesitate, dar nu numai.

– Există o limită pentru evoluția trans­for­mării digitale în sectorul financiar?

– Cred că transformarea digitală se află încă în stadii incipiente pe piețele pe care operăm, atât din punct de vedere tehnologic, cât și al cadrului de reglementare. Există multe teritorii ne­exploatate, care sunt descoperite încet-încet, cum ar fi tehnologia AI, mo­dul în care blockchain este utilizat de industria bancară sau optimizarea Open Banking pentru o integrare ușoară în procesele curente. Asta este doar ceea ce știm în acest moment. Adăugând particularitățile pieței și noile tehnologii care apar mereu, aș spune că potențialul de dezvoltare este nelimitat.