Operații estetice: marea „reinventare” a pieței imobiliare din România

Andreea Neferu 21/02/2017 | 17:32 Companii
Operații estetice: marea „reinventare” a pieței imobiliare din România

La vremuri noi, reguli noi și în real estate. Pentru proprietarii de clădiri de birouri sau de centre comerciale de generație mai veche, principiul de aur lo­cație, locație, locațiee completat acum și de modernizare, trans­­for­mare, renovare și extindere.

După ce a trecut printr-un test de rezis­tență dur pe timp de criză, piața imo­bi­liară locală a intrat în ultimii ani într-o nouă etapă de „strălucire“, iar o serie de dezvoltatori, români și străini, deo­potrivă, au început să pună pe hartă pe bandă rulantă noi centre comerciale și birouri, mai moderne, mai eficiente din punctul de vedere al costurilor de întreținere, mai atractive.

De reinventat se reinventează și proprietarii de active imobiliare de gene­rație mai veche, construite în anii 2000 sau chiar și în urmă cu cinci-șapte ani, tre­cându-și proprietățile prin procese de modernizare și transformare, astfel încât să își convingă actualii și poten­țialii chiriași că găsesc condiții cel puțin la fel de bune ca în noile proiecte imobiliare, care au prins avânt în ultimii ani.

De altfel, acest avânt s-a tradus printr-o presiune mai mare pe pro­iectele mai vechi și printr-o concurență din ce în ce mai ascuțită, care va continua și în următorii ani. În București, de exemplu, numai pe zona de birouri ar urma să intre în piață în urmă­­torii doi ani aproape 600.000 de metri pătrați, în condițiile în care stocul mo­dern de spații office din Capitală este în momentul de față de peste 2,6 milioa­­ne de metri pă­trați, potrivit datelor companiei de con­sultanță imobiliară CBRE.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.