O familie de tineri antreprenori face afaceri de 2 milioane de euro după ce a pariat pe una dintre cele mai în vogă jucării ale momentului

Andreea Neferu 18/09/2017 | 15:50 Digital
O familie de tineri antreprenori face afaceri de 2 milioane de euro după ce a pariat pe una dintre cele mai în vogă jucării ale momentului

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Acest articol apare în numărul 23 (11-24 septembrie) al revistei NewMoney

Din online în offline e doar un pas. Mai ales când pariezi în afacerea ta pe unele dintre cele mai în vogă jucării ale momentului.

Au început cu online-ul, după care s-au îndreptat către distribuția în offline, iar acum își mută din nou atenția către online, sintetizează cei trei antreprenori din spatele magazinului de ca­douri Giftology.ro – Cristian, Victor și Iuliana Soare –, strategia de business pe care au ales să o urmeze în ultimii ani.

Totuși, acest du-te-vino între cele două medii nu este decât una dintre „armele“ din arsenalul celor trei, care au pus pe picioare un business de familie ce se pregătește anul acesta să ajungă la aproape două milioane de euro. Pariul pe una dintre jucăriile de juggling (jongle­­rie) care a făcut senzație în rândul tinerilor ro­mâni în ultimul an, kenda­ma, a fost un alt ingredient folosit de cei trei an­­tre­prenori în rețeta de creștere.

O rețetă îmbunătățită cu fiecare an de experiență antreprenorială. În 2012, frații Cristian și Victor Soare lansau un magazin online, geekfun.ro, în urma unei investiții de 20.000 de euro, por­nind de la ideea de a aduce în România produse de tip geek (termen de jargon care se referă la o persoană care do­bân­dește o pasiune față de anumite acti­vități sau lucruri: jocuri, electronică, IT etc.), foarte la modă în acea perioadă în Statele Unite. „Am ales mediul online pentru că era o variantă mai simplu de gestionat, cu investiții inițiale mai mici“, spune Victor Soare. În 2014 au cooptat-o în proiect și pe Iuliana Soare, care ulterior a devenit soția lui Cristian.

Iar fiecare venea cu o experiență din domenii diferite: Victor (40 de ani) lucra­­se în project management și analiză de business în domeniul IT, Cristian (36 de ani) a fost timp de șapte ani director de achiziții pentru Farmexpert, jucător din industria farmaceutică, în timp ce Iuliana (29 de ani) lucrase în marketing în cadrul producătorului de medicamente Antibiotice Iași.

REBRANDING. Cum socoteala de acasă nu se potrivește întotdeauna cu realitatea din târg, cei trei antreprenori au decis după primii ani să își schimbe parțial mo­­de­­lul de business. „Geekfun a validat ideea de business de la care am pornit, în­­să în 2014 ne-am dat seama, participând la mai multe târguri de ca­­douri din Bu­­cu­­rești, că nu toată lumea înțelegea ce în­­seam­­nă geek“, mărtu­­riseș­­te Iuliana Soa­­re. Practic, explică ea, exis­­tau trei tabere: cei care nu știau la ce se referă acest termen, cei care îl cunoș­­teau, dar îi asociau o co­­no­­tație peiora­­tivă, și cei care apreciau con­­ceptul și produsele comerciali­­za­­te sub această umbrelă.

De aceea, în 2015 au luat decizia de a-și rebrandui magazinul online în Gifto­logy.ro. Totodată, au diversificat gama de produse, de la jucării științifice, obiecte de de­­­­cor, ceasuri, gadgeturi, miniaturi din metal până la jucării din categoria juggling. Mișcarea avea să fie una ins­pirată, iar la un an distanță, în 2016, businessul lor a intrat pe profit. Ennova Trading & De­­velopment, compania pe care sunt înregistrate activitățile Gifto­logy, a înregistrat anul trecut un profit de 36.000 de euro, la afaceri de aproape 267.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finan­­țe­­lor.

De menționat însă că cei trei au decis între timp să facă și pasul către zona offline, astfel că, într-o primă fază, au încheiat un parteneriat cu lanțul de librării Diverta pentru comercializarea produselor din portofoliu. Spre finalul anului 2016 au intrat și în lanțul de hipermarketuri Cora, iar din 2017 sunt prezenți și în Kaufland, Auchan și benzinăriile Rompe­trol, unde vând produse precum ken­da­ma, yo-yo sau spinnere. „În momentul acesta, suntem prezenți în peste 300 de puncte offline“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

← Close