Fenomenul care spulberă topurile muzicale concertează în România pe 16 mai

Oana Borviz 06/04/2018 | 15:15 Timp Liber
Fenomenul care spulberă topurile muzicale concertează în România pe 16 mai

Stilul vintage de a interpreta cele mai cunoscute piese de pop, rock sau hip-hop pe acorduri suave de jazz și swing se regăsește și în show-urile lor, care sunt ca niște petreceri din anii 20. Dacă vrei să te distrezi ca pe vremea marelui Gatsby, nu rata concertul Postmodern Jukebox din 16 mai, de la Sala Palatului, din București!

Acest articol a apărut în numărul 37 (2-15 aprilie) al revistei NewMoney

„Muzică de gramofon într-o eră a smart­phone-ului“, cu acest motto, Postmodern Jukebox – bandul-feno­men care spulberă topurile muzicale gen Billboard și platforme de tipul iTunes și care-și desfășoară aproape toate turneele cu casa închisă – își definește stilul de a interpreta, în cheie vintage, cântece moderne. Face acest lucru încă din 2011, când pianistul ame­rican Scott Bradlee se amuza ală­turi de câțiva prieteni făcând coveruri după piese celebre chiar în sufrageria lui și postând apoi videoclipurile pe YouTube. Postările săptămânale au devenit rapid virale, Postmodern Jukebox, alcătuit acum din 70 de muzicieni, ajungând să aibă în prezent 912 mili­oa­ne de vizualizări pe YouTube și 3,2 milioane de followers.

Cum s-a ajuns la acest „succes postmodernist“, după cum îl numește pu­blicația Buffalo News? Prin talent indiscutabil, entertainment la cel mai înalt nivel și un fel unic de a interpreta pop, rock, R&B în notă swing, doo-wop, ragtime sau Motown.

Citiți și: „Fără ziduri”: Roger Waters, geniul creator de la Pink Floyd, vine în Europa de Est cu o nouă serie de concerte

Tradiție vie. „Gândește-te la Motown și Berry Gordy: au luat cântăreții pe care și-i doreau, le-a oferit o melodie și muzi­cieni buni, i-au pus pe toți într-o cameră pentru a face o înregistrare minunată“, își com­pară Scott Bradlee bandul cu ceea ce fă­cea, în anii ’60, Berry Gordy Jr. la casa lui de înregistrări, Motown (una dintre cele mai cunoscute afaceri afro-americane). „Asta este o tradiție pe care încercăm să o păstrăm în viață“, recu­noaște liderul Postmodern Jukebox, care visa să facă asta încă din anii ’90, pe când studia jazzul la Universitatea din Hartford, și când s-a decis să încerce să transforme cântece moderne în ver­siuni mu­zicale retro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close